Hustopeče Jirka Volf zakončil ve škarpě 19.4.2006 11:57 - tisková zpráva
Hustopeče – Po vydařeném úvodu si Volf ustlal ve škarpě
Na start Agrotec Würth Rally 2006 s centrem v jihomoravských Hustopečích se Jiří Volf s Petrem Novákem těšili. Z dějiště druhého podniku letošního Mediasport MČR sprintrally ale odjížděla posádka NTS Plzeň – Gassner Rallisport zklamána.
Pořadatelé II. Agrotec Würth Rally 2006 připravili tři měřené úseky, z nichž každý se jel dvakrát. Trať první rychlostní zkoušky byla vytyčena mezi poli a byla – hlavně v úvodu – hodně rychlá. To není nic pro Jirku Volfa, který miluje především technické úseky, kdy vůz jde z jedné zatáčky do druhé. RZ2 Divácká začínala také poměrně rychle, ale po průjezdu obcí Diváky čekala na posádky šotolina a technická lesní pasáž. Třetí úsek, to byla opravdová lahůdka. Spousta šotoliny, jedna zatáčka za druhou... Přesně na tohle se Jura s Novasem těšili! Brněnsko-otrokovické dvojici ale tentokrát nebylo souzeno si této soutěžácké parády užít...
Do soutěže vstoupila posádka bílo-modro-červeného Mitsubishi Lancer Evo 8 velmi slušně. Třebaže RZ1 Uherčická nebyla vůbec podle Jurova gusta, za vítězným Trojanem zaostal na více než devítikilometrovém úseku jen o 4 sekundy, ve srovnání s druhým Semerádem (oba Mitsubishi) byl jen o 1,7 vteřiny pomalejší.
Na ‚dvojku‘ si Jirka Volf s Petrem Novákem nachystali útok na své soupeře. V úvodu na asfaltových tratích začali velmi zostra, po nájezdu na šotolinu za obcí Diváky předvedli nejatraktivnější sport z celé špičky, za který se dočkali uznání i od přihlížejících fanoušků Josefa Semeráda a Karla Trojana, pak zmizeli v lese...
Bohužel netrvalo dlouho a bylo slyšet, že vůz je mimo trať. Ještě několikrát z lesa zaburácel motor Lanceru, když se posádka snažila dostat auto zpět na vozovku. Čas běžel. Zoufalé pokusy ustaly. Byl konec...
„Byl jsem o chlup rychlejší při nájezdu do pravé zatáčky na blátě, auto se pozadu svezlo do příkopu. Zřejmě se s námi utrhl okraj vozovky, protože se tam svezl i předek. Na stejném místě spadlo do příkopu později asi pět aut, ale my jediní jsme nevyjeli ven, protože tam v době našeho příjezdu nikdo nebyl a auto se při pokusu o vyjetí zahrabalo až po ráfky. Prostě smůla. Jak jsem to trápil, tak jsme navíc asi poškodili spojku,“ popsal Jirka Volf.
„Bohužel to bylo opravdu krátké. Myslím si, že jsme nezačali úplně špatně. Na první erzetě jsme hodně zvolnili, protože tahle vložka nebyla na Jirku; nelíbila se mu, byla široká, prostě přesně to, co jemu nesedí. Na druhý úsek jsme se určitě těšili, věřili jsme, že tam nastoupíme a zkusíme Pepíka [Semeráda] potrápit. Pak jsem vletěli do inkriminované zatáčky.
Myslím si, že to nebylo moc, že už byla ‚vyřešená‘,ale když Jirka přidal, tak se auto úplně nepochopitelně svezlo pozadku do škarpy a ta nás stáhla. Zkoušeli jsme to vytlačit ven, ale byl tam nějaký kovový překlad a ten bohužel prorazil chladič. Je to škoda, protože to mohla být krásná soutěž. Podle mě to bylo náročnější než třeba Okříšky a jsem přesvědčen, že by nás to bavilo, že bychom si to užili, pěkně se tu svezli a mohl být i pěkný výsledek,“ litoval Petr Novák.
Dalším startem posádky Jiří Volf – Petr Novák bude ve dnech 12. – 13. května 2006 Eurostroj Rally Tišnov, třetí podnik Mediasport Mistrovství České republiky sprintrally 2006.
VOLF MEDIA SERVIS
Foto: Martin Foral
Tisková zpráva posádky Jiří Volf – Petr Novák
|