Telemetrie z boxů je u závodních trucků utopií 20.3.2006 19:21 - tisková zpráva
Zatímco ve světě F1 se již několik let diskutuje nad možností využití telemetrie z boxů, díky které lze během závodu měnit některé parametry a nastavení vozu, v truckracingu je tato záležitost dávno vyřešena. Technická pravidla totiž striktně zakazují přenos technických dat ze závodního speciálu do boxů.
A podle všeho je takřka jisté, že se toto pravidlo nebude měnit. „Důvodů je hned několik. V první řadě je to vysoká cena, možná i v řádech miliónů,“ tvrdí inženýr Robin Dolejš z týmu Buggyra International Racing Systém. „Na tuto variantu tedy řada tzv. malých týmů nikdy nepřistoupí.
Kromě peněz by to také znamenalo nutnost personálního posílení jednotlivých týmů. Telemetrie doslova chrlí velké množství dat, orientovat se v nich není vůbec jednoduché. Navíc je nutné informace vyhodnotit a komunikovat s pilotem.“
Podle Robina Dolejše by ovšem případné povolení této technické varianty vedlo ke kvalitnější práci technických týmů, což by se pochopitelně odrazilo na úrovni závodů.
„Díky telemetrii z boxů bychom ušetřili hodně času. Veškeré informace by k nám totiž přicházely již v průběhu závodu, zatímco v současné době musíme čekat na konec. Aktuálními daty bychom rovněž mohli “krmit„ jezdce, který by na jejich základě volil nejúčinnější taktiku.“
Martin Pouva zůstává!
Mediální ředitel týmu Buggyra International Racing Systém Martin Pouva umí napínat své příznivce! Zatímco v létě loňského roku pobýval v době egyptské dovolené v místech, které se staly terčem teroristických útoků, na začátku tohoto roku to pro změnu vypadalo, že s tahači definitivně končí! Spekulace byly založeny především na angažování uznávaného odborníka a moderátora do role šéfa projektu přímých přenosů ze závodů F1, které jsou vysílány od března na TV Nova.
„Poslední týden jsme doslova zasypáni dotazy truckových fanoušků, kteří se zajímají o to, jestli Martin zůstává součástí týmu,“ říká editorka Truck Racing Magazine Zuzana Fonténová. „Mohu je uklidnit. Vzhledem k současnému angažmá Martina v komentování závodů F1 zcela určitě nestihne všechny podniky letošního EP, s týmem bude ale spolupracovat i nadále.“
S tímto vývojem situace je spokojen i David Vršecký. „Martina si vážím jako velkého odborníka, s týmem spolupracuje delší dobu a hodně toho pro truck racing udělal. Výsledky jeho práce jsou neoddiskutovatelné. Je jasné, že za takového profesionála lze stěží najít náhradu.“
Buggyra
|