Vznětové Audi R10 TDI triumfovalo v Sebringu 21.3.2006 18:51 - tisková zpráva
• TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu · • První start - první vítězství vozu poháněného vznětovým motorem
Dva vozy Audi R10 se objeví v šampionátu American Le • • TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu • První start - první vítězství vozu poháněného vznětovým motorem TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu • První start - první vítězství vozu poháněného vznětovým motorem · Mans Series (ALMS) · Návrat továrního týmu Audi do ALMS
V mnoha ohledech revoluční vznětový závodní speciál Audi R10 TDI, se kterým bude Audi v polovině června bojovat o další triumf v legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se hned při svém prvním „ostrém“ startu zapsal do historie motoristického sportu. Při víkendovém závodě šampionátu ALMS na 12 hodin v americkém Sebringu s ním posádka Dindo Capello (Itálie), Tom Kristensen (Dánsko) a Allan McNish (Skotsko) zvítězila v absolutním pořadí. Poprvé v historii tak slavil vítězství závodní vůz poháněný vznětovým motorem!
Tom Kristensen se zároveň stal prvním pilotem historie, kterému se podařilo triumfovat počtvrté za sebou v nejznámější americké sérii vytrvalostních závodů ALMS, přičemž na svém kontě už má i rekordních sedm vítězství v závodě na 24 hodin v Le Mans.
Historický úspěch vznětového motoru V12 TDI o výkonu 650 k v extrémně náročných podmínkách, které na Floridě panovaly (teplota vzduchu přes 30 stupňů ve stínu, teplota asfaltu až 43 stupňů Celsia, mimořádná vlhkost vzduchu) vysoce ocenil i Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG: „Vítězství v Sebringu znovu potvrdilo vyspělost TDI motorů Audi. Skvělé je, že vůz Audi R10 TDI triumfoval hned při svém prvním nasazení!“
„Skvělý závod a výborný test před startem v Le Mans,“ hodnotí úspěch v Sebringu Dr. Wolfgang Ullrich, ředitel týmu Audi Motorsport. „Myslím, že jsme celému světu jasně dokázali, jaký potenciál se ukrývá v našich závodních vozech a jejich TDI motorech.“
„Určitě nejenom mně se líbí odvaha, s jakou stáj Audi nasadila poměrně „mladý“ vůz do závodu,“ říká Tom Kristensen, pilot vítězného Audi R10 TDI. „Vím, že značka Audi má v USA velmi dobrý image a jsem si jistý, že i díky našemu vítězství tam budou mít brzy stejně skvělou pověst i motory TDI.“
Premiéra Audi R10 TDI v Sebringu proběhla lépe, než kdo očekával. Nyní se tým Audi se svými vozy přesune do Evropy, aby se připravil na legendární vytrvalostní závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června. Po Le Mans pak bude tým Audi Sport North America pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS.
Audi se netají tím, že chce v Le Mans s vozy Audi R10 TDI zvítězit a stát se tak první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem. Triumf v Sebringu je jasným důkazem, že tento cíl není nereálný.
Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,
Tiskové informace, ceníky a technická data v el. podobě najdete na www.audi.cz
Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2005 automobilka Audi prodala 829 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,4 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7 % na 599 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 11 let po sobě: * Vloni se v ČR prodalo 2543 automobilů Audi, což oproti 2140 vozům prodaným v roce 2004 představuje nárůst o více než 18 %. * V roce oslav 25 let quattro byl každý druhý prodaný vůz Audi s pohonem quattro® * Audi je nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.
PR
|