Dan Suchý při Jarním Brně v pětici nejrychlejších v D4 4.5.2006 11:12 - Pavel Jelínek
Víkendová Jarní cena Brna téměř celá propršela. Úvod letošní okruhové sezóny ale slušně vyšel brněnskému jezdci Danovi Suchému, který také letos bude jezdit se svým BMW M3 GTR, které bylo přes zimu částečně vylepšeno. Přineslo to zrychlení o téměř čtyři sekundy na kolo a navíc hned na poprvé po zimní pauze páté místo v silně obsazeném závodě D4.
Vytrvalostní tříhodinovku tentokrát Brňan vynechal a objevil se až v nedělním sprintu na deset kol. Oranžový vůz s výraznými nálepkami DM se prokousával startovním polem dopředu, až z toho bylo konečné umístění na parádním pátém místě. Před závody zcela neočekávaném, i když jezdec svůj vůz přes zimu důkladně vylepšoval: „Pracovali jsme na celém autě. Provedli kompletní repasi motoru, převodovky, diferenciálu ( nový samosvor od Drexlera). Předělali jsme také přední část pro snížení těžiště a zpevnění a odlehčili (karbonová střecha),“ popisuje úpravy Dan Suchý. A důležité bylo, že změny se projevily v poměrně výrazném zrychlení. „Ano, oproti loňsku jsem zrychlil v Brně o více jak 3,5 sekundy. A to je teprve začátek sezóny, tak doufám, že ještě něco uberu během roku,“ raduje se jezdec. Přitom své ambice před startem Dan hodnotil velmi opatrně: „Po nahlédnutí do startovky ( tři vozy DTM, mnoho porsche, ferrari, řada dalších BMW) jsem viděl šance střízlivě kolem 15. až 18. místa. Zrychlení auta mě velmi potěšilo a osmý tréninkový čas byl v takové konkurenci super!!“ říká Dan Suchý a pokračuje: „Jsem spokojen, jen je škoda, že se nejel závod na suchu. Zjistil jsem, že jsem naposledy na vodě jel před rokem, a když jsem ještě nejel sobotní vytrvalost, kdy taky pršelo (oproti většině ostatním na startu sprintu), tak mi chyběly zkušenosti na mokru.“ Dan jezdil před závěrem závodu dokonce čtvrtý, ale pak jej předjel Petr Válek rovněž s BMW M3. „Šel by udržet za zády, ale nechtěl jsem riskovat poškození auta. Čeká mě seriál závodů a nechtěl jsem si přidělat práci.... Když jsem viděl jeho "nálety", tak jsem raději ustoupil. O tom, jak si "klestil" cestu za umístěním svědčilo poškození jeho auta po dojetí do cíle. A já se chtěl vyhnout konfliktu.....,“ podotýká Suchý. Ostatně i tak karambolů na trati bylo velmi mnoho. „Snad v každém kole byla někde žlutá vlajka, bylo mnoho výletů mimo trať. Šlo o to, udělat co nejméně chyb, a udržet auto na vozovce.Sám jsem měl pár krizovek, ale díky šířce dráhy brněnského autodromu jsem se udržel na asfaltu… Řekl bych, že to byla místy cesta do neznáma. Když jsi jel za někým, tak jsi jel poslepu ve vodní mlze. Myslím, že celkové 5. místo je dobré umístění. Tady se muselo jet hlavně čistě bez chyb, o čemž svědčí výpadky mnoha favoritů....,“ dodává jezdec.
Bavorák z Brna tentokrát nestartoval v sobotní podvečerní tříhodinovce, i když v minulosti tým vytrvalostní klání jezdil a to celkem úspěšně. Jezdec a majitel týmu to vysvětluje lakonicky i logicky: „Bohužel se nenašel nikdo, kdo by odpovídal mým představám. Buď měli zájemci peníze, ale neměli zkušenosti, nebo by to zase uměli, ale chyběly finance. Po loňské sezoně jsem zjistil, že peníze nejsou všechno. Auto dostalo při dlouhých závodech tak zabrat, že jsme museli repasovat vše do posledního šroubku..... Takže jsem tříhodinovku vynechal a pravděpodobně nepojedu ani ty další.“
Celý brněnský víkend provázelo deštivé počasí. Mnohem lepší snad bude při dalším okruhovém klání, které se uskuteční již v půlce května v Mostě. Pořad ze závodu D4 v Brně bude také součástí příštího vysílání televizního motoristického magazínu MotorTip ( k vidění také na internetu na www.tvb1.cz on line od 5. května).
„Doufám, že zrychlení potvrdíme i za dva týdny v Mostě v rámci mistrovství republiky a potom na ostatních závodech na okruzích za hranicemi. Chystáme se do Slovinska (okruh Cerklje) a Maďarska (Hungaroring) na závody v seriálu Mistrovství Zóny střední Evropy,“ plánuje Dan Suchý.
Pavel Jelínek Media servis www.motormix.cz, www.car.cz Tisková infomace týmu D M Racing V Brně 3. května 2006
Výsledky - sprint:
1. 41 Ferrari Bohemia R.T Petr VACIK /CZ Ferrari 360 10 27:34.973 117.530 2:39.779 4 121.736 2. 3 Bohemia Racing Team a.s. Milan MADERYC /CZ Audi A4 ST 10 27:42.715 116.983 7.742 2:42.522 5 119.681 3. 7 ARC Bratislava Miro KONOPKA /SK Porsche GTR 10 27:45.973 116.754 11.000 2:43.266 5 119.136 4. 12 Valek Racing Autosport Petr VALEK /CZ BMW M3 10 27:47.538 116.644 12.565 2:42.080 4 120.007 5. 13 D+M Racing Dan SUCHY /CZ BMW GTR 10 27:50.633 116.428 15.660 2:42.029 8 120.045
6. 71 Machanek Racing Rudolf MACHANEK /SK Porsche 911 GT3 10 27:55.689 116.077 20.716 2:42.310 4 119.837 7. 97 Katrex Karolina Autosport Karolina A CZAPKA /PL Renault Clio 10 28:02.754 115.590 27.781 2:45.009 5 117.877 8.105 Robert Kisiel Robert KISIEL /PL Seat Leon 10 28:05.514 115.400 30.541 2:44.543 4 118.211 9.112 Soja Piotr Piotr SOJA /PL Renault Clio RS 10 28:09.957 115.097 34.984 2:44.142 3 118.500 10. 52 MKB Racing Bratislava Michaela PESKOVA /SK Skoda Octavia 10 28:23.281 114.197 48.308 2:45.758 4 117.345 11. 24 Senkyr Motorsport Marek FRIED /CZ BMW M3 10 28:40.192 113.074 1:05.219 2:48.764 8 115.254 12. 22 Alfa Romeo racing hardware team Zdenek DUDA /CZ Alfa Romeo 147 GTA 10 28:40.916 113.026 1:05.943 2:49.479 6 114.768 13. 43 Internet Expres Prima Team Jan URBAN /CZ Alfa Romeo 147GTACup 10 28:49.232 112.483 1:14.259 2:47.457 4 116.154 14. 32 BMW Petersport, s.r.o. Peter ZACEK /SK BMW M3 10 29:06.347 111.380 1:31.374 2:50.681 4 113.960 15. 20 Alfa Romeo racing hardware team Robert LUCAK /CZ Alfa Romeo 147 10 29:16.954 110.708 1:41.981 2:51.030 5 113.727 16. 54 AST Presskam Peter KIABA /SK Seat Leon 1100 Turbo 10 29:21.836 110.401 1:46.863 2:50.501 7 114.080 17. 47 Ostasevski Vladimir Vladimir OSTASEVSKI JUN. /CZ Peugeot 306 10 29:26.308 110.122 1:51.335 2:52.095 5 113.024 18. 30 Hajdusek Stanislav Zdenek HAJDUSEK /CZ Tatra Ecora 10 29:27.954 110.019 1:52.981 2:44.601 8 118.169 19. 33 Szilagyi Peter Peter SZILAGYI /SK Fiat Punto 10 29:49.846 108.674 2:14.873 2:54.837 5 111.251 20. 26 Matador Motorsport Matej PROKOP /SK Ford Puma 10 29:50.127 108.656 2:15.154 2:53.690 3 111.986
|