Michelin zelené pneumatiky. Zvýšená úspora paliva a snížení emisí CO2 14.3.2006 12:49 - tisková zpráva
Pneumatiky sehrávají významnou roli v energetické spotřebě auta. U běžných rychlostí pneumatika spotřebovává 20% paliva, u nákladních vozidel je to více než 30%. Jinak řečeno, v osobním autě se využívá jedna z pěti palivových nádrží k překonání jízdního odporu pneumatik.
Kdyby všechna osobní a nákladní auta v Evropě byla vybavena zelenými pneumatikami – každoročně by se ušetřilo 4,5 miliardy litrů dieselu a 1,5 miliardy litrů benzinu. Rovněž by došlo k úbytku 15 miliónového množství CO2 emisí, které odpovídá množství CO2, absorbovaného 600 milióny stromů v průběhu jednoho roku.
Ke zvýšení rozvoje v oblasti jízdního odporu pneumatik, je potřeba zavést programy zaměřené na zvýšení povědomí zákazníků o dopadu pneumatiky na náklady jízdy a životní prostředí.
Sledovat tlak v pneumatice je důležité například u stabilní rychlosti 90km/h. Pokud má sada pneumatik tlak nižší než 1 bar, ve srovnání s doporučením to může vést k nárůstu spotřeby paliva o 3%. Zvýšit povědomí řidičů o důležitosti správného nahuštění pneumatik se Michelin snažil akcí “Fill up with air” (“Napuštěné vzduchem”), kterou zorganizoval v 25 členských zemích EU a 9 nečlenských státech (včetně USA). Tento program poskytoval zdarma kontrolu a nastavení tlaku v pneumatice.
Michelin propaguje index energetické úspory v pneumatikách Michelin lobuje za zavedení energetického limitu pro průmysl pneumatik, aby se urychlilo vybavení aut zelenými pneumatikami. Pneumatiky by se měly rozlišovat podle energetické využitelnosti. Tento limit by se mohl zavést v roce 2007. Návrh je založen na systému klasifikace pneumatik. Pneumatiky budou rozděleny do různých kategorií podle velikosti, ratingu rychlosti a hloubky dezénu.
Jízdní odpor Točením kola se pneumatika při kontaktu s vozovkou deformuje. Struktura se ničí, části pneumatiky se přehřívají a energie se mění v teplo. To je princip jízdního odporu. Faktory ovlivňující jízdní odpor jsou: dizajn pneumatiky, rating rychlosti, hloubka dezénu, nahuštění a podmínky během jízdy, jako např. vnější teplota a vzhled povrchu. Zajímavý je fakt, že pokud by všechna vozidla v Evropě byla vybavena pneumatikami se správným tlakem, spotřeba paliva a emisí CO2, by se snížila o 2,5%.
Michelin dosáhl dva úspěchy v redukci jízdního odporu: zavedením radiálních pneumatik v roce 1946 a silicových komponentů v 1992. Nejnovější inovací Michelinu bude zavedení Proxima technologie v 2010. Zelená pneumatika a její vliv na životní prostředí
Díky zeleným pneumatikám, které jsou šetrné k životnímu prostředí, se od roku 1992 ušetřilo 12 miliard paliva a CO2 emise se snížily o 31 milion tun.
Zelené pneumatiky pro osobní auta
Pneumatiky redukují spotřebu paliva o 3% a zároveň zlepšují bezpečnost během jízdy díky lepšímu záběru na suchém povrchu, a to bez vlivu na jejich životnost. Michelin byl první výrobce pneumatik, který místo černého uhlí použil silici v dezénu. Tři ze čtyř v současnosti prodaných Michelin pneumatik jsou zelené. Od roku 1992 se prodalo 400 milionů těchto pneumatik v Evropě, které ušetřili 9,5 miliardy litrů paliva a 23 milion tun CO2.
Michelin Energy, nejnovější model v řadě Energy,má o 20-40% delší životnost ve srovnání s jeho hlavními konkurenty. Delší životnost znamená méně pneumatik, které nemusí být recyklovány tak často.
Víc než 100 milionů osobních aut v Evropě by mohlo být vybaveno zelenými pneumatikami, což znamená, že by se spotřebovalo každý rok o tři miliardy litrů paliva méně. Celková nákupní síla zákazníků by se tím zvýšila o 3,6 miliardy EUR a znamenala by víc kyslíku pro lidi, redukujíc CO2 emise.
Michelin Proxima: Nová řada pneumatik váží o 20% méně než současná Michelin Energy řada, snižuje o 25% jízdní odpor při 6,5 kg na tunu. Ve spolupráci s Volkswagnem, Proxima byla po prvé testována v dubnu 2002 na CCO modely a měla najezdit 100 kilometrů na litr paliva. Auto dosáhlo rekordu, když najezdilo 100 kilometrů pouze s 0,89 litry paliva. Michelin vyvinul zelené pneumatiky s extrémně nízkým jízdním odporem, které jsou určeny pro energeticky úsporná vozidla. Na posledním ročníku ”Shell Eco Marathon 2006”, byl překonán světový rekord – pneumatiky navrženy Michelinem najezdily 385 kilometrů s jedním litrem benzinu.
Zelené pneumatiky pro nákladní automobily
Technologie nízkého jízdního odporu byla aplikována rovněž u nákladních automobilů. Pneumatika Michelin A2 Energy redukuje spotřebu paliva až do 6%. Nákladní auto spotřebuje 35 litrů paliva na 100km.
Po roce a půl používání zelených pneumatik se u nákladních automobilů spotřeba paliva pozitivně odzrcadlí v nákladech.
Tender Advertising The Communication One PR
|