www.car.cz
 

Robert Šenkýř a historie jeho závodění i plány týmu na rok 2006
     21.4.2006 21:50 - tisková zpráva


Historie závodního týmu 

  

 Automobilový závodní tým ROBERT ŠENKÝŘ - MOTORSPORT vznikl v roce 1997, závodní tradice rodu Šenkýřů je však o mnoho delší. Začal ji Robertův otec Jan Šenkýř, známý ladič a konstruktér, který se jako jezdec po boku Zdeňka Vojtěcha a Břetislava Engeho podílel na triumfu značky Škoda v Mistrovství Evropy značek v roce 1981 a v letech 1979 - 1981 byl vítězem Mistrovství ČSSR v závodech na okruzích.

 

Felicia KIT CAR 1300

rok 1997

 

Robert jezdil odmalička po závodech se svým otcem v roli časoměřiče a mechanika a po absolvování závodní školy Jiřího Mičánka v roce 1992 získal licenci automobilového závodníka. Závodnickým debutem mladého jezdce byl závod do vrchu v Náměšti nad Oslavou v roce 1993, kde Robert startoval s vozem Škoda Favorit ve skupině N-1300. V roce 1994 již absolvoval s vozem Škoda Favorit skupiny "A" kompletní seriál Mistrovství České republiky a celkově skončil devátý.

 

Sezóna 1995 byla pro Roberta Šenkýře již ve znamení plně rofesionálního nasazení. Jako juniorský reprezentant České republiky se zúčastnil kompletního seriálu Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu a umístil se v něm na celkovém třetím místě. Felicia KIT CAR 1300, rok 1997. V tomto roce se také stal 1.vicemistrem českého

 

Škoda Octavia A - 2000

rok 1998

 

okruhového šampionátu ve skupině A-1300. Ve všech závodech startoval s vozem Škoda Felicia Kit Car, prvním netovárním automobilem tohoto typu v českých závodech. Konstruktérem tohoto vozu byl Robertův otec Jan. S vozem Škoda Felicia Kit Car Robert závodil i v dalších dvou letech a pokaždé, v roce 1996 i 1997 zvítězil v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu. V roce 1997 pak Robert zvítězil také v celkovém hodnocení skupiny A-1300 českého okruhového mistrovství. Plány pro rok 1998 jednoznačně definovala touha po obhajobě předchozích dvou titulů ve středoevropském vrchařském Škoda Octavia A - 2000, rok 1998 mistrovství, ale doladění nového vozu Škoda Octavia rvalo déle, než se předpokládalo, a i když na konci sezóny již Octavia šlapala podle představ, na lepší než druhé místo ve skupině "A" to nestačilo.

 

BMW M3 E36 COUPÉ 3,2 l

 

 

Z důvodu sledovanosti a kvality našeho a evropského vrchařského mistrovství bylo přáním reklamních partnerů a sponzorů týmu pro rok 1999 startovat jen v závodech do vrchu. Protože se však vrchařské mistrovství hodnotí jen po jednotlivých skupinách, bylo zapotřebí najít silnější vůz, s kterým by bylo možno bodovat i v absolutním hodnocení skupiny. BMW M3 E36 COUPÉ 3,2 l. Zde pomohla brněnská firma Renocar BMW a zapůjčila pro sezónu 1999 vůz BMW M3 3,0 l, se kterým Robert nakonec celou sezónu absolvoval. Stal se potřetí Mistrem středoevropské zóny FIA ve skupině "A" a zakončil tak úspěšné pětileté působení v tomto evropském seriálu. V Mistrovství ČR se umístil těsně za medailovými pozicemi na čtvrtém místě.

 

BMW 3,2 2002

 

BMW 3,2 2002 Již v průběhu sezóny 1999 si však tým vyzkoušel i atmosféru několika závodů seriálu Mistrovství Evropy. Výsledky v těchto závodech (např. 2.místo Baba-Slovensko) byly velice povzbudivé a spolu s výsledky v zónových závodech napomohly jistě k tomu, že se Robert Šenkýř objevil v užší nominaci reprezentačního týmu ČR pro seriál Mistrovství Evropy 2000. Po vážné havárii ve čtvrtém závodě Mistrovství Evropy na trati Ecce Homo ve Šternberku však musel Robert několik závodů tohoto seriálu vynechat a naděje na celkové dobré umístění v sezóně 2000 byly pryč. O to větší očekávání bylo po totální rekonstrukci vozu vkládáno do evropské sezóny 2001, ve kterém tým opět startoval pod hlavičkou Czech National Teamu. A výsledek se dostavil. Druhá místa v Mistrovství ČR i v Mistrovství Evropy ve skupině A cestovních vozů jsou dalším postupným krokem k našemu cíli: zisku titulů Mistr ČR a Mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.

 

Sezóna 2002 začala pro Matador Hectorra Team výborně. Po vítězství v prvních dvou evropských závodech v Rakousku a Španělsku se Robert Šenkýř stal tajným favoritem celého mistrovství. Od závodu v Portugalsku vstoupil do seriálu i trojnásobný evropský šampión Chorvat Niko Pulič a jeho souboje s Robertem se staly ozdobou celého mistrovství. Přetahování obou soupeřů ve skupině "A" však využil Piergiorgio Bedini z Monte Carla, který po celý rok vítězil ve skupině "N" a nakonec zvítězil v celém evropském mistrovství. Za druhým Puličem se na třetím místě umístil Robert Šenkýř, který zvítězil v pěti z celkových jedenácti závodů sezóny. Suverénním způsobem si Robert počínal v českém vrchařském mistrovství, kde získal svůj první titul v absolutním hodnocení skupiny "A".

 

Vrcholem dosavadní kariéry byla pro Roberta Šenkýře sezóna 2003. Kromě obhajoby českého vrchařského titulu získal i titul nejcennější - titul mistra Evropy v absolutním hodnocení kategorie I cestovních vozů. Robert zvítězil v sedmi z celkově osmi započítávaných závodů a titul si zajistil již v předposledním závodě ve francouzském Turckheimu. Navázal tak na svého otce Jana, který v barvách továrního týmu Škoda získal titul mistra Evropy v roce 1981.

 

Jediným cílem sezóny 2004 byla obhajoba titulu Mistra Evropy v závodech do vrchu a potvrzení nadvlády týmu Roberta Šenkýře na evropských kopcích. Po velmi dramatickém průběhu sezóny, ovlivněném havárií Roberta v italské Vallecamonice, se obhajoba titulu podařila. Robert Šenkýř tak dočasně ukončil své účinkování v závodech automobilů do vrchu a ohlásil návrat na české a evropské okruhy.

 

Zbraní pro české okruhové závody sezóny 2005 je zbrusu nově postavené BMW M3 GTR. Kdo zná Roberta však moc dobře ví, že závody českého okruhového mistrovství nejsou jeho hlavním cílem. Malou nápovědou by mohl být start v Mistrovství FIA GT v Brně na americkém voze Saleen S7 či testování BMW na nejtěžší trati světa, německém Nürburgringu.

 


 

HLAVNÍ JEZDEC TÝMU

 

Šenkýř Robert, BMW M3 E36 GTR 

  

VŮZ

 

BMW M3 E36 GTR 3,2 l

Motor: řadový šestiválec, zdvihový objem 3201 ccm (86,4 x 91 mm) rozvod: 24 - ventilový 2xOHC úprava BMW Motorsport: výkon 280 - 316 kW (380 - 430 PS) při 8500 ot./min

Převodovka: šestistupňová nesynchonní sekvenční HOLINGER (Austrálie)

Pneumatiky: Matador 235/640-R18 x 280/690 R18                      

                     Michelin 240/640-R18 x 270/640 R18

Tlumiče: KW 3x seřizovací, pružiny KW

Brzdy: čtyřkanálové závodní ABS, vpředu šestipístový třmen AP s chlazeným kotoučem, vzadu čtyřpístový třmen s chlazeným kotoučem

Destičky: Pagid

 

Mgr.ROBERT ŠENKÝŘ - reprezentant ČR

Narozen: 5.1.1974

Stav: ženatý

Povolání: automobilový závodník, majitel týmu

Jazyky: německý, anglický

Hobby: motokáry, tenis, lyžování, windsurfing

 

ZÁVODNÍ KARIÉRA

 

1993

 

debut v automobilovém sportu: závod do vrchu - Náměšť n. Oslavou

1994

9.místo v Mistrovství ČR na okruzích - Škoda Favorit sk. "A"

1995

2.místo v Mistrovství ČR na okruzích - Škoda Felicia Kit Car sk. "A"

3.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu, sk. "A"

3.místo v Mistrovství ČR v závodech do vrchu, sk. "A"

1996

1.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu, sk. "A"

5.místo v Mistrovství ČR na okruzích - vše s vozem Škoda Felicia Kit Car

1997

1.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu, sk. "A"

1.místo v Mistrovství ČR na okruzích - vše s vozem Škoda Felicia Kit Car

1998

2.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu

14.místo v ČP Škoda Octavia cupu - vše s vozem Škoda Octavia sk. "A"

1999

1.místo v Mistrovství středoevropské FIA zóny v závodech do vrchu, sk. "A"

4.místo v Mistrovství ČR do vrchu - vše s vozem BMW M3 Coupé

2000

9. místo v Mistrovství Evropy do vrchu - kategorie I

4. místo v Mistrovství ČR - skupina "A"

2001

2. místo v Mistrovství Evropy do vrchu - skupina "A"

2. místo v Mistrovství ČR do vrchu - skupina "A"

2002

3. místo v Mistrovství Evropy v závodech do vrchu - divize I cestovních vozů absolutně

1. místo v Mistrovství ČR v závodech do vrchu - skupina A

2003

 

1.místo v Mistrovství Evropy v závodech do vrchu - divize I cestovních vozů

1. místo v Mistrovství ČR v závodech do vrchu - skupina A

2004

 

1.místo v Mistrovství Evropy v závodech do vrchu - divize I cestovních vozů


 

KALENDÁŘ  týmu 2006

 

MČR Okruhy

28.-30.4.2006 BRNO 

12.-14.5.2006  MOST

09.-11.6.2006 MOST

11.-13.8.2006  MOST

22.-24.9.2006 BRNO

06.-08.10.2006 BRNO

 

MČR Do vrchu

02.4.2006  Brněnský drak 

06.-07.2006  Náměšť nad Oslavou 

27.-28.5.2006  Ústí nad Orlicí 

03.-04.6.2006  Ecce Homo 

17.-18.6.2006  Dobšiná

24.-25.6.2006  Kohoutovice

15.-16.7.2006  Vsetín

22.-23.7.2006 Matador Slovakia BABA 

02.-03.9.2006  Lanškroun

01.-02.10.2006 Ostrava

 

KW BERG Cup 2006

22.-23. 04. 2006  NÁSEDLOVICE

06.-07. 05. 2006  KAMÝK NAD VLTAVOU 

20.-21. 05. 2006  SK, ZVOLEN

10.-11. 06. 2006  VRBNO POD PRADĚDEM

24.-25. 06. 2006  VRBNO POD PRADĚDEM

01.-02. 07. 2006  SK, ŠTÓS 

22.-23. 07. 2006  LABUŤ

05.-06. 08. 2006  SK, ZVOLEN

19.-20. 08. 2006  SLAVKOV U BRNA 

02.-03. 09. 2006  LANŠKROUN

16.-17. 09. 2006  NÁSEDLOVICE

07.-08. 10. 2006  HÝSKOV

 

BMW1–challenge 2006

28.-30. 04. 2006  BRNO (Česká Republika)

13.-14. 05. 2006  MOST (Česká republika)

26.-28. 05. 2006  FIA GT Brno (Česká Republika)

16.-18. 06. 2006  HUNGARORING (Maďarsko)

11.-13. 08. 2006  MOST (Česká republika)

25.-27. 08. 2006  Czech Truck Prix Most (Česká Republika)

08.-10. 09. 2006  RIJEKA (Chorvatsko)

22.-24. 09. 2006  BRNO (Česká Republika) 

06.-08. 10. 2006  BRNO (Česká Republika)


PR


 
 
Fotogalerie:   Představení Matador Motorsport Týmu od Libora Zhoře

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose