Jarní cena Brna pro Petra Válka s vydařenou sprinterskou tečkou 4.5.2006 18:34 - Pavel Jelínek
Na víkendové Jarní ceně Brna 2006 byla pod startovním číslem 12 do sobotního vytrvalostního závodu přihlášena posádka stáje Válek Racing Autosport ve složení Petr Válek, Hans Knauss a Luca Moro na voze BMW M3. Tedy Čech, Rakušan a Ital. Z trojice nakonec zůstala jen dvojice, ale hlavní bylo, že vylepšený vůz jel na vodě výborně a ostravský jezdec v závěrečném nedělním sprintu na 10 kol vybojoval výborné absolutně čtvrté místo.
Uvedení jezdci se letos budou objevovat především v závodech FIA GT s vozem Porsche GT3 RSR 3,8, ale Knauss i Moro využili nabídky Petra Válka startovat v Brně s jeho BMW, aby si tak vyzkoušeli zdejší trať před blížícím se prestižním závodem. Zatímco Ital Luca Moro, kterému je 33 let, je zkušeným závodníkem a po několika sezónách v holandském týmu Lammerting letos startuje v barvách rakouského týmu Renauer Motorsport s již zmíněným porsche, pětatřicetiletý Rakušan Hans Knauss je příznivcům sportu poměrně dobře znám, ovšem ze zcela jiné disciplíny. Je totiž držitelem stříbrné medaile ze superobřího slalomu z olympijských her v Naganu,.
Představit se měl v sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodě s vozem BMW M3, ale nakonec byl v Brně pouze v době tréninků. Po absolvování tréninku a přejímky totiž ze zdravotních důvodů k závodu nenastoupil, a tak z trojice zůstala dvojice ve složení Luca Moro a Petr Válek.
Kvůli problémům s brzdami v tréninkových jízdách vystartovali do vlastního vytrvalostního závodu až z 24. místa. Zkušený italský závodník, ostřílený z mnoha startů ve FIA GT a LMES, který tříhodinový závod rozjížděl, prokázal své kvality - zvedal pár zmoklých diváků ze sedadel, když se po deseti kolech probojoval na desátou pozici. Tu bohužel neudržel po kontaktu s jedním z polských závodníků na výjezdu ze Stadiónu, kde skončil ve štěrku. Po nezbytné zastávce v boxech se pak propadl na 33. pozici, aby po několika kolech figuroval opět v první čtvrtině startovního pole. Luca Moro sice mimo trať skončil ještě jednou v závěru své části jízdy, ale jinak závod zajel dobře.
„Při přesném vyhodnocení časů na nejrychlejší kolo v závodě byl Luca pátý nejrychlejší jezdec celého závodu,“ zdůraznil manažer týmu. Po předání vozidla spolujezdci a majiteli týmu Petru Válkovi ovšem kromě celodenního deště přišla studená sprcha. Po necelých dvou ujetých kolech vůz z dalších bojů z dobře rozjetého závodu vyřadila banální závada na elektrickém napájení.
Luca Moro si brněnskou trať pochvaloval a po závodě řekl: "V Brně jsem byl poprvé. Start u Petra Válka jsem pojal jako seznámení s brněnským okruhem, který mě hned od počátku nadchl. Mám pro něj srovnání se Spa, kde mimo jiné budu startovat za 14 dní v LMES s mým stálým spolujezdcem Wolfgangem Kaufmannem. Petrův tým po problémech v tréninku připravil vůz na závod skvěle a díky mokré trati, která mi vyhovuje, jsme měli oproti silnějším vozům výhodu. Není vyloučeno, že se zúčastním ještě některých závodů v MMČR."
Vůz se podařilo opravit a tak mohl Petr Válek odstartovat do nedělního sprintu na deset kol. Také tomuto klání nepřálo počasí a pršelo a pršelo. Nicméně Válkovi podmínky vyhovovaly a probíjel se stále více dopředu. Ostatně - již v ranním warm upu zajel výborný absolutně třetí čas, čímž se potvrdilo zásadně zlepšené nastavení vozu, připravovaného v ostravských dílnách týmu.
V silné konkurenci tří speciálů DTM, mnoha porsche, jednoho ferrari, čtyřkolek audi i řady dalších BMW se nakonec Petr Válek prokousal až na celkově čtvrtou příčku a mohl být tedy velmi spokojen. Vždyť rychlejší bylo jen Ferrari 360 Modena, Audi A4 ST s pohonem všech čtyř kol, ideální na dané podmínky, a Porsche 911 GTR. Neuspěl například žádný z trojice vozů DTM, které do závodu odstartovaly.
„Závod na vodě vyžaduje zcela jinou stopu než suchý závod. Ale jelo se mi velmi dobře a dařilo se mi postupně předjíždět soupeře, až jsem se v závěru dostal i před Dana Suchého s BMW M3 GTR i Rudu Machánka s Porsche 911 GT3. Jsem spokojen, škoda jen, že v sobotu nás vyřadila opravdu banální závada,“ poznamenal ostravský jezdec a podnikatel.
Petr tentokrát startoval s vlastním vozem vlastního týmu, ale zhruba pětkrát by se měl v letošním roce objevit také s porsche v prestižním šampionátu FIA GT. Letos totiž tým Renauer Motorsport, s nímž již několik let spolupracuje a jezdí s jeho vozy, plánuje starty v kompletním šampionátu FIA GT, který mimochodem startuje o právě nadcházejícím víkendu. Posádky dvou vozů týmu budou tvořit jezdci několika národností - zkušený Wolfgang Kaufmann, Claus Schunk, Manfred Jurasz, Luca Moro, náš Petr Válek a bývalý sjezdař Hans Knauss. Tedy Němci, Rakušané , Ital a Čech.
Na domácí trati Masarykova okruhu před necelým rokem Petr Válek společně s Kaufmannem a Juraszem vybojoval výborné druhé místo a stříbrné medaile ve slabší třídě GT2. O nadcházejícím víkendu tým vyráží na úvodní podnik FIA GT na britský okruh v Silverstone. Brno a druhý závod FIA GT je pak čeká za necelý měsíc.
Oficiální stránky týmu a jeho jezdců:
www.valek-group.com
www.renauer-motorsport.at
www.hans-knauss.com
www.wolfgang-kaufmann.de
Pavel Jelínek,
Media servis
www.motormix.cz, www.car.cz
Výsledky – sprint – Jarní Brno 2006
1. 41 Ferrari Bohemia R.T Petr VACIK /CZ Ferrari 360 10 27:34.973 117.530 2:39.779 4 121.736
2. 3 Bohemia Racing Team a.s. Milan MADERYC /CZ Audi A4 ST 10 27:42.715 116.983 7.742 2:42.522 5 119.681
3. 7 ARC Bratislava Miro KONOPKA /SK Porsche GTR 10 27:45.973 116.754 11.000 2:43.266 5 119.136
4. 12 Valek Racing Autosport Petr VALEK /CZ BMW M3
10 27:47.538 116.644 12.565 2:42.080 4 120.007
5. 13 D+M Racing Dan SUCHY /CZ BMW GTR 10 27:50.633 116.428 15.660 2:42.029 8 120.045
6. 71 Machanek Racing Rudolf MACHANEK /SK Porsche 911 GT3 10 27:55.689 116.077 20.716 2:42.310 4 119.837
………
V Brně 4. května 2006
Tisková informace týmu Válek Racing Autosport
|