Jednotlivé závody šampionátu pak Brňané připravují v aktivní součinnosti s pořadatelskými kluby z Lokte, Vranova u Brna, Stříbra, Šumperku, Kramolína, Kaplice a Jinína. Poslední uvedené místo bude hostit jednorázové mezinárodní mistrovství České republiky motokrosových družstev, doplněné volným závodem třídy do 80 ccm. Všechny tři v PAP OIL CUPU 2006 vypsané třídy 125 ccm, Open a Veterán budou mít na pořadu opět šest dílů.
Promotér PAP OIL CUPU 2006 po enormní úsilí sestavil termínový kalendář tak, aby závody nekolidovaly s podniky motokrosového mistrovství světa a Evropy, což dává slibné předpoklady pro sestavení početných a hlavně kvalitních startovních listin.
Jménem promotérské AGENTURY FORSAGE se těšíme s Vámi i všemi příznivci adrenalinového motokrosového sportu na shledanou na závodištích PAP OIL CUPU 2006.
TERMÍNOVÝ KALENDÁŘ PAP OIL CUPU 2006
30. duben (neděle) Loket nad Ohří
14. květen (neděle) Vranov u Brna
25. červen (neděle) Stříbro
23. červenec (neděle) Šumperk
20. srpen (neděle) Kramolín (u Nepomuku)
16. září (sobota) Kaplice (poblíž Českého Krumlova)
DRUŽSTVA + poslední závod sólo třídy Veterán
7. října (sobota) Jinín (u Strakonic)
Pozorným motokrosovým fanouškům při pohledu na kalendář PAP OIL CUPU 2006 neunikne několik změn oproti loňské sezóně. Letos budou „odpočinkový“ rok prožívat pořadatelé v Pacově, Petrovicích a Třemošnici, po třech letech se do mezinárodního mistrovství republiky v klasickém motokrosu naopak vrací krásný areál v Kramolíně u Nepomuku a nesporně pozoruhodný je návrat západočeského Stříbra na pořadatelské výsluní. V této souvislosti stojí za připomenutí, že právě Stříbro nedlouho po druhé světové válce položilo základní kámen oficiálních motokrosových závodů v naší republice. Co se týče PAP OIL CUPU 2006 motokrosových družstev, nadále zůstává tento výjimečný podnik věrný jižním Čechám. V roce 2004 bojovaly týmy v Jiníně, loni v Kaplici, letos pak pořadatelství znovu připadlo infrastrukturou skvěle vybavenému jinínskému areálu u Strakonic.
Systém závodů
Systém mezinárodního mistrovství České republiky lze považovat v posledních letech za ustálený. Jezdci tříd 125 ccm a Open absolvují během každého podniku PAP OIL CUPU 2006 dvě samostatně bodované jízdy na 30 minut + 2 kola, aktéři třídy Veterán pojedou rovněž dvě jízdy, zkrácené však na 15 minut + 2 kola. Body získává vždy prvních dvacet jezdců v cíli každé jízdy, o konečném pořadí v šampionátu pak rozhodne součet všech získaných bodů – žádné se neškrtají.
V sázce více než 200 000 korun!
Také v případě PAP OIL CUPU 2006 připravil promotér jezdcům v tuzemských podmínkách velkorysý systém finančních odměn. Prvních patnáct jezdců v každé jízdě třídy 125 ccm se na peněžitých cenách podělí o 18 000 Kč, za obě jízdy tedy celkem o 36 000 korun. Například vítěz jízdy obdrží 4000 Kč, druhý jezdec 3000 Kč, třetí 2000 Kč atd. Ještě vyšší sumy čekají jezdce třídy Open. Ta prvním patnácti jezdcům nabídne 27 500 Kč, což v souhrnu obou jízd činí rovných 55 000 korun českých. Konkrétně: vítěz jízdy vyinkasuje 7000 Kč, druhý jezdec 5000 Kč, třetí 3000 Kč atd.
Tradičně skromnější jsou motokrosaři třídy Veterán, kteří budou v každé jízdě bojovat o 4500 Kč / celkem 9000 Kč. Vítěz jízdy získá 1000 Kč, druhý v cíli 800 Kč, třetí 600 korun atd. Finančně bude v jízdách třídy Veterán dotováno vždy prvních deset jezdců. Další peněžní částky pak čekají všechny jezdce, kteří z kvalifikace tříd 125 ccm, Open a Veterán do závodu postoupí. V sázce jednotlivých podniků seriálu tak zůstává lákavý balík 205 000 korun, navíc se mohou nejúspěšnější jezdci těšit i na poháry a hodnotné věcné ceny. (Říjnový závod motokrosových družstev v Jiníně bude mít vlastní systém finančních a věcných odměn).
Z časového harmonogramu
I když promotér PAP OIL CUPU 2006 vypracoval celkem pět variant časového harmonogramu, při všech podnicích seriálu (s výjimkou závodu družstev) platí v zásadě tato základní verze:
Den před závodem
18.00 – 22.00 h. Administrativní a technická přejímka
19.00 – 22.30 h. RED DEVIL CROSS PARTY (zábavně společenská akce s hudbou)
V den závodu
06.00 – 07.00 h. Pokračování administrativní a technické přejímky
08.00 – 09.25 h. Volný trénink všech jízd
10.00 – 12.00 h. Kvalifikační trénink všech tříd
13.00 – 13.25 h. Slavnostní zahájení s představením jezdců
13.30 – 15.20 h. Postupně 1. jízdy tříd 125 ccm, Veterán, Open
15.50 – 17.40 h. Postupně 2.jízdy tříd 125 ccm, Veterán, Open
17.45 – 18.00 h. Postupně vyhlášení vítězů tříd Veterán, 125 ccm, Open
Konkurence slibuje drama i kvalitu
Oficiální nominační listiny PAP OIL CUPU 2006, tvořící základní konstrukci startovních listin tříd 125 ccm, Open a Veterán, obsahují rekordní počet více než 350 jmen z České republiky, Slovenska, Itálie, Nového Zélandu a Rakouska, navíc promotér očekává i dílčí starty jezdců z dalších zemí.
Třída 125 ccm: Loňský mistr republiky Jan Zaremba přestoupil do třídy Open, jeho předchůdce z roku 2004 Jan BRABEC naskočí po operaci ramene do seriálu s mírným zpožděním. Po loňském vážném zranění a dlouhé jezdecké přestávce by se měl v plné síle znovu prezentovat Filip NEUGEBAUER (EMOS KAWASAKI RACING TEAM), podle mínění expertů největší favorit stopětadvacítek. Jeho tvrdými soupeři by měli být Severomoravan se slovenskou licencí Josef KULHAVÝ a Slovák Martin KOHÚT, k horkým kandidátům na přední příčky patří také superkrosový mistr republiky Martin VOTROUBEK, Ital Angelo PELLEGRINI, mladý reprezentant v motokrosovém mistrovství světa František SMOLA, další výborný Slovák Tomáš BUČENEC, dobrými výkony už déle na sebe upozorňují Martin KUKLÍK a Karel MITVALSKÝ.
Třída Open: Nabitá zvučnými jmény jako snad nikdy předtím! Po loňském koketování s ukončením závodnické kariéry se v dresu EMOS KAWASAKI RACING TEAMU vrací Jiří ČEPELÁK, dlouholetý jezdec světového šampionátu, pronásledovaný však četnými zraněními. Má k dispozici letošní model čtyřtaktního stroje Kawasaki a v závodech mistrovství Itálie a Německa naznačil, že závodit rozhodně nezapomněl. V úvodních závodech mistrovství světa třídy MX3 si vedl velmi dobře Jan ZAREMBA a potvrdil tak, že přechod do sedla silnějšího stroje zvládl bez větších problémů.
Další vydatnou posilou třídy Open by měl být v Německu žijící Josef DOBEŠ, účastník mistrovství světa třídy MX1, který stejně jako Novozélanďan Scott COLUMB a třídu 125 ccm jezdící Pellegrini a Smola hájí letos barvy českého týmu DELTA RACING, dirigovaného Ervínem Krajčovičem. V úvodu PAP OIL CUPU 2006 bude viset otazník nad formou obhájce titulu Martina ŽERAVY a jeho kolegy v UFO RACING TEAMU, nezničitelného matadora Miroslava KUČÍRKA, kterým předsezónní příprava vynesla nepříjemné zdravotní šrámy.
Chybět nebudou ani skvělý Michal KADLEČEK, David ČADEK a Petr MASAŘÍK, vedle Žeravy, Kučírka a Zaremby další naši zástupci v seriálu mistrovství světa třídy MX3. Zapomenout nelze na navrátilce Petra BARTOŠE (loni jezdil třídu 125 ccm), který bude nejžhavějším želízkem letos desáté výročí svého vzniku slavícího ORION RACING TEAMU LITOMYŠL.
K pilným sběratelům bodů třídy Open bude nepochybně patřit také Jindřich HRABICA, František MÁCA, Vítězslav MAREK, Zdeněk BLÁBOLIL, Zdeněk KOSTELECKÝ, František a Vojtěch BRUMLOVI, Miloslav ROŽEC a Bohumil SVATOŠ, zajímavostí jsou avizované starty autokrosového exmistra Evropy Tomáše HRDINKY. A není vyloučeno, že před stopětadvacítkami nakonec třídu Open upřednostní Jan BRABEC.
Třída Veterán: Žezlo a roli favorita obhajuje rutinér Enduro tratí František HROBSKÝ, sportovní pomstu však slibuje loni často zraněný předloňský mistr republiky Roman HEINRICH. Muziku budou tvrdit i další významná jména naší motokrosové minulosti Zdeněk VELKÝ, Miroslav ŠTAUD, Pavel KUNC a Ervín KRAJČOVIČ, tradičně rychlí jsou Jaroslav POTŮČEK, Bohuslav VAŇOUS, Milan HEŘMAN, Vladimír HLADÍK, Bohumil KLANICA, Jan ROZIŇÁK či Petr KOZÁK. Nominační listina třídy Veterán zahrnuje i dlouholetého reprezentanta v Šestidenní Bohumila POSLEDNÍHO a Jaroslava VAŇKA, ředitele Policie ČR v Brně, velmi úspěšného motokrosaře v rámci Světových sportovních her policistů a hasičů.
Z konečných výsledků PAP OIL CUPU 2005
Třída 125 ccm: 1.Zaremba, 2.Kohút, 3.Kulhavý, 4.Bučenec, 5.Bartoš, 6.Votroubek, 7.Brabec, 8.M.Kuklík, 9.Mitvalský, 10.Smola.
Třída Open: 1.Žerava, 2.Čadek, 3.Kučírek, 4.Máca, 5.Hrabica, 6.Marek, 7.Masařík, 8.Blábolil, 9.Kostelecký, 10.Rožec.
Třída Veterán: 1.F.Hrobský, 2.Potůček, 3.Velký, 4.Štaud, 5.Heinrich, 6.Vaňous, 7.Heřman, 8.Hladík, 9.Kozák, 10.Klanica.
PR
Průběžné informace:
www.moto-cross.cz