Milan Svoboda zazářil na rakouském Rechbergu,ale nevyhrál 4.5.2006 18:42 - Pavel Jelínek
Poslední dubnový víkend a alpský kopec Rechberg znamenají již roky začátek vrchařské sezóny a šampionátu ME. Letos se sem sjelo přes 120 závodníků, kteří v průběhu víkendu jednak důkladně zmokli, ale navíc v nedělním ránu mohli vytahovat řetězy a beranice….. Těsně před začátkem května zde totiž hustě sněžilo.
Trať rakouského závodu startuje tradičně ve vesnici Tulwitz a končí po asi pěti kilometrech zatáčkovité silnice v horském sedle Rechberg. Jezdce čeká třeba sedm vraceček, ale i retardéry a mírné protahováky. A také tradičně množství diváků. Na startu se neméně tradičně objevuje řada českých jezdců, mezi kterými nechyběl ani pelhřimovský Milan Svoboda se svoji osvědčenou Dallarou 302. Tedy vloni stříbrný jezdec v českém šampionátu. Ten začal letošní sezónu skvěle. Před zhruba měsícem od prvních tréninkových jízd kraloval brněnskému Drakovi, který zahájil tuzemskou vrchařskou sezónu a dokázal dokonce porazit tři vozy CN, tedy sportovní prototypy.
Na tento úspěch Svoboda navázal i na Rechbergu v silné evropské konkurenci ( i když tzv. placek bylo letos poskrovnu), a vyhrál absolutně druhý trénink v prvním podniku ME v závodech do vrchu!! Se svoji ef-trojkou porazil silnou konkurenci vozů F3000. „Všechny celkem tři tréninky se jely za deště. Já již jsem poslední trénink neabsolvoval, jelikož jsme měli problém s pneumatikami a můj vítězný čas z druhého tréninku byl velmi slušný...,“ radoval se po tréninku Milan Svoboda, který se zároveň těšil, že by také druhý den závodů mohlo zase pršet... Jenže přišel již zmíněný sníh a mrholení.
Bohužel nedělní úvodní ostrá jízda nedopadla pro pelhřimovského podnikatele dobře, jak sám líčí: „Ranní déšť se proměnil ve sněžení, hodinu před začátkem závodu bylo nahoře v cíli 0°C a malá vrstvička rozbředlého sněhu. Po celé dopoledne drobně mrholilo, ale trať byla mokrá jen místy. Vyrazil jsem na mokrých pneumatikách a první problém jsem zaznamenal hned za průjezdem retardérem. Nevěděl jsem, co se děje. Trať se zdála suchá a přitom to nepochopitelně klouzalo. Před vracákem u hotelu byla vyvěšena signalizace oleje na trati. