Nový SEAT Ibiza. Ještě více sportovní dynamiky 13.3.2006 16:24 - tisková zpráva
Nový SEAT Ibiza
Ještě více sportovní dynamiky · Výrazně přestylizovaný exteriér a kvalitnější a atraktivnější interiér, který zdůrazňuje dynamiku a sportovní potenciál nové Ibizy · Škála 17 různých verzí, včetně exkluzivních a výkonných modelů FR a Cupra · Čtyři verze nastavení podvozku · Snížené ceny u většiny verzí při zlepšené základní výbavě
Ibiza, prodejně nejúspěšnější a mezi zákazníky nejznámější model španělské automobilky SEAT, prošel zásadní stylistickou proměnou interiéru i exteriéru. I když se nejedná o novou generační řadu, jde o tak výrazné designerské změny, umocňující především sportovní image vozu, že lze bez nadsázky mluvit o „nové“ Ibize. Její styling je nyní ještě konzistentnější s ostatními modely SEAT nové generace, Ibiza nese zřetelné rysy modelů Altea, Toledo a León.
Tvůrci nové Ibizy výrazně vylepšili interiér, ve kterém našly ještě četnější zastoupení vysoce jakostní materiály. Palubní deska a dveřní výplně září novými barvami a nová je také jejich povrchová úprava. To samé platí i pro atraktivní čalounění sedadel.
Novou řadu Ibiza budou tvořit modely pěti stupňů výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra, přičemž dvě posledně jmenované verze nejzřetelněji akcentují sportovní naturel modelů řady Ibiza.
Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, který je zřetelněji protažený do boků karoserie. Všechny verze s výjimkou modelu Cupra mají výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků – pro verze o výkonu přes 100 k – a světlomety s dvojitou optikou již od výbavy Reference. Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení „Ibiza“ je nyní umístěno uprostřed zadních dveří – tak, jak je obvyklé u modelů SEAT posledních generací. Ibizy vyjíždějí nově již od základní verze na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17“.
Uvnitř nových modelů Ibiza zaujme přepracovaná palubní deska, výplně dveří, volant, řadicí páka, výdechy ventilace jsou vyvedeny ve stříbřité barvě.
Ibiza FR: Více dynamiky a exkluzivity
Nové modely SEAT Ibiza FR dostaly osobitý přední nárazník, maska chladiče a otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám mají výplň ve struktuře včelí plástve, místo pro SPZ je zvýrazněno černou barvou podkladu. Ibiza FR má originální sedmnáctipalcová kola a zdvojenou chromovanou koncovku výfuku. Také zadní nárazník je speciálně tvarovaný. Označení „Ibiza“ je – jako u ostatních verzí – umístěno uprostřed dveří zavazadlového prostoru a specifické označení „FR“ je umístěno u pravé strany.
Sportovní geny Ibizy FR jasně dokladují i výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují dokonalou podporu těla v příčném směru, a exkluzivní čalounění sedadel, hlavice řadicí páky a věnce volantu. Osobitý styl modelů „FR“ dotvářejí metalické dekorativní prvky na volantu (který je v dolní části ozdobený písmeny „FR“), hlavici řadicí páky a v horní části opěradel předních sedadel.
Široká škála verzí
Čtyři stupně výbavy a deset různých motorů vytvářejí celkem sedmnáct různých verzí řady Ibiza, která se tak chlubí jednou z nejkomplexnějších a nejširších nabídek na automobilovém trhu a pamatuje na všechny skupiny zákazníků.
Základem nabídky zážehových motorů je čtyřválec 1.2 12v o výkonu 64 k. Následuje motor 1.4 16v o výkonu 75 k (s manuální nebo automatickou převodovkou), motor 1.4 16v o výkonu 100 k a přeplňovaný čtyřválec 1.8 20v Turbo ve výkonových verzích 150 k a 180 k, přičemž přeplňovaný motor je určený výhradně pro modely Ibiza FR, resp. Ibiza Cupra. Všechny motory jsou standardně propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motor 1.4 16v/75 k může být propojený s automatickou převodovkou.
Na zájemce o vznětové motory čeká pět moderních turbodieselů TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Základní motor 1.4 TDI je naladěný na výkon 70 k, resp. 80 k, čtyřválec 1.9 TDI se nabízí ve třech výkonových verzích 100 k, 130 k (pro Ibizu FR) a 160 k (Cupra). Dva nejvýkonnější turbodiesely jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Všechny TDI motory plní emisní limity normy Euro IV.
Špičkový podvozek
Nová Ibiza vyjíždí s osvědčeným podvozkem „Agile Chassis“, který je dílem specialistů Technického centra automobilky SEAT ze španělského Martorellu. Technici připravili čtyři individuálně naladěné verze podvozku – standardní pro verze Reference a Stylance, specifický podvozek pro modely Ibiza Sport, další pro modely FR a zcela specifický podvozek mají verze Cupra. Základní koncept podvozku je přesto společný: Vpředu jsou kombinované vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou. Individuálně sladěné charakteristiky pružin a tlumičů, průměr zkrutných stabilizátorů a elasto-kinematické vlastnosti pouzder závěsů jsou základem osobitých vlastností jednotlivých modelů.
Všechny modely mají také hřebenové řízení s elektrohydraulickým posilovačem, řízení je však specificky naladěno pro verze Reference a Stylance, jinak pro modely Ibiza Sport a FR a jinak také pro modely Ibiza Cupra.
Modely o výkonu přes 100 k mají vpředu i vzadu kotoučové brzdy. Všechny modely jsou nyní sériově vybaveny protiblokovacím systém brzd ABS, modely Ibiza Cupra jsou už ve standardu vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP. Systémy ESP a TCS jsou na přání k dispozici i pro všechny ostatní verze.
Nové ceny
I přes výrazné zvýšení hodnoty nových modelů Ibiza a obohacení jejich základní výbavy o systém ABS nedošlo ke zvýšení zákaznické ceny. Naopak - u většiny verzí byla cena snížena, a to v některých případech velmi výrazně. Například všechny vznětové modely jsou nyní zvýhodněné o více než 20 000 Kč, cena modelu Ibiza 1.4/55 kW je nižší o 8000 Kč. DESIGN
Nový styl · Nový tvar předních nárazníků s ventilačními mřížkami · Kvalitnější a na pohled efektnější interiér · Označení „Ibiza“ pod logem SEAT uprostřed víka zavazadlového prostoru
Designeři automobilky SEAT zapracovali na vzhledu nové Ibizy, tak, aby tento model ještě zřetelněji tlumočil svůj sportovní potenciál. Styling Ibizy je tak zároveň bližší modelům Altea, Toledo a León.
Ibiza dostala nový přední nárazník, který je nyní vzhledově blízký provedení větších sourozenců. Nárazník se více stáčí do boků karoserie, jsou do něj začleněny nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám s mřížkou ve struktuře včelí plástve, do krajních otvorů jsou navíc zasazena i mlhová světla. Nárazníky ovšem nejsou zcela totožné pro všech pět verzí řady Ibiza – základní tvar je i u modelu Ibiza FR shodný, ovšem větší nasávací otvory a černé podbarvení místa pro registrační značku propůjčuje tomuto modelu ještě sportovnější image. Jako již dříve zcela osobitý je potom styling modelů Ibiza Cupra.
Všechny verze řady Ibiza mají nyní zdvojené světlomety. Základna koncových světel je tmavě červená, s výjimkou modelů FR a Cupra, které si zachovávají svůj metalický šedý odstín.
Pozměněny byly i zadní nárazníky, přičemž modely o výkonu nad 100 k neskrývají koncovky výfuků. Nově řešené je také místo pro registrační značku a konstruktéři aerodynamicky optimalizovali i stěrač zadního okna. Modely Ibiza FR a Cupra mají specifické i zadní nárazníky, které je odlišují od zbytku řady.
Novinkou je umístění označení „Ibiza“ na zádi vozu – to se přestěhovalo do prominentního místa uprostřed víka zavazadlového prostoru, přímo pod velké logo „S“ automobilky SEAT, jež slouží také jako výklopné madlo víka zavazadelníku. Doprostřed zadních dveří se přemístilo i označení modelů „Cupra“, sportovní označení se přesunulo do středu B-sloupků. Označení „FR“ je umístěno dole u pravé strany zadních dveří.
K vizuálnímu odlišení poslouží různá velikost a materiál kol popř. odlišné provedení jejich krytů. Jednotlivé verze se liší rovněž provedením vnějších zpětných zrcátek a dveřních klik. Modely Ibiza Stylance a Sport mají kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, zatímco u modelů FR jsou tyto kryty ve stříbrném laku a u modelů Cupra v černém laku „Magic černá“. Kliky dveří jsou vyvedeny v barvě karoserie u všech verzí s výjimkou modeluů Ibiza Reference, které mají černé kliky i vnější zpětná zrcátka.
Atraktivnější a osvěžený interiér Interiér nových modelů Ibiza vypadá téměř stejně jako u předchozího provedení, ovšem bližší zkoumání odhaluje rozdíly, a to především v kvalitě používaných materiálů, které působí lépe na pohled i na dotyk.
Povrch většiny interiérových panelů je příjemně měkký na dotek a je vyvedený v barvě ladící s provedením toho kterého vozu. Palubní deska, přístrojový štít, středová konzole a výplně dveří mohou být v několika verzích šedé, černé nebo stříbřité barvy. Modely Ibiza Stylance, Sport, FR a Cupra mají povrch palubní desky krytý měkkým vypěňovaným materiálem, palubní desky verzí Ibiza Reference mají novou povrchovou strukturu „Wave“ a jsou příjemnější na dotyk.
Již na pohled kvalitnější je také čalounění sedadel – každé provedení má specifickou zcela novou nabídku čalounění s výjimkou modelů Ibiza Cupra, které si zachovává dosavadní exkluzivní provedení potahů sedadel a dveřních výplní.
Nová Ibiza dostala také modernější a vizuálně atraktivnější volant a hlavici řadicí páky. Ibiza FR má volant stejného provedení – tedy obšitý kůží a s logem „FR“ - jako Altea FR, Ibiza Cupra má kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky s rudým stehováním.
Sedadla všech modelů řady Ibiza jsou velmi komfortní a zaručují velmi dobré boční držení těla i při sportovní jízdě. Od verzí Sport mají sedadla zřetelně sportovnější design. U modelů Ibiza FR (stejně, jako u Altey FR), jsou do horní části opěradel všita písmena „FR“. Nová Ibiza Cupra přebírá skvělá anatomická sedadla od dosavadního modelu.
PODVOZEK
Dynamika i komfort · Podvozek „Agile Chassis“ definuje dynamické kvality · Čtyři různé verze naladění závěsů kol · Elektrohydraulický posilovač řízení ve třech různých charakteristikách
Základní koncept velmi pozitivně hodnoceného podvozku „Agile Chassis“ modelů SEAT Ibiza přebírá i nová modelová řada Ibiza, a to i se všemi jeho komponenty, tedy především elektrohydraulickým posilovačem řízení, nezávislým zavěšením předních kol a polonezávislým zavěšením kol zadních, s ventilovanými kotouči předních diskových brzd a kotouči nebo bubny zadních brzd a s koly velikosti 15“, 16“ a 17“.
Konstruktéři v závislosti na stupni výbavy a motorizace připravili čtyři verze podvozku s individuálními charakteristikami – vedle základního specifické pro modely Sport, FR a Cupra. Podvozek každého stupně výbavy vychází z předchozího provedení, umocňuje však jeho sportovní vlastnosti.
Agile Chassis je inovativní koncept podvozku, připravený specialisty Technického centra automobilky SEAT v Martorellu, kterým se Ibiza odlišuje od svých tržních konkurentů. Závěsy kol podvozku „Agile Chassis“ perfektně kombinují měkčí pružiny s kratšími a tvrdšími tlumiči, pouzdry, jež pohlcují rázy a vibrace, pneumatikami s nízkým valivým odporem a citlivým a přesným řízením. Právě pečlivé ladění charakteristik všech vyjmenovaných komponent umožnilo připravit pro jednotlivé verze modelové řady Ibiza čtyři různé podvozky, přičemž ovšem konstrukční základ je u všech provedení shodný.
Kombinované vzpěry nezávislého zavěšení předních kol McPherson jsou uchyceny přímo ke třídílnému pomocnému rámu, který se skládá z pevné střední ocelové části a dvou připojených hliníkových konzolí. K pomocnému rámu je uchycen mechanismus řízení a dolní trojúhelníková ramena závěsů kol. Zkrutný stabilizátor (průměru 18 mm u modelů Reference, Stylance a Sport, 19 mm u modelů Ibiza FR a 20 mm u modelů Ibiza Cupra) je uchycený přímo k tlumiči pérování. Tato koncepce zaručuje, že stabilizátor není ovlivněn jinými silami a pracuje pouze v torzi, tedy maximálně efektivně, a vystačí si proto s menším průměrem.
Zadní náprava s vlečenými rameny propojenými torzní příčkou průřezu „U“ nepotřebuje dodatečně montovaný zkrutný stabilizátor. Zadní vinuté pružiny a tlumiče jsou uloženy separátně, což zmenšuje prostorové nároky tohoto druhu odpružení a umožňuje i přesnější naladění charakteristiky zadního zavěšení.
Elektrohydraulický posilovač řízení mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy, řídicí jednotka systému bere vedle rychlosti jízdy v úvahu i rychlost otáčení volantem a aktuální otáčky motoru.
Řízení je specificky naladěno pro verze Reference a Stylance (nejvyšší posilový účinek), jinak pro modely Ibiza Sport a FR a jinak také pro modely Ibiza Cupra. MOTORY
Široká škála 10 agregátů · Pět zážehových motorů o výkonech 64 k až 180 k · Pět vznětových motorů o výkonech 70 k až 160 k · Tři převodovky – dvě manuální s pěti a šesti stupni, jeden čtyřstupňový automat
Jen málokterý konkurent nové Ibizy se může pochlubit trak bohatou nabídkou motorů – zákazníci mohou vybírat z pěti zážehových a pěti vznětových agregátů širokého spektra výkonů: Výkonová škála začíná na hodnotě 47 kW/64 k a vrcholí na 132 kW/180 k!
Moderní agregáty využívají inovativní technologie, jako jsou např. přeplňování turbodmychadly s proměnnou geometrií, víceventilové rozvody nebo přímé vstřikování nafty čerpadlo-tryska. Všechny motoru připravené pro modely SEAT Ibiza plní emisní limity normy Euro IV.
Už základní motor, zážehový tříválec o objemu 1,2 l a výkonu 47 kW/64 k, má čtyřventilovou techniku a jeho spotřeba činí v průměru jen 5,9 l/100 km. Následuje šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1,4 l o výkonu 55 kW/75 k, který může být propojený buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Výkonnější verze motoru o objemu 1,4 l, která se chlubí výkonem 74 kW/100 k, dokáže Ibizu rozjet až na rychlost 190 km/h, přičemž průměrná spotřeba činí jen 6,6 l/100 km.
Zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l s pěti ventily na válec a přeplňovaný turbodmychadlem, montovaný do modelů Ibiza FR, dává výkon 110 kW/150 k a jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 220 Nm už při otáčkách 1950 min-1. Ibiza FR s tímto agregátem zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 8,4 s dosahuje rychlosti až 216 km/h. Průměrná spotřeba této verze činí jen 7,8 l/100 km.
Na samém vrcholu výkonové škály stojí Ibiza Cupra poháněná přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 l, který díky výkonnějšímu mezichladiči stlačeného vzduchu, jiné elektronické řídicí jednotce a pozměněnému výfukovému systému dává výkon 132 kW/180 k. Tento motor dosahuje svého nejvyššího točivého momentu 245 Nm při otáčkách 1950 min-1, Ibiza Cupra se s ním dokáže rozjet až na 229 km/h ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje jenom 7,3 s a k pružnému zrychlení z 60 km/h na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň pouze 7,2 s. Motor 1.8 20vT je propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Nejvýkonnější diesel svého segmentu Pět vznětových motorů, připravených pro modely Ibiza, nabízí vitalitu a hospodárnost. Na samém vrcholu škály vznětových agregátů stojí přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,9 l s přímým vstřikováním nafty, mezichladičem a turbodmychadlem s proměnnou geometrií, který dává výkon 118 kW/160 k, což z něj dělá nejsilnější agregát své kategorie. Točivý moment tohoto turbodieselu vrcholí při otáčkách 1900 min-1 na hodnotě 330 Nm, motor je propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Svými dynamickými parametry se Ibiza Cupra poháněná tímto motorem téměř vyrovná své sestře se zážehovým motorem o objemu 1,8 l, její průměrná spotřeba je ale zřetelně nižší – jen 5,5 l/100 km.
Další dva turbodiesely o objemu 1,9 l mají také turbodmychadla s proměnnou geometrií a vstřikování „čerpadlo-tryska“, jsou ovšem naladěny na výkony 74 kW/100 k, resp. 96 kW/130 k. Výkonnější motor, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 310 Nm při otáčkách 1900 min-1, je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou a v průměru si řekne jen o 5,2 l nafty na 100 km jízdy.
Druhý agregát 1.9 TDI o výkonu 74 kW/100 k s točivým momentem až 240 Nm (v otáčkách 1800 až 2400 min-1) spotřebuje v průměru jen 4,9 l/100 km.
Dva nejmenší turbodiesely o objemu 1,4 l mají po dvou ventilech v hlavách válců. Jejich výkon 51 kW/70 k, resp. 59 kW/80 k a jejich průměrná spotřeba se bezpečně drží pod hladinou pěti litrů (4,7, resp. 4,6 l/100 km). Přitom už se slabším motorem jede Ibiza až 166 km/h a s výkonnějším dokonce 176 km/h. Oba motory 1.4 TDI jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami.
BEZPEČNOST
Až šest airbagů · Na přání průběžné hlavové airbagy · Všechna sedadla s tříbodovými pásy a opěrkami hlav · TCS a ESP k dispozici pro modely o výkonu 70 k a více
Široká škála bezpečnostních prvků v nových modelech SEAT Ibiza dokládá, že pro konstruktéry španělské automobilky je bezpečnost a ochrana pasažérů absolutní prioritou. O tom svědčí např. obohacení sériové výbavy o protiblokovací systém brzd ABS, který je nyní součástí základní výbavy všech nových vozů SEAT prodávaných na českém trhu. Značka SEAT tak už s předstihem reaguje na konvenci automobilových výrobců podle které by se systém ABS, důležitý prvek aktiví bezpečnosti, měl stát součástí sériové výbavy nových osobních vozů. Vedle velmi tuhého skeletu karoserie patří do bezpečnostní výbavy nové Ibizy také např. čelní a boční airbagy, již zmíněný systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, stabilizační systém ESP, brzdový asistent EBA, deformovatelný sloupek volantu nebo pedály se systémem uvolňování při kolizi.
Do standardu všech modelů řady Ibiza patří čelní airbagy řidiče a jeho spolujezdce. Airbag spolujezdce lze deaktivovat, na vyřazení z činnosti řidiče upozorňuje kontrolka na středové konzoli. Všechny modely (s výjimkou verzí Reference) mají standardně i velkoobjemové boční airbagy. Na přání se do všech verzí dodávají průběžné hlavové airbagy, které chrání pasažéry na předních i krajních zadních sedadlech.
U všech pěti sedadel jsou tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy a opěrky hlav. Pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače. U krajních zadních sedadel jsou připraveny úchyty Isofix pro spolehlivé upevnění dětských sedaček.
V případě kolize se samočinně odjistí zámky dveří, aktivují se výstražné blikače a rozsvítí se interiérové osvětlení.
Kromě protiblokovacího systému brzd ABS mají modely FR a Cupra sériově (ostatní za příplatek) také protiprokluzové zařízení TCS. Na přání (pouze Ibiza Cupra už ve standardu) se montuje elektronický stabilizační systém ESP s integrovaným brzdovým asistentem EBA. Prvky TCS a ESP současně mohou být vybaveny pouze modely o výkonu přes 51 kW/70 k. Všechny verze řady Ibiza mají vpředu kotoučové brzdy s ventilovanými disky o průměru 256 mm (FR: 288 mm, Cupra: 312 mm). Vzadu jsou plné kotouče o průměru 232 mm, modely o výkonech pod 74 kW/100 k mají vzadu bubnové brzdy o průměru 200 mm.
STUPNĚ VÝBAVY
Nabídka pro každého · Pět výbavových verzí: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra · Sériová výbava: ABS, dvojice airbagů, kola 15“ · Na přání: ESP, hlavové airbagy, navigační systém, MP3 a xenonové světlomety
Sériová výbava je silnou stránkou všech modelů značky SEAT a to platí i pro nový model Ibiza. Ten se bude nabízet v pěti stupních výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra.
Ibiza Reference: · ABS · Výškově a podélně nastavitelný volant · Výškově nastavitelné sedadlo řidiče · Dělené a sklopná zadní sedadla se třemi výškově nastavitelnými opěrkami hlav · Elektrohydraulický posilovač řízení · Ukazatel venkovní teploty · Airbagy řidiče a spolujezdce · Kotevní body Isofix pro uchycení dětských sedaček · Plnohodnotné rezervní kolo · Tónovaná determální skla · Držák nápojů vzadu · Pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů předních sedadel · Tříbodové bezpečnostní pásy vpředu i vzadu · Sluneční clony s kosmetickými zrcátky · Osvětlení zavazadlového prostoru · Ocelová kola 6Jx15 s pneumatikami 195/55
Ibiza Stylance: Výbava jako Ibiza Reference a navíc: · Integrované přední mlhovky · Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce · Elektrické ovládání předních a zadních (u 5dveřových verzí) oken · Palubní počítač · Rádio s kazetovým přehrávačem · Centrální zamykání s dálkovým ovládáním · Elektricky nastavitelná zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie · Výklopná okna vzadu (u 3-dveřových verzí)
Ibiza Sport Výbava jako Ibiza Reference a navíc: · Integrované přední mlhovky · Sportovní sedadla vpředu · Elektrické ovládání předních a zadních oken (u 5-dveřových verzí) · Centrální zamykání s dálkovým ovládáním · Sportovně laděný podvozek · Elektricky nastavitelná zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie · Palubní počítač · Rádio s kazetovým přehrávačem · Hliníkové ráfky 6.5J x 16 s pneumatikami 205/45 R16 · Kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky
Ibiza FR: Výbava jako Ibiza Sport a navíc: · Litá kola 7Jx17 s pneumatikami 225/40 · Protiprokluzové zařízení TCS + EBA · Elektricky nastavitelná zpětná zrcátka se stříbřitými kryty · Rádio s CD přehrávačem · Dvojitá chromovaná koncovka výfuku
Ibiza Cupra: Výbava jako Ibiza FR a navíc: · Exkluzivní litá kola 7J x 17 s pneumatikami 225/40 R17 · Stabilizační systém ESP · Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce · Elektricky nastavitelná zpětná zrcátka s černými kryty · Oválná chromovaná koncovka výfuku
Výbava na přání Každý zájemce si může svůj nový SEAT Ibiza přikrášlit doplňky z dlouhého seznamu nadstandardního příslušenství. K těm nejzajímavějším patří: · Protiprokluzové zařízení TCS pro modely o výkonu 70 k a více · Elektronický stabilizační systém ESP pro modely o výkonu 70 k a více · Výkonnější brzdy SEAT Racing (pouze pro verze Cupra) · Poloautomatická klimatizace Climatic · Automatická klimatizace Climatronic · Autorádio s CD přehrávačem, kompatibilní s MP3 · Zásobník na 6 CD disků · Alarm-systém · Hliníková kola 15“ · Hliníková kola 16“ · Boční airbagy vpředu · Průběžné hlavové airbagy · Tempomat · Elektricky nastavitelná zpětná zrcátka · Systém elektrického přiklápění zpětných zrcátek ke karoserii při parkování · Stěrače s dešťovým senzorem, zpětné zrcátko s úpravou proti oslnění · Integrované přední mlhovky · Xenonové světlomety · Kožené čalounění · Navigační systém · Elektricky ovládané střešní okno
