Skvělý vstup Milana Svobody do vrchařské sezóny. Dvakrát zlato na Drakovi ! 4.4.2006 10:27 - Pavel Jelínek
V neděli odstartovala tuzemská vrchařská sezóna a v protisměru Masarykova okruhu se konaly první dva letošní závody Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu. Tradiční Brněnský drak provázelo krásné jarní počasí a nejspokojenější byl v podvečer pelhřimovský Milan Svoboda. Již vloni několikrát okusil pocity absolutního vítěze, nicméně tentokrát oběma závodům suverénně kraloval a všechny soupeře překvapil.
Svoboda do závodu odstartoval se startovním číslem 2, symbolizujícím jeho vloni celkové druhé místo absolutně v celém šampionátu vrchařů. Nejrychlejší časy zajížděl již od prvních tréninkových jízd, přičemž za zmínku jistě stojí, že vyhrál pět ze šesti ostrých jízd Brněnského Draka 2006. Pouze jednou byl rychlejší mnohonásobný mistr republiky Otakar Krámský s vozem skupiny CN, nicméně bylo to o minimální rozdíl 0,03 sekundy.
„Určitě jsem velmi spokojen s výsledkem. V jedné z jízd (je to ta s nejhorším časem) jsem měl problém s vynecháváním motoru v pasáži stoupání nad stadionem, což mě z výsledků telemetrie připravilo o 2,3 s. Spodní partie trati mi sedla na milimetry, ale pak to začalo vynechávat. Bylo velké štěstí, že jsem vůbec projel cílem,“ říká spokojený jezdec.
Za sebou tak Milan Svoboda nechal v absolutním pořadí a shodně v obou závodech Otakara Krámského (Osella K-06 BMW), Miloše Beneše (Lucchini P3-6M) a svého dřívějšího největšího přímého soupeře, který přestoupil do vozu skupiny CN, Miroslava Fajkuse (Lucchini P3-95M). Ve skupině E2 formulových vozů na druhém místě skončil v obou závodech Miloš Zmeškal s Dallarou 399 a na třetím pak nováček vrchů David Kostruh. Ten z okruhů přestoupil do Dallary 393 po Miroslavu Fajkusovi.
„Co se týče výsledku, tak musím přiznat, že jsem ho nečekal. To, že budu jezdit tyto časy, jsem tak trochu předpokládal, ale čekal jsem, že bude konkurence rychlejší, zejména Ota Krámský a Miloš Beneš. Možná mi k tomu dopomohla i skutečnost, že počasí neumožnilo nikomu z nás si auto vyzkoušet ještě před závodem. A já jsem zjistil, že ta zima až tak dlouhá nebyla…. Druhý závod jsem jel úplně v klidu a spíš se věnoval jinému nastavení auta. Tušil jsem, že Ota do toho dá všechno své úsilí a um, aby vyhrál, a já nejsem nenasytný.
Byl jsem nesmírně šťastný z výsledku prvního závodu a stále tvrdím, že pro mě není žádná ostuda, když mě porazí Krámský. Trošku mě nabudila Otova slova, když mi řekl, že „první vyhrání z kapsy vyhání“, a tak jsem cítil povinnost vyhrát i podruhé. V první jízdě mě porazil o 0,03 s. Věděl jsem, že jsem udělal velkou chybu v nájezdu na stadion a tak jsem se jí snažil v další jízdě vyvarovat. A udělal jsem něco podobného o zatáčku dál. Sice jsem Otu porazil o 0,3 sekundy, ale ještě stále jsem měl naději.
Poslední jízdu jsem taky pokazil hlavně díky velmi nepříjemnému slunci, které svítilo přímo do očí, ale podle času bylo vidět, že se to nedotklo jenom mě a výsledkem bylo druhé absolutní vítězství,“ rozebírá závod Milan Svoboda.
Poprvé v historii se tak placky na Drakovi dočkaly celkem jednoznačné porážky. S vylepšeným a hlavně výborně připraveným vozem Dallara 302 Svoboda na 2 435 metrů dlouhé trati nejprve v součtu tří jízd vyhrál o 2,87 sekundy, ve druhém závodě se pak Krámský, který stejný závod vyhrál už devětkrát, zrychlil a ztratil už pouze 0,55 sekundy.
„Placka se dá porazit kdekoliv a kdykoliv, vždy záleží na tom, kdo v ní sedí. V případě našich pilotů to ovšem neplatí. Všichni jsou velmi rychlí. A auta jim fungují, takže bych raději nechal tuto záležitost otevřenou. Uvidíme,“ odpovídá Svoboda na otázku, zda placky může porazit i v příštích závodech a dodává : „Zatím jsme neslavili a asi ani nebudeme. Udělali jsme všichni velký kus práce, ale zdaleka ještě nejsme u konce. Pravé kopcové závodění nás čeká koncem měsíce v rakouském Rechbergu, tam se uvidí, jak je kdo připraven.“
A pokud jde o letošní plány pelhřimovského týmu, chce se zúčastnit celého seriálu ME a pokud to bude jen trošku možné, tak i MČR. Je to jen otázka financí.
„Jelikož silně přemýšlím o výkonnějším autě a musím vycházet z reálného množství financí, které jsem schopen sehnat, z tohoto důvodu možná vypustím start v některých českých závodech,“ zakončuje povídání momentálně vedoucí jezdec českého šampionátu do vrchu.
Absolutní pořadí závodu Brněnský Drak 2006:
1. závod:
1. Milan Svoboda Dallara 302 E2 3:14,84.
2. Otakar Krámský Osella BMW K-06 CN 3:17,71.
3. Miloš Beneš Lucchini P3-B2 CN 3:19,56.
4. Miroslav Fajkus Lucchini P3-95M CN 3:24,18.
5. Miloš Zmeškal Dallara 399 E2 3:37,71.
2. závod:
1. Milan Svoboda Dallara 302 E2 3:15,942.
2. Otakar Krámský Osella BMW K-06 CN 3:16,493.
3. Miloš Beneš Lucchini P3-B2 CN 3:20,664.
4. Miroslav Fajkus Lucchini P3-95M CN 3:23,555.
5. Miloš Zmeškal Dallara 399 E2 3:34,626.
Pavel Jelínek,
www.car.cz, www.motormix.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 3. dubna 2005
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal, Aleš Němeček
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
|