PSA Peugeot Citroën: Investice do dalšího rychlého rozvoje v Číně 4.4.2006 00:19 - tisková zpráva
Paříž, 3.dubna 2006
PSA Peugeot Citroën a Dongfeng Motor Group představily pro svou společnou filiálku Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) plán nových investic, který má prohloubit a urychlit jejich rozvoj v Číně.
Po zdvojnásobení výrobní kapacity společné továrny ve Wuhanu, která nyní může v roce 2008 vyrábět až 300 000 nových vozů ročně, padlo 1.dubna 2006 rozhodnutí o výstavbě nového výrobního centra. Jeho přesné umístění je předmětem hledání a jednání pro další měsíce.
Souběžně s touto aktivitou předpokládá DPCA také posílení svého výrobního plánu v této zemi o další platformu skupiny. Tento proces začal v polovině roku 2004 s využíváním koncernových platforem 1 a 2, ještě do konce desetiletí má být i v Číně využívána platforma číslo 3 pro vozy vyšší střední třídy. Výrobní základna v Číně tudíž bude disponovat komplexní nabídkou modelů od kompaktních vozů až po velké hatchbacky a sedany.
V období 2006 až 2009 tak ve Wuhanu budou vyrábět celkem 9 modelů, včetně 3 nových. Po uvedení Peugeotu 307 na platformě č.2 v červenci 2004, Peugeotu 206 na platformě č.1 v březnu 2006, rozšíří nabídku ještě letos dva nové modely značky Citroën. Ten první, Citroën C-Triomphe na platformě č.2, se veřejnosti představil už v únoru, druhý citroën se představí do konce roku. Současná nabídka z Wuhanu aktuálně zahrnuje 8 modelů.
Velkorysý projekt vychází z příznivého vývoje na čínském trhu a kapacity DPCA, opírá se o očekávání a potřeby čínských zákazníků, ale také o schopnosti a potenciál 650 inženýrů a odborníků ze závodu. Čínský automobilový trh v roce 205 zaznamenal nárůst o 24 %, přičemž prodeje DPCA vzrostly dokonce o 57,7 %, z 89 100 aut na 140 400. V roce 2006 se předpokládá prodej kolem 200 000 nových vozů skupiny.
K ještě výraznějšímu posílení přítomnosti PSA na čínském trhu, rozvoji DPCA a značek Peugeot a Citroën vznikla společná filiálka s názvem Peugeot Citroën China Automotive Trade Copany Limited, jejímž stoprocentním vlastníkem je skupina PSA.
Poznámka: PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.
PR
|