Nová Ibiza – kombinace motorů a stupňů výbavy
Zážehové motory 1.2 12v(64 k) 1.4 16v(75 k) 1.4 16v(100 k) 1.8 20vT(150 k) 1.8 20vT(180 k) EU4 EU2/EU4 EU2/EU4 EU4 EU4 EU4 5st. přev. 5st. přev. Aut. přev. 5st. přev. 5st. přev. 5st. přev. REFERENCE X X STYLANCE X X X SPORT X X FR X CUPRA X
Vznětové motory 1.4 TDI (70 k) 1.4 TDI (80 k) 1.9 TDI (100 k) 1.9 TDI (130 k) 1.9 TDI (160 k) EU4 EU4 EU4 EU4 EU4 5st. přev. 5st. přev. 5st. přev. 6st. přev. 6st. přev. REFERENCE X X STYLANCE X X X SPORT X FR X CUPRA X
Výkonové parametry - zážehové motory 1.2 12v(47 kW) 1.4 16v(55 kW) 1.4 16v(55kW) Aut. 1.4 16v(74 kW) 1.8 20vT(110 kW) 1.8 20vT(132 kW) Výkony Max. rychlost (km/h) 166 173 169 190 216 229 Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,9 13,2 15,6 11,2 8,4 7,3 Pružné zrychl. 60-100 km/h (s) 16,5 17,3 - 15,2 9,2 7,2 Zrychlení na 1000 m (s) 36,5 35,1 36,2 32,9 29,1 28,4 Spotřeba* Město (l/100 km) 7,6 8,6 10,2 8,9 10,8 10,9 Mimo město (l/100 km) 5,1 5,3 5,9 5,3 6,0 6,1 Kombinace (l/100 km) 5,9 6,5 7,5 6,6 7,8 7,9 *Oficiální minimální spotřeba
Výkonové parametry - vznětové motory 1.4 TDI(51 kW) 1.4 TDI(59 kW) 1.9 TDI(74 kW) 1.9 TDI(96 kW) 1.9 TDI(118 kW) Výkony Max. rychlost (km/h) 166 176 190 206 220 Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,8 12,9 10,8 9,3 7,6 Pružné zrychl. 60-100 km/h (s) 15,3 13,3 11,6 11,3 7,1 Zrychlení na 1000 m (s) 36,2 34,5 33,1 30,5 28,6 Spotřeba* Město (l/100 km) 5,9 5,7 6,4 6,8 7,1 Mimo město (l/100 km) 4,1 4,1 4,0 4,3 4,6 Kombinace (l/100 km) 4,7 4,6 4,9 5,2 5,5 · Oficiální minimální spotřeba
NOVÉ CENY Nová Ibiza přináší zákazníků ještě více kvality a hodnot, a to - paradoxně – za výhodnější ceny: I přes technická vylepšení a obohacení základní výbavy (např. o systém ABS) nedošlo u nové Ibizy ke zvýšení zákaznické ceny. Naopak - u většiny verzí byla cena snížena, a to v některých případech velmi výrazně. Importér přitom snižoval ceny i u „nosných“ verzí, které mají největší zastoupení na celkových prodejích, jako jsou např. modely poháněné motory 1.4 TDI nebo 1.4/75 k. Ceny všech vznětových modelů jsou nyní zvýhodněné o více než 20 000 Kč, cena modelu Ibiza 1.4/55 kW je nižší o 8000 Kč.
AKČNÍ MODEL „ADVANTAGE“ Ihned po předstvení nové Ibizy staví SEAT na start i akční modely Ibiza Advantage, který si za 20 500 Kč přiváží výbavu v ceně 60 500 Kč, což představuje bonus pro zákazníka ve výši 40 000 Kč. Při financování formou leasingu od společnosti ŠkoFIN dostává zákazník dokonce celý akční paket v hodnotě 60 500 Kč zdarma! Do výbavy akčního modelu Ibiza Advantage patří navíc k výbavě verze Reference pět dveří, klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken předních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, . Zvýhodněná výbava akčního modelu tedy obsahuje nejžádanější příplatkové prvky.
PR
|