Vojtu Štajfa již pořádně svrbí ruce. Na Tatry s výrazně vylepšeným subaru ! 27.4.2006 09:39 - tisková zpráva
PRO ŠTAJFA JE KONKURENCE NA MATADORU VELKOU VÝZVOU
Pauza mezi Rallye Šumava a Matador byla dlouhá a tak není divu, že Vojtu Štajfa již pořádně svrbí ruce. Jeho nedočkavost je o to větší, že před svým třetím letošním startem vybavil své Subaru Impreza Spec. C téměř všemi novinkami, které dovoluje homologace. Novopečený reprezentant vítá i příležitost k prvnímu kontaktu se svými soupeři v Evropském Poháru.
Prakticky hned po skončení Rallye Šumava se celý tým Subaru ČR – Deník Blesk pustil do kompletní repase jejich úspěšného soutěžního speciálu Subaru Impreza Spec. C. Nezůstalo jen u repase, ale změn doznalo i uložení podvozku, posílena byla brzdová soustava a zkoušela se i nová šestistupňová převodovka KAPS. Zatímco mechanici měli tedy plné ruce práce, Vojta Štajf i jeho spolujezdec Jura Černoch závodnicky zaháleli. Výjimkou bylo několik testů zaměřených na vyzkoušení asfaltového nastavení a dalších novinek. Nyní je čas k ostrému startu.
„V minulém roce se nám Rallye Matador Tatry moc nelíbila. Důvodem byly příliš rychlé rychlostní zkoušky. Přesto jsme až do defektu na jedenácté vložce byli šestí mezi produkčními vozy a na třetího Václava Arazima jsme ztráceli kolem dvacet vteřin. Letošní tratě jsou bohužel obdobou loňského ročníku, Přesun do Bánovců nepřinesl výraznou a očekávanou změnu. Druhá i třetí vložka jsou hodně rychlé. Okruhová erzeta v sobě navíc skrývá velké nebezpečí.
Snadno může dojít k dojetí pomalejšího vozu, ale chybí místo na předjetí, protože trať je velmi úzká a mnohdy hodně rozbitá,“ neskrývá Vojta své rozladění a dodává: „Přesto bereme tuto soutěž jako test, který má potvrdit správnost investice do nové techniky a věříme, že se odrazí na našich časech. Provedli jsme maximální možné vylepšení a věříme, že s velkými brzdami a uložením podvozku v unibalech, je naše impreza o pořádný kus dále. Prozatím jsme ustoupili od nasazení šestistupňové převodovky. Zkoušeli jsme ji, ale proto abychom si udrželi přehled o zlepšení, zvolili jsme stávající pětikvalt i když víme, že pokud se pojede tak rychle jako vloni, byla by šestka výhodou.“.
Do Púchova se těší i spolujezdec Jura Černoch, který letos poprvé nebude muset na závody cestovat přes půl republiky, vždyť z Pinduly to má na Slovensko prakticky přes kopec.
Vedle kompletní české a slovenské špičky je přihlášeno šest posádek s prioritou FIA B a šestnáct s národní prioritou. Jak vysoko tedy myslí Vojta s Jurou a s jakým výsledkem budou spokojeni?: „Konkurence je pořádná. Podle seznamu přihlášených se budeme muset hodně snažit, ale proto na tuto soutěž jedeme a už se nemůžeme dočkat. Naší hlavní prioritou je MMČR. Tabulka po dvou soutěžích jasně napovídá, kdo jsou naši největší soupeři. Vašek Pech bude mít nové auto a Pepa Semerád v Hustopečích ukázal, že jim funguje.
Rychlí budou i mnozí další, protože budou se rozdávat i karty do Evropského poháru – Střed. Také zde chceme být vpředu. Je to pro nás skutečná výzva. Přednost však pro nás má domácí šampionát,“ odhaluje své cíle jezdec týmu Subaru ČR – Deník Blesk, který v současné době figuruje na čtvrtém místě MMČR v absolutním pořadí i ve třídě N4.
Milan Hauer
Media team
PR
|