www.car.cz
 

Na moderním okruhu v Sakhiru v Bahrajnském království startuje seriál F1
     8.3.2006 13:39 - tisková zpráva


Na moderním okruhu v Sakhiru v Bahrajnském království odstartuje v neděli 12. března již 57. ročník mistrovství světa F1. V jeho kalendáři je, po vyřazení VC Belgie, celkem 18 Grand Prix, pořádaných s výjimkou Afriky na všech kontinentech.

Poprvé od roku 2002 bude stát díky příchodu nového týmu Super Aguri
na startovním roštu 22 vozů, řada z nich v nových barvách a pod novými názvy.
Mezi ně patří také Scuderia Toro Rosso, vzniklá převzetím stáje Minardi.
Významným způsobem se změnily technické i sportovní předpisy. Namísto
třílitrových desetiválců jsou povoleny jen osmiválcové motory o objemu
2,4 l.

Desetiválcové agregáty je možné používat pouze s restriktorem, snižujícím výkon, a s omezením otáček na 16 700/min. Tuto alternativu zvolila právě Scuderia Toro Rosso, která se rozhodla pro motor Cosworth TJ2005 V10, zatímco Red Bull Racing bude spoléhat na Ferrari 056 V8. Diváci nebudou ochuzeni ani o atraktivní výměnu pneumatik v boxech, která byla znovu zavedena.

Týmy se však zároveň musejí vypořádat s tím, že každý jezdec má pro jeden závodní víkend k dispozici pouze sedm sad pneumatik. Zatímco Red Bull Racing obouvá micheliny, Scuderia Toro Rosso spolupracuje se značkou Bridgestone.
Jiná bude také kvalifi kace, sestávající ze tří fází. Po prvních dvou budou vždy vyřazováni ti nejpomalejší, takže v závěru bude bojovat o pole position deset nejrychlejších.

 

Red Bull Racing
Založen: 2004

Debut: VC Austrálie 2005
Počet startů: 19
Počet bodů: 34
Nejlepší postavení na startu: 4. - Klien ve VC Japonska 2005
Nejlepší umístění: 4. – Coulthard ve VC Austrálie a VC Evropy 2005
www.redbull-racing.com

Scuderia Toro Rosso
Založen: 2005
Debut: VC Bahrajnu 2006
Počet startů: 0
Počet bodů: 0
Nejlepší postavení na startu: -
Nejlepší umístění: -
www.tororosso.it


Scott Speed (Scuderia Toro Rosso)

„To, že se v Bahrajnu budu moci postavit na start závodu formule 1, je jedním
slovem prostě fantastické. Opravdu pociťuji mimořádné nadšení. Vzrušující je přiblížit formuli 1 americké veřejnosti. Bude senzační, postavit se na start v Americe a ještě k tomu v Indy a pocítit všechnu tu podporu za sebou. Už se toho nemohu dočkat. Čeká nás ale stále ještě hrozně moc práce. Schválně přitom říkám nás, protože za mnou je velká skupina lidí, kteří mi pomáhají.

Dostat se jako Američan do F1 vyžadovalo nesmírně mnoho práce a podpory od
mnoha lidí, kteří mě podporovali, ale dobře vím, že práce je teprve na začátku.
Jsem ale o krůček blíže ke splnění mého cíle, kterým je stát se mistrem světa.“

Vitantonio Liuzzi (Scuderia Toro Rosso)

Jsem si jistý, že i se sníženým výkonem budeme díky motoru Cosworth V10 velmi silní. Měl by totiž být hodně spolehlivý. Při problémech, které budou pravděpodobně pronásledovat ostatní s jejich novými motory V8, bychom proto
měli být v postavení, kdy budeme schopni pravidelně dojíždět pro body.“

David Coulthard ( Red Bull Racing)

„Naše nové auto reprezentuje cosi zcela nového v týmu. Motor přišel z Itálie
a vše kolem něho bylo navrženo zcela nově. Linie nového auta našla podle
mne inspiraci v dívkách Red Bullu Formula Unas, takže vypadá nesmírně sexy. Jsem jím nadšen - víte jak to bývá, okamžitě jak usednete do nového auta, je to, jako když dostanete novou hračku na hraní a to staré se rázem stává nezajímavým. Při testech jsme měli velké problémy s vibracemi a přehříváním, ale když šlo všechno dobře, tak to bylo zatraceně skvělé.“

Christian Klien (Red Bull Racing)

„Nějaký čas trvalo, než jsme odstranili problémy s přehříváním a museli jsme kvůli tomu přerušit testy a vrátit se do továrny. Také se nám často blokovaly
přední brzdy. Každý ale pracoval až na doraz a vše se podařilo odstranit. V další
přípravě se objevily ještě nějaké maličkosti, ale už nic vážného. Motor Ferrari V8
se s loňským Cosworthem V10 vůbec nedá srovnávat.

Je to úplně něco jiného. Každopádně se ukazuje jako spolehlivý a výkonný. Pro
mne osobně je vše nyní podstatně jednodušší, protože se vyřešila otázka jezdců
a nebude pokračovat střídání jako vloni. Dostal jsem už před Vánocemi plnou důvěru týmu. Mohl jsem se proto s předstihem naplno soustředit na přípravu. Nyní už to budou jen závody a řízení auta, což už je úplně něco jiného. Jsem proto nesmírně šťasten.“

Sport Press


 
 
Fotogalerie:   Vítěz Loeb a team Kronos ve Mexiku 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose