Tři Xsary WRC nyní míří do argentinských hor 24.4.2006 19:32 - tisková zpráva
Rallye Argentina (27. – 30. dubna 2006)
Už šestý díl seriálu mistrovství světa FIA v rallye 2006 je na programu od 27. do 30. dubna – Rallye Argentina. Souboj o titul mistra světa zavádí startovní pole letos poprvé na jižní polokouli, do argentinských hor, do země Evity, Fangia, tanga, hrdých gaučů a silných steaků.
Tři vozy Citroën Xsara WRC mají za sebou dlouhou cestu do Córdoby. Dvě Xsary jsou specifikace 2006 a pod vlajkou týmu Kronos Total Citroën World Rally Team, současného lídra Poháru konstruktérů. V Argentině je povedou posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena, úřadující mistři světa a aktuální lídři šampionátu, a zároveň vítězové tohoto jihoamerického podniku z roku 2005. Druhou posádku tvoří Xevi Pons a Carlos Del Barrio. Se třetím Citroënem ve verzi 2005 pojedou Dani Sordo a Marc Martí, který v Argentině vyhrál po boku Sainze.
Letošní ročník má jednu velkou novinku – centrem podniku je hlavní město provincie Córdoba, která vystřídala v hostitelství soutěže lázeňské Villa Carlos Paz. Jen s nepatrnými změnami připravili pořadatelé trasy rallye. Samozřejmě zůstal typický terén, který je charakteristický boulemi a nerovnostmi. Trasa se příliš nezměnila, vine se pohořím kolem Córdoby, které na západě lemuje pampa a postupně zavítá do tří údolí – Punilla, Calamuchita a Traslasierra.
Letos se termín rallye posunul, a tak červencové extempore před dvěma lety, které vrhlo účastníky doprostřed argentinské zimy, je už jen ve vzpomínkách. Posádky už se tak nepotkají se sněhem ani na úbočí Mina Clavero a Camino de los Altos Cumbres, nejvyšších kótách rallye. Naopak jsou předpovídány teploty mnohem mírnější a počasí vysloveně suché. Ale pozor – zdvižené varovné prsty upozorňují na nevyzpytatelný vítr, který zvedá mračna prachu a před jezdci staví neproniknutelnou clonu. Sébastiena Loeba, vedoucího muže pořadí, tak čeká v pátek tvrdá robota při vymetání tratě.
Očekává se opět souboj Loeba s Grönholmem. Marcus je ostatně na tyto souboje zvyklý. Už čtvrtým rokem jsou pro Argentinskou rallye totiž typické jeho duely s piloty na Xsarách WRC. V letech 2003 a 2004 čelil Fin Carlosu Sainzovi. Bilance? Po jednom vítězství pro každého z nich. Loni už svého madridského kolegu vystřídal Loeb. A vyhrál! Také letošní střet slibuje velkou dramatičnost. Argentinec Jorge Luis Borges dokonce tvrdí, že to může být pro Argentinskou rallye přímo svátek.
Kronos tým věří v další úspěch v podniku, který lemují vysoké hory a temperamentní diváci.
Marc Van Dalen: Nejedeme do neznáma Hovoří o tom rovněž Marc Van Dalen, stájový šéf Kronosu: „Rád vzpomínám na loňskou premiéru Kronosu v Argentině. Jsou to vzpomínky sympatické a radostné. Je to podnik, kterého si všichni piloti i spolujezdci váží a vnímají ho jako specifický. Nám udělali radost Manfred Stohl a Xevi Pons svým double v klasifikaci privátních pilotů. Byl to podnik zimní, ale počasí nás nyní nemusí trápit. Jede se o tři měsíce dříve, v období podzimu na jižní polokouli. Do neznáma nejedeme, navíc Citroën má s touto rallye velké zkušenosti již od roku 2003.“
Van Dalen se vyjádřil také k programu Daniho Sorda: „Pro Daniho vycházíme z paralely mezi zdvojenými soutěžemi – Katalánsko a Korsika, resp. Mexiko a Argentina. Na Korsice měl potvrdit své excelentní vystoupení z Katalánska, což se mu také skvěle povedlo. V Argentině doufáme, že bude jezdit v rytmu vyšším než v Mexiku. Také díky jeho španělským partnerům by měl na Xsaře WRC odjet také Sardinii a Řecko. Dvě rallye, na kterých startoval v Super 1600.“
Sébastien Loeb: Diváci jsou nejžhavější Loni v Argentině vyhrál, teď jede obhajovat. „Zamiloval jsem si tuto zemi už při seznamovací fázi s mistrovstvím světa v roce 2002. Mám rád tuhle rallye a její diváky, nejžhavější v celém mistrovství. Obecně lze říci, že terén není úplně nejagresivnější, ale je hodně písčitý. Rychlostní zkoušky jsou pestré, technické a mají svůj specifický ráz. Opravdu rád je jezdím. Tři vítězství v jedné řadě nám daly velký náskok na čele šampionátu, ale jen omezený prostor k manévrování s ním.“
Dani Sordo: Argentina mi může dát hodně Úřadující juniorský světový šampión Dani Sordo startoval v Argentině před dvěma roky. „A bylo to skutečné dobrodružství. Při brodění ve třetí rychlostní zkoušce se nám dostala voda do motoru a my museli krátce na to odstoupit. Díky pravidlu superrally jsme se v sobotu vrátili. Jenže jsme zase poškodili diferenciál a odstoupili znovu. Až v neděli jsme odjeli všechny zkoušky. Argentina je nádherná země a také její rallye je nádherná. Vím, že to pro mě bude těžké, ale dobrý výsledek mi může hodně pomoci v mém dalším učení. V něm je příští etapou právě Argentina,“ řekl na vysvětlenou svého výroku po Korsické rallye, kde tvrdil, že ho čeká návrat do školy.
Argentinská rallye v kostce 26. ročník Rallye Argentina představuje tratě s celkovou délkou 1474,82 km, z toho je 351,44 km měřených ve 22 rychlostních zkouškách na 12 odlišných trasách. Rallye opouští své dosavadní působiště - Villa Carlos Paz – a stěhuje se do Córdoby, hlavního města provincie. Méně než dva kilometry od Stade de Córdoba bude umístěno finálové pódium a stejné místo rovněž přivítá čtyři pasáže superspeciálky. Shakedown bude startovat na náměstí La Celera a bude měřit 3,48 km. V porovnání s ročníkem 2005 – 5 rychlostních zkoušek je stejných, další se změnily nepatrně, dvě jsou reprízou z roku 2003. Seznámení s tratí se uskuteční v úterý a ve středu 25. a 26. dubna mezi 8. a 18. hodinou.
1. etapa – čtvrtek 27. dubna: 546,43 km, z toho 159,73 km měřených v 10 RZ. Start ve Feriar Complex v 18.55 hod. RZ1 ‘Super Epecial 1’ (2,20 km) – RZ 2 ‘Super Especial 2’ – Asistenční park se uzavře v 19.28 hod. – Pátek 28. dubna: start v Feriar Complex v 7.15 hod. - Asistence A (7.15 hod. / 10 min.) – RZ 3 ‘Ascochinga/La Cumbre I’ (23,28 km) – RZ 4 ‘Capilla del Monte/San Marcos I’ (22,95 km) – RZ 5 ‘San Marcos/Cuchi Corral I’ (19,24 km) – RZ 6 ‘Cabalango/Carlos Paz I’ (14,53 km) – Seskupení Feriar Complex (12.41 hod. / 15 min.) - Asistence B (12.56 hod. / 30 min.) – RZ 7 ‘La Falda/Villa Giardino I’ (11,77 km) – RZ 8 ‘Capilla del Monte/San Marcos II’ – RZ 9 ‘San Marcos/Cuchi Corral II’ – RZ 10: La Cumbre/Agua de Oro I’ (21,37 km) – Asistence C (18.17 hod. / flexi-servis / 45 min.) – Cíl kolem 21 hod.
2. etapa – sobota 29. dubna: 640,09 km, z toho 150,41 km měřených v 8 RZ. Start Feriar Complex v 6.39 hod. Asistence D (6.39 hod. / 10 min.) – RZ 11 ‘La Falda/Villa Giardino II’ – RZ 12 ‘La Cumbre/Agua de Oro II’ – RZ 13 ‘Ascochinga/La Cumbre II’ – RZ 14 Cabalango./Carlos Paz II’ – Seskupení, Feriar Complex (12.19 hod. / 15 min.) - Asistence E (12.34 hod. / 30 min.) – RZ 15 ‘Santa Rosa/San Agustin I’ (21,41 km) – RZ 16 ‘Las Bajadas/Villa del Dique’ (16,35 km) – RZ 17 ‘Amboy/Santa Mónica’ (20,29 km), Seskupení Santa Rosa de Calamuchita (16.56 hod. / 15 min.) – RZ 18 ‘Santa Rosa/San Agustin II’ - Asistence F (19.09 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 22 hod.
3. etapa - neděle 30. dubna: 288,10 km, z toho 41,30 km měřených ve 4 RZ. Start Feriar Complex v 7.30 hod.. Asistence G (7.30 hod. / 10 min.) – RZ 19 ‘Mina Clavero/Giulio Cesare’ (20,06 km) – RZ 20 ‘El Cóndor/Copina’ (16,82 km) - Asistence H (11.46 hod. / 20 min.) – RZ 21 ‘Super Especial III’ – RZ 22 ‘Super Especial IV’ – Stupně vítězů, Stade de Córdoba kolem 13.28 hod.
Bilance posádek Kronos Racing TýmKronos Racing se v Argentině poprvé představil loni s vozy Citroën Xsara WRC a posádkami Manfréd Stohl / Ilka Minor (8.) a Xevi Pons / Carlos Del Barrio (10.). Sébastien Loeb a Daniel Elena jeli v Argentině třikrát na voze Citroën Xsara WRC: 2003 (vypadli), 2004 (2.) a 2005 (1.). Xavier Pons měl premiéru v roce 2004 (Mitsubishi Lancer Evo VII / vypadl), jel i loni (Citroën Xsara WRC / 10.). Carlos Del Barrio má na kontě čtyři starty: 1994 (Jesús Puras / Ford Escort Cosworth / vypadl), 1996 (Jesús Puras / Seat Ibiza GTi 16V / vypadl), 2004 (Dani Sordo / Mitsubishi Lancer Evo VII / vypadl) a 2005 (Xevi Pons / Citroën Xsara WRC / 10.). Dani Sordo se představil v roce 2004 (Mitsubishi Lancer Evo VII / vypadl). Jeho spolujzdec Marc Martí má na kontě čtyři účasti - 1997 (Oriol Gómez / Seat Ibiza GTi 16V / 9.), 1998 (Oriol Gómez / Seat Ibiza GTi 16V Evo 2 / 10.), 2003 (Carlos Sainz / Citroën Xsara WRC / 2.), 2004 (Carlos Sainz / Citroën Xsara WRC / 1.).
PR
|