Nová technika Zapletala a Janáčka v Maďarsku nezklamala! Nyní na Baju 15.3.2006 13:42 - tisková zpráva
Nová technika nezklamala!
Tým Mitsubishi OffROAD Sport CZ odjel minulý pátek testovat nově dokončený vůz Mitsubishi Pajero Di-D upravený pro skupinu T1.3 na závod maďarského mistrovství cross country.
Náročný závod Adrienn-Gombi Kupa Budapest měřil více jak 450km a závodní posádky absolvovali 11 rychlostních zkoušek. Na začátek sezóny se všichni těšili a tak se zde sešla kompletní maďarská špička, která čítá několik účastníků rallye Dakar a dalších náročných evropských závodů.
Ještě před náročnou Baja Italia, tak posádka Mirek Zapletal a Míla Janáček získávali zkušenosti s novým závodním náčiním. Nutno dodat, že se této role zhostili na jedničku, když v sobotních šesti „erzetách“ předváděli skvělé výkony. Po „rozkoukání se“ v té první dojeli na třetím místě a zbývajících pět s přehledem vyhráli! Po sobotním dni tak vedla česká posádka tento závod o téměř šest minut před druhým Laszlo Acsem na Nissanu Navara.
Jejich výkon byl o to obdivuhodnější, neboť podmínky, které zde připravila příroda se jen tak nenajdou. Trať byla kombinací sněhu, ledu, bahna na podmáčených loukách, cesty s vyjetými kolejemi jak od traktoru a v nich tekoucí potoky vody. Horší podmínky si pro testování a seznamování se s novým vozem nemůže nikdo představit.
V neděli bylo připraveno dalších náročných pět rychlostních zkoušek a aby to nebylo jen tak, napadlo více jak 15 cm čerstvého sněhu. Naše posádka díky výsledku ze soboty startovala jako první, takže orientace v terénu byla pro ně díky neprojeté koleji opět o něco náročnější než pro soupeře. Přesto v následujících třech RZ zvýšili svůj náskok o další minutu na druhého Laszlo Acse s Nissanem Navara a to i přes defekt na levé přední pneumatice v deváté RZ.
Na servisu před posledními dvěma selektivními úseky se vůz zkontroloval a vyrazilo se opět na trať. Bohužel přišla smolná předposlední etapa, ve které přišel další defekt na předním kole. Výměna sice v extrémních bahnivých podmínkách netrvala více jak 10 min., ale i tak byl tatam těžce vyjetý náskok z předchozích rychlostních zkoušek.
V závěrečné RZ posádka sice opět zajela jeden z nejrychlejších časů, ale zpět mezi první tři se již nevrátila. Nakonec se při přejezdu do cíle závodu projevily ještě dětské nemoci na převodovce a tak byl tým i za čtvrté místo v tomto náročném testu vděčný.
Nyní je již vůz podroben kompletní kontrole a opravě sekvenční šestirychlostní převodovky a připravuje se na svůj první „oficiální“ start. Co řekl na svůj výkon Mirek Zapletal, pilot týmu? „I když to dlouho vypadalo, že můžeme vyhrát, zklamáni nejsme. Přijeli jsme hlavně testovat a vychytávat nový vůz a to se nám povedlo na 100%. Ostatně bál jsem se přísloví: První vyhrání z kapsy vyhání…“ dodává s úsměvem.
Spolujezdec Míla Janáček přikyvuje a dodává: „Je to oproti Suzuki, se kterou jsme dříve jezdili obrovský skok vpřed a tak se musíme oba učit jak vůz reaguje. Je pekelně rychlý, ale o to více se musíme na jízdu soustředit. Stačí zlomek vteřiny nepozornosti a nemusí být návratu. To platí jak o řízení, tak o navigaci. Nicméně mám z toho dobrý pocit a už se těšíme do Itálie“.
Tým odjíždí 16. 3. na Italian Baja - závod evropského poháru závodů Baja do italského San Martino a my vás budeme neprodleně po tomto víkendu informovat, jak si tým vedl.
Text a foto: Jan Percl
|