ProfiTEST letních a celosezónních PNEUMATIK PRO SUV 4.4.2006 00:25 - tisková zpráva
bb
AUTO BILD ALLES ALLRAD
TEST LETNÍCH A CELOSEZÓNNÍCH PNEUMATIK PRO SUV AUTOMOBILY
Autobild Alles Alrad zveřejnil výsledky testování pneumatik pro velké SUV automobily. Testu se zúčastnilo celkem osm letních pneumatik, z nichž čtyři měly označením M & S , a čtyřI pneumatiky celosezónní.
Letní testované pneumatiky:
Continental CrossContact LX
Pirelli Scorpion Zero
Nokian NRVi
Kumho Ecsta STX (KL 12)
Bridgestone Turanza ER30
Michelin 4x4 Diamaris
Dunlop Grandtrek PT 4000
Celosezónní pneumatiky v testu:
Matador Conquerra MP 81
Hankook DynaPro HP
Fulda 4x4 Road
Goodyear Wranger HP
Pneumatika Continental CrossContact LX se umístila na špici testovaných pneumatik a byla ohodnocena jako příkladná. Je ideálním pláštěm pro použití na silnicích i dálnicích, ale zároveň zajišťuje dostatečné záběrové vlastnosti v lehkém a středně těžkém terénu. Při vývoji pláště byl kladen důraz na komfort, efektivní odvod vody (minimalizace rizika aquaplaningu) a optimalizaci jízdních vlastností. Pro jízdu v terénu je důležitý vyšší úhel zkosení dezénové drážky, což zajišťuje výborné samočistící vlastnosti.
Systém hodnocení
Vlastnosti pneumatik byly hodnoceny systémem podobným školnímu známkování. Známka 1 znamenala hodnocení velmi dobrý, naopak známka 6 označovala hodnocenou vlastnost jako nevyhovující.
Procenta přidělená jednotlivým disciplínám udávají její důležitost – váhu testovaného kritéria. Pneumatika nemůže získat hodnocení „doporučená“, pokud její průměrné hodnocení v některé skupině testovaných kritérií bylo 3+ nebo horší. Totéž platí v případě, že alespoň jedna známka testovaného kritéria byla 3- nebo horší. Výsledky všech zúčastněných pneumatik v testování jsou seřazeny v následující tabulce.
Otrokovice, březen 2006
Barum Continental spol. s r.o.
Divize marketing
AUTO BILD ALLES ALLRAD vydání číslo 4/ duben 2006 – srovnání letních a celosezónních plášťů
|
Letní pneumatika |
Letní pneumatika |
Letní pneumatika |
Letní pneumatika |
|
Continental CrossContact LX
108 H
PŘÍKLADNÁ |
Pirelli Scorpion Zero
104 V
PŘÍKLADNÁ |
Nokian NRVi
108 V
DOPORUČENÁ |
Kumho Ecsta STX (KL 12)
104 V
DOPORUČENÁ |
|
|
|
|
|
Testované kritérium a jeho váha |
|
|
|
|
Off road |
|
|
|
|
Záběr na trávě 20 |
1- |
1- |
2 |
1 |
Záběr na štěrku 20 |
2- |
1 |
1- |
1 |
Záběr na písku 20 |
1 |
2 |
2 |
2- |
Záběr na blátě 20 |
2 |
1 |
2 |
2- |
Off-road handling 20 |
2 |
2 |
3- |
3- |
PRŮMĚR |
2+ |
1- |
2 |
2 |
Mokrá vozovka |
|
|
|
|
Aquaplaning 20 |
2+ |
2- |
2+ |
2+ |
Aquaplaning v zatáčkách 10 |
3+ |
2 |
1+ |
2+ |
Handling 30 |
2- |
2 |
3+ |
2 |
Jízda na okruhu 10 |
2+ |
2+ |
2 |
1- |
Brždění 30 |
2- |
1- |
2+ |
1- |
PRŮMĚR |
2 |
2+ |
2 |
2+ |
Suchá vozovka |
|
|
|
|
Handling 30 |
2 |
2- |
2- |
3 |
Brždění 30 |
2+ |
2 |
2+ |
1- |
Komfort jízdy 15 |
2 |
2- |
3- |
3 |
Hlučnost 15 |
2 |
2 |
2+ |
1- |
Valivý odpor 10 |
2+ |
2 |
2+ |
2- |
PRŮMĚR |
2 |
2 |
2 |
2- |
Hodnocení |
Silné stránky: Vyrovnaný handling s vynikající přesností řízení na suché vozovce, nízký valivý odpor a velká odolnost proti vzniku aquaplaningu.
Slabé stránky: Nepatrně delší brzdná dráha na mokru |
Silné stránky: Vyrovnaná vysoká hladina výkonu plus dobrý záběr na štěrku a blátě, kratší brzdná dráha na mokru.
Slabé stránky: Nepatrně nižší komfort jízdy |
Silné stránky: Všestranná pneumatika s velkými bezpečnostními rezervami v oblasti aquaplaningu při zatáčení, nízký valivý odpor.
Slabé stránky: Menší boční stabilita a pomalejší odezva na reakce řízení při jízdě v terénu, skromnější jízdní komfort |
Silné stránky: Krátká brzdná dráha na suché i mokré vozovce, dobrý záběr na trávě i štěrku
Slabé stránky: Nižší přesnost reakcí na řídící pokyny a horší handling na kamení a suchých vozovkách |
AUTO BILD ALLES ALLRAD vydání číslo 4/ duben 2006 – srovnání letních a celosezónních plášťů
|
Letní pneumatika |
Celosezónní pneumatika |
Letní pneumatika |
Letní pneumatika |
|
Bridgestone Turanza ER30
108 V
DOPORUČENÁ |
Hankook DynaPro HP
104 V
DOPORUČENÁ |
Michelin 4x4 Diamaris
104 V
DOPORUČENÁ |
Dunlop Grandtrek PT 4000 108 V
DOPORUČENÁ |
|
|
|
|
|
Testované kritérium a jeho váha |
|
|
|
|
Off road |
|
|
|
|
Záběr na trávě 20 |
2- |
1 |
1- |
1- |
Záběr na štěrku 20 |
2- |
2- |
1- |
2- |
Záběr na písku 20 |
1 |
2- |
2 |
2- |
Záběr na blátě 20 |
2+ |
3+ |
3+ |
2+ |
Off-road handling 20 |
3 |
3+ |
2 |
3 |
PRŮMĚR |
2 |
2- |
2 |
2 |
Mokrá vozovka |
|
|
|
|
Aquaplaning 20 |
1 |
2+ |
2+ |
3+ |
Aquaplaning v zatáčkách 10 |
1 |
2- |
2+ |
3- |
Handling 30 |
3 |
2- |
3- |
3+ |
Jízda na okruhu 10 |
2 |
2 |
3+ |
1- |
Brždění 30 |
3 |
1- |
2 |
2+ |
PRŮMĚR |
2- |
2 |
2- |
2- |
Suchá vozovka |
|
|
|
|
Handling 30 |
2 |
2- |
3+ |
2+ |
Brždění 30 |
2+ |
2- |
2 |
2 |
Komfort jízdy 15 |
2 |
2+ |
2 |
3- |
Hlučnost 15 |
2+ |
1 |
2 |
3+ |
Valivý odpor 10 |
2 |
2+ |
1 |
2- |
PRŮMĚR |
2 |
2 |
2 |
2- |
Hodnocení |
Silné stránky: Vyrovnané vlastnosti a dobrá odolnost proti aquaplaningu.
Slabé stránky: Delší brzdná dráha na mokru a nevyrovnaný handling na mokrém okruhu a štěrku. |
Silné stránky: Vyrovnaný handling a krátká brzdná dráha na mokru, minimální hlučnost.
Slabé stránky: Limitovaný výkon na blátě a rozbředlém sněhu. |
Silné stránky: Rezervy v ochraně proti aquaplaningu, nízký valivý odpor, dobrý výkon na trávě a štěrku
Slabé stránky: Nedostatečná boční adheze a horší handling na mokré vozovce |
Silné stránky: Velmi dobrá boční adheze na mokré vozovce a vyrovnaný handling na suchu
Slabé stránky: Minimální rozpětí ochrany proti aquaplaningu v zatáčkách a nižší jízdní komfort |
|
|
|
|
|
AUTO BILD ALLES ALLRAD vydání číslo 4/ duben 2006 – srovnání letních a celosezónních plášťů
|
Celosezónní pneumatika |
Celosezónní pneumatika |
Celosezónní pneumatika |
|
Matador Conquerra MP 81
104 V
VYHOVUJÍCÍ |
Fulda 4x4 Road
104 V
VYHOVUJÍCÍ |
Goodyear Wranger HP
104 V
VYHOVUJÍCÍ |
|
|
|
|
Testované kritérium a jeho váha |
|
|
|
Off road |
|
|
|
Záběr na trávě 20 |
1- |
1- |
1 |
Záběr na štěrku 20 |
1- |
2 |
2- |
Záběr na písku 20 |
2 |
3+ |
3+ |
Záběr na blátě 20 |
2+ |
2 |
2- |
Off-road handling 20 |
2+ |
3 |
2 |
PRŮMĚR |
2+ |
2- |
2 |
Mokrá vozovka |
|
|
|
Aquaplaning 20 |
2+ |
2- |
2- |
Aquaplaning v zatáčkách 10 |
2 |
2 |
2+ |
Handling 30 |
3+ |
3 |
3 |
Jízda na okruhu 10 |
1- |
3+ |
3+ |
Brždění 30 |
2+ |
3+ |
3 |
PRŮMĚR |
2 |
3+ |
3+ |
Suchá vozovka |
|
|
|
Handling 30 |
3- |
2- |
3+ |
Brždění 30 |
2+ |
3 |
3- |
Komfort jízdy 15 |
3- |
3+ |
3 |
Hlučnost 15 |
2- |
2 |
2- |
Valivý odpor 10 |
3 |
2+ |
2- |
PRŮMĚR |
3+ |
2- |
3+ |
Hodnocení |
Silné stránky: Dobrá boční adheze na mokru a krátká brzdná dráha na suché vozovce, dobré handlingové vlastnosti v terénu
Slabé stránky: Horší handling na suché vozovce a vyšší valivý odpor |
Silné stránky: Dobrý výkon na trávě, nízký valivý odpor
Slabé stránky: Delší brzdná dráha na suchu i mokru, vyrovnaný handling na mokru |
Silné stránky: Dostatečná ochrana proti vzniku aquaplaningu
Slabé stránky: Slabší boční adheze a limitovaný handling na mokru; delší brzdná dráha na mokru i suchu |
PR
|