Volný pohár pro amatéry požaduje změnu zákona 17.3.2006 09:56 - tisková zpráva
V pondělí proběhlo jednání u senátora Petra Pitharta který je ochoten pomoc při změně nového zákona pro silniční provoz který začíná platit od 1.7.2006 a omezuje pohyb soutěžních vozů mezi RZ. "Společně připravujeme dopis, ve kterém budeme požadovat změnu zákona.
Takto schválený zákon jednoznačně diskriminuje majitele soutěžních a historických vozů a stejně jednoznačně porušuje zákaz o monopolu jedné strany. Doporučuji pro letošní rok odjet všechny soutěže VPČR ještě před prvním červencem a pro příští sezónu se budeme společně s poradci vše vyřešit," řekl senátor.
Pro příznivce rallye, kteří mlží a rozšiřují nepravdivé informace mezi ostatní, uvádíme následující:
Nový zákon nezakazuje pořádání jiných soutěží na uzavřených RZ, jak se mnozí domnívají , ale omezuje provoz historických a soutěžních vozidel v silničním provozu.
V osmé části zákona §79b se uvádí:
Historické a sportovní vozidlo v provozu (1) Historické vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích pokud splnilo podmínky testování, kterým se nahrazuje technická prohlídka vozidla. (2) Testování historického vozidla provádí právnická osoba, která má udělené oprávnění Mezinárodní federací historických vozidel (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) nebo Mezinárodní automobilovou federací. Výsledek testování vyznačí právnická osoba v průkazu historického vozidla. Výsledek testování platí nejdéle do 31. května kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém se testování historického vozidla provedlo. (3) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby. (4) Sportovní vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích jen pokud byla schválena jeho technická způsobilost a splnilo podmínky testování a prohlídku ve stanici technické kontroly. (5) Testování sportovního vozidla provádí právnická osoba, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací. Výsledek testování vyznačí právnická osoba v technickém průkazu vozidla. Výsledek testování platí nejdéle do 30. dubna kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém testování sportovního vozidla provedlo. (6) Sportovní vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích jen za těchto podmínek: a) ve sportovním průkazu vozidla je vyznačen platný výsledek testování vozidla a osvědčení o technické způsobilosti vozidla vyznačené v technickém průkazu, b) vozidlo je provozováno za účelem sportovní soutěže organizované právnickou osobou, které bylo uděleno oprávnění Mezinárodní automobilovou federací nebo Mezinárodní motocyklovou federací, c) ministerstvo vyznačilo ve sportovním průkazu na základě platného výsledku testování vozidla povolení k provozu sportovního vozidla na pozemních komunikacích. (7) Prováděcí právní předpis stanoví podmínky provozu historického a sportovního vozidla, způsob a podmínky testování historického a sportovního vozidla a vzor žádosti o provedení testování historického a sportovního vozidla.".
Po jednání u senátora proběhlo další jednání zástupců vedení RP a RS. Pro příští rok připravujeme změnu ve Zvláštních ustanoveních (pravidla soutěže). Na základě znění platného zákona o silničním provozu budou na našich soutěžích startovat vozidla která je možné použít i v běžném silničním provozu.
Děláme krok o šest roků zpět a zrušíme používání bezpečnostních prvků (ochranný bezpečnostní rám, sedačky, čtyřbodové pásy, odpojovač baterií, atd.)
Soutěž tak nabude nových rozměrů a zúčastnit se bude moc posádka s vozidlem pro běžný silniční provoz.
Je škoda že nás zákon donutil udělat v bezpečnosti posádky kroky zpět. Na připravované trati budou více umístěny zpomalovací retardéry a jiné zpomalovací prvky.
Pro soutěžní vozy které budou mít ve vozidle ochranný bezpečnostní rám a ostatní bezpečnostní prvky bude účast v soutěži podmíněna přemisťováním vozu mezi RZ na specielním podvozku.
Bude vypracován časový harmonogram tak aby nedocházelo zbytečnému zdržení soutěže. Posádka bude uvádět v přihlášce výbavu vozidla a způsob přemisťování mezi RZ.
Bude-li soutěžní vozidlo přepravováno na specielním podvozku bude po odjetí cca 20 vozů na uzavřené RZ povolen přesun do místa cíle.Po naložení bude posádka pokračovat na další RZ. Toto je pouze návrh a není konečný.
Upozorňujeme že uzávěrka pro Rallye Posázaví je 30.4.2006.
Pro Rallye Světlá není z důvodů přesunutí soutěže uzávěrka stanovena.
Všeobecně však platí že uzávěrky pro tisk startovních listin pro diváky a sponzory je týden před akcí. Pokud chce být posádka na této listině musí poslat přihlášku včas.
Tisková informace VP ČR 2006
|