Jarek Janiš a Jan Charouz o víkendu pojedou v Monze F3000 International Masters 31.3.2006 14:09 - tisková zpráva
Jarek Janiš a Jan Charouz se o tomto víkendu představí v úvodním závodu série F3000 International Masters, která se pojede v rámci vybraných závodních víkendů světového šampionátu cestovních vozů.
V nově vzniklé sérii vozů F3000 se představí vozy Lola B99/50 a B02/50, pro letošní rok je naplánovaný kalendář osmi závodů, které se pojedou v rámci doprovodného programu WTCC (World Touring Car Championship) a jeden ze závodů bude hostit i Brno. Janiš s Charouzem v Monze nastoupí v barvách českého týmu Charouz Racing Junior týmu.
Program závodního víkendu začíná volným tréninkem o délce 45 minut, stejný časový prostor pak dostane kvalifikace. V sobotu odpoledne přijde na řadu první závod, do kterého se jezdci seřadí podle kvalifikačních časů. V neděli před polednem jen pak na programu druhý závod, pořadí na startu určí výsledky sobotního závodu. Prvních osm jezdců odstartuje v obráceném pořadí, ostatní pak zůstanou na svých místech.
Bodovací systém je stejný jako v F1, boduje prvních osm jezdců, kteří získají 10-8-6-5-4-3-2-1 bodů. Fragmenty závodních víkendů budou vysílány na TV stanici Eurosport, závody v Monze bude přenášet Eurosport dva živě v sobotu od 16 hodin a v neděli od 10 hodin.
Jarek Janiš: „Hodně se těším na první letošní závod, je to už docela dlouho, kdy jsem závodil naposledy. Samozřejmě jsem absolvoval nějaké testy, ale ty vám závody nenahradí. Monza patří mezi mé oblíbené tratě a v minulosti se mi tam docela dařilo. Také při oficiálních testech před sezonou jsme byli rychlí, takže je pochopitelné, že bych rád bojoval na špici. Je to ale první závod a těžko se dá odhadnout síla soupeřů.“
Jan Charouz: „Vždy je příjemné se vrátit k závodům. V zimě jsem se kvůli nemoci nemohl připravovat úplně ideálně, ale nemyslím si, že by to mělo nějak ovlivnit můj výkon. Uvidíme, jak se projeví rozdílné chování dvou modelů Loly, náš novější je určitě rychlejší v zatáčkách, na druhou stranu starší model má větší maximální rychlost. Proto bude důležitá kvalifikace, dostat se co nejvíce dopředu. Trochu mám obavy z otočeného pořadí prvních osmi na startu druhého závodu, může to vést k nějakým kolizím.“
BPA
|