Teplotní i jiné Ponďovy šoky. Ze Španělska na zasněženou Vysočinu. 9.3.2006 11:16 - tisková zpráva
Z prosluněného Španělska do zasněžených Okříšek se přenesl Ponďa během pár hodin. Zatímco ve Španělsku testoval motocykly, na Vysočině na něj čekala premiéra ve Felicii1,6 Kit Car. Po pravdě řečeno, v cíli byl nakonec rád, že je celý on, auto i spolujezdec Luděk Kocman.
Ani v nejtěžším snu si Ponďa nemyslel, že premiéra v novém autě bude tak těžká. První start s kitem byl ztížen i podmínkami, které na Vysočině vládly. Doposud totiž jezdil po čistém asfaltu a většinou za sucha. Sníh, led, případně kombinace obojího, spolu s vyjetými kolejemi, to byla další novinka. A to ještě všemu předcházel prolog v ulicích Třebíče a jeho z poloviny zasněžená trať.
„To, že nám před startem vystydly pneu bych asi překousnul, že bylo mokro to také, ale když jsme se vyhoupli u toho přemostění a já při vytočené trojce viděl před sebou bílý sníh, bylo mi ouzko. Jen jsem si řekl: „Teda hochu, jak tohle chceš zabrzdit?“,“ vzpomínal na horkou chvilku v mrazivém večeru Ponďa.
Skončilo to blízkým přiblížením ke svodidlům, bez vážné újmy na aerodynamice vozu, ale sebevědomí jezdce dostalo pořádnou ránu.
Ráno začalo totálním přehmatem při výběru pneumatik. „Pohled z okna hotelu byl diametrálně odlišný od toho, co jsme našli na rychlostních zkouškách. Podle toho to taky vypadalo. Nu což, spadl jsem do vody, plaval jsem a neutopil jsem se. Zatímco na prvních vložkách jsme třeba na Milana Kneifela ztráceli dlouhé desítky vteřin, v závěru to již bylo maximálně patnáct až dvacet. Ještě menší byl rozdíl za Dušanem Kouřilem a také spolujezdec Luděk Kocman říkal, že se lepším,“ našel Lukáš alespoň několik pozitivních věcí na svém výkonu.
Dalším plusem bylo to, že již druhou soutěž absolvovala Škoda Felicia 1,6 KitCar bez nejmenších potíží, což svědčí o svědomité přípravě. Příští start je naplánovaný při sprintu v Hustopečích a tam se Lukáš s Luďkem obrovsky těší. V posledních dvou letech si právě mezi vinicemi krásně zazávodili a proto se těší na svezení se silnějším vozem, než měli doposud k dispozici.
„Už se těším. Informace od špionů říkají, že tam po sněhu není a nebude ani památky. Jsem zvědavý, jestli se zbavím i komplexu majitele vozu, protože v Okříškách jsem podvědomě vůz šetřil a když jsme chytili díru, tak mi v hlavě břinklo co se může utrhnout, kolik to bude stát času a peněz při opravě. To jsem doposud neznal. Půjčené auto jsem využíval na maximum a pak jen vyrovnal fakturu za půjčení a opravy. Do montérek jsem nemusel,“ říkal se smíchem Lukáš, který se vedle přípravy kitové felicie pro sebe a Antonína Matyse věnuje i superbikům v týmu Pro Race Miloše Čiháka. Právě s tímto týmem testoval před Okříškami ve Španělsku stroj pro MS a Alpe-Adria Cup.
Milan Hauer
Motorsport-review.cz
Tisková informace „powered by PONĎA“
http://www.ponda.cz
|