Martyrium Fecka v Hustopečích bylo zakončené dobrým výsledkem 19.4.2006 11:51 - tisková zpráva
Doslova boj o přežití svedla posádka TF Motorsportu Igor Fecko – Viktor Hausknotz na tratích druhého sprintu sezony Würth Agrotec Rally v Hustopečích. Přesto nakonec díky dobrému výkonu v druhé polovině závodu a překvapivě dobrému výsledku může panovat v týmu spokojenost.
Na startu v Hustopečích představila posádka novou zbraň týmu – subaru modelové verze 2004. Auto poprvé zavrčelo teprve týden před soutěží a vyžadovalo úplně jiné návyky než starší týmový vůz. První průjezdy měly být tedy především o seznamování. Dešťové přeháňky, které se v noci nad oblastí rallye přehnaly, však na tratích vytvořily zrádné bahenní pasti, a tak ze seznamování byl spíše boj o přežití.
„Domlouvali jsme se na startu úvodní rychlostky, jak moc podržet první horizont. Po startu do kopce se ale auto na dlouhé rovince začalo vlnit, jak byla trať zanesená kluzkým bahnem. To už bylo jasné, že umění bude vůbec se udržet na cestě,“ vzpomněl krušné chvíle slovenský pilot Igor Fecko. Udržet auto na cestě se mu ale při prvních průjezdech ve dvou případech nepodařilo a po návštěvě bahnité louky na RZ1 a křoví na RZ3 počítala posádka ztráty na minuty.
I to bylo možná příčinou uvolněného výkonu ve druhé polovině soutěže. Vůči prvním průjezdům bílé subaru podstatně zrychlilo – opakování RZ1 zvládlo o minutu lépe, druhý úsek o půlminutu rychleji, na třetím si dokonce nadělilo minuty dvě.
„Zejména šotolinové úseky jsme si hodně užívali. I když jsme měli obuté jen mokré gumy, které na suchém asfaltu po několika kilometrech už příliš nefungovaly, měli jsme dobrý pocit, že konečně trochu závodíme. Po příjezdu do servisu jsme byli hodně překvapeni, když jsme zjistili, že spousta konkurentů měla problémy a jsme devátí v produkčních vozech. Při konkurenci dvaceti vozů na startu a při vývoji v první polovině soutěže jsme v podobné umístění ani nedoufali,“ přiznal spolujezdec Viktor Hausknotz.
Dalším startem této dvojice by měla být Eurostroj Rally Tišnov, kde bude chtít navázat na pozitivní vývoj ve druhé sekci a postupně se přibližovat konkurenci. „Myslím, že oproti našemu prvnímu závodu byl znát velký posun vpřed. Zvláště šotolina nám hodně svědčí, ještě ale chodíme strašně brzy na brzdy a netušíme, jak moc můžeme podržet rychlé pasáže. To jsou právě místa, kde se o výsledku rozhoduje. Hledání této hranice bude hlavním cílem pro tuto sezonu,“ uznává Fecko.
PR
|