BMW 1 Challenge 2006: Mostecký autodrom byl v pondělí plný bavoráků 5.4.2006 08:34 - tisková zpráva
První dubnové pondělí bylo na mosteckém autodromu vyhrazeno pro testování závodních automobilů. Početně však boxy i dráhu jednoznačně ovládly bílé vozy, které jsou připravovány pro start pohárového seriálu BMW 1 Challenge 2006.
Testovací jezdci Václav Bervid jun., Filip Salaquarda a nově i „Jara“ Jiřík uvedli do chodu a podrobili první ostré zátěži celkem šestnáct pohárových „stotřicítek“.
Od testování prototypu na francouzském okruhu le Luc se změnilo mnohé především na podvozku. Auto dostalo uzávěru diferenciálu a podstatně tvrdší pérování. Filip Salaqurda: “Je to pořádný skok kupředu v závodní kvalitě auta. Ta špéra ohromně pomohla. Ještě bych ten podvozek přitvrdil a bude to opravdu dobré.
Třílitrový motor – to je pohádka. Ve „vracečce“ na mostecké dráze se jezdí obvykle na dvojku, teď jsem tam nechával třetí rychlostní stupeň a ještě si s tím mohl doslova hrát. Cílová zatáčka je u cesťáků obvykle „trojková“, já jsem ji mohl projet dobře i na čtyřku. A výkonová rezerva v táhlých rovinkách – prostě paráda…“
Pochvala od náročného formulového závodníka, který ještě ve Francii nešetřil kritikou, jistě potěší, ale v motoristickém sportu rozhodují stopky. A ty ukázaly, že BMW 130i Challenge by mohla být za srovnatelných podmínek na mosteckém okruhu tak o půl vteřiny na kolo rychlejší než dosud nejrychlejší „pohárovky“ v České republice, tedy vozy z Octavia Cupu…
To samozřejmě zaujalo i Matzkeho, Vorbu, Jiráska, Doláka a například i úspěšnou vrchařku Editu Práškovou, která létá po kopcích s formulí Chevron vybavenou právě dvoulitrovým agregátem BMW. Ti všichni - a ještě mnozí další - se přijeli na nový vůz podívat, vyzkoušet si ho a popřemýšlet, zda by tento pohár nebyl vhodným doplňkem jejich závodního kalendáře…
V době, kdy pohárová auta zakoušela první zatížení, však bylo rušno i na rozlehlém parkovišti autodromu. Také tam bylo k vidění hned několik vozů BMW 1, ovšem s označením BMW Fahrer-Trainig Au Tec Mobil. Deset českých uživatelů rychlých bavorských „jedniček“ si pod odborným dohledem instruktorů vyškolených přímo v mnichovské továrně vyzkoušelo jak se jejich oblíbené auto umí chovat v extremních situacích a sbíralo zkušenosti s dnes už nepříliš rozšířenou klasickou koncepcí „motor vepředu-hnaná zadní náprava.“
Při té příležitosti si mohli nejen podrobně prohlédnout a osahat silnější bratříčky svých čtyřkolových miláčků, ale svezli se i na pravé sedačce po okruhu, kde jim zkušení závodní jezdci předvedli, jaký že to potenciál jejich auta vlastně mají.
Další testování, určené především ke zprovoznění zbývajících 14ti závodních aut je na programu 13.dubna, opět na Autodromu v Mostě.
PR Bervid Prodrive (pek)
|