Cardion AB Motoracing o svém premiérovém startu v MS v Jerezu 30.3.2006 18:28 - tisková zpráva
Jerez, sobota 25.3. 2006
Cardion AB Motoracing, Jakub Smrž 250 ccm
Ranní volný trénink 11. místo čas: 1´45.494 Odpolední klasifikace 13. místo čas: 1´45.056
Jakub Smrž: „Do sobotního volného tréninku jsme zkoušeli různé změny na podvozku, ale v průběhu kvalifikace jsme se vrátili k nastavení z IRTA testů. Celou kvalifikaci mechanici pracovali na vylepšení nastavení, především zadního tlumiče. Při snaze o rychlejší jízdu hodně klouzalo zadní kolo. Na poslední 2 kola kvalifikace byla provedena výměna zadní gumy.
Po výjezdu z boxů přišel smyk zadního kola a málem jsem upadl. Přesto se podařilo zajet stejný čas jako byl ten nejrychlejší ze 14. kola. Poslední kolo jsem měl taky velice dobře rozjeté. Bohužel jsem do jedné ze zatáček zabrzdil příliš prudce, to mě rozhodilo a už jsem se nevešel do zatáčky. Domnívám se, že největší rezervy máme v nastavení zadního tlumiče. Na zítra se připravuje jiný, snad bude lepší, abych mohl jet podle svých představ.
S pozicí na startu jsem malinko zklamaný, ale odstupy přede mnou jsou minimální. Kdyby se mi konec tréninku povedl podle mých představ, posunul bych se o několik příček vpřed. Cíl do prvního závodu je umístit se v top10, čemuž jsem velice blízko, ale určitě to nebude jednoduchý závod.“
Jerez, sobota 25.3. 2006
Cardion AB Motoracing, Karel Abraham 125 ccm
Ranní volný trénink 32. místo čas: 1´50.920 Odpolední klasifikace 31. místo čas: 1´50.167
Karel Abraham: „Hlavní mechanik Mauro Noccioli se velice snaží pomoct mi se zvládnutím stroje. Můj styl motocyklu nevyhovuje. Stále musím na sobě pracovat, soustředit se nejen na trať, ale i na styl jízdy. Je to velmi náročné.
S výsledkem tréninků moc spokojen nejsem. Snažil jsem se maximálně soustředit a zajet co nejlépe. Začal jsem dobře, ale již po 10 minutách mi mechanici museli vyměnit kola. Během jízdy jsem měl hodně problémů. Hlavně ke konci. Přední kolo při brzděni vibrovalo a při nájezdu do zatáčky klouzalo. Ke konci se mi zdálo, že motor ztratil trošku na výkonu. Se svou pozici nejsem spokojen. Trať v Jerezu se mi moc líbí a vyhovuje mi.“
Jerez, neděle 26.3. 2006
Cardion AB Motoracing, Jakub Smrž 250 ccm
Závod nedokončil, pád nejrychlejší kolo: 1´46.612
Jakub Smrž: „Na nedělní závod byla kompletně změněna geometrie motorky z důvodu omezení klouzání zadní gumy. Podařilo se, ale ještě bylo potřeba trochu vylepšit nastavení vidlic. Start nebyl na poprvé úplně nejhorší, ale udělal jsem chybu. V první zatáčce mě jezdci přede mnou hodně vyvezli ven, čímž jsem ztratil hodně pozic.
V prvním kole jsem byl na 19. místě a začal jsem se postupně probíjet dopředu. Motorka jela výborně. Od poloviny závodu jsem se už pohyboval v první desítce. Pak mi začala klouzat přední guma, ale stále jsem mohl jezdit stejné časy. Několik kol jsem byl na 9. místě. Krátce před koncem mi ale bohužel v jedné zatáčce uklouzlo přední kolo a padnul jsem. Stroj nebyl vážně poškozen, ani já jsem nebyl zraněn.
V průběhu víkendu mě na trati trochu brzdil tlak, který jsem na sebe po vydařených testech kladl. Také se projevilo, že nemám s Aprilií dost zkušeností a chybí mi najeté kilometry.
Jsem velice spokojen s prací celého týmu. Tento víkend jsme získali hodně nových zkušeností, ale ještě nás čeká hodně práce, než najdeme optimální nastavení stroje, aby dokonale vyhovovalo mému stylu. Už se těším na další závod. Chtěl bych dojet v první desítce.“
Jerez, neděle 26.3. 2006
Cardion AB Motoracing, Karel Abraham 125 ccm
Závod 23. místo nejrychlejší kolo: 1´50.088
Karel Abraham: „Ráno jsem zajížděl nový píst, a protože byla zima, tak jsem jenom kroužil. Do závodu jsem nastupoval s tím, že se budu chtít probojovat co nejvíc dopředu. Start se mi docela povedl. Dostal jsem se do skupiny s Hernandezem a Smithem. Drželi jsme se spolu, ale asi osm kol před cílem mi začala klouzat zadní pneumatika.
Dostal jsem highsider a měl jsem hodně práce, abych situaci zvládl. Oba jezdci mi ale poodjeli a šance dohonit je, byla minimální. Musel jsem hlídat pneumatiky, protože jejich stav se horšil kolo od kola. Udržel jsem si dvacáté místo. Se závodem jsem celkem spokojený.
Spnil jsem několik taktických úkolů, které mi zadal hlavní mechanik, udržoval jsem rychlost a držel ideální stopu. Příště v kvalifikaci musím být soustředěnější, více zrychlit a tím získat lepší pozici na startu. Děkuji týmu mechaniků za vzorně nachystaný stroj.“
PR
Zuzka Ulmanová Cardion AB Motoracing
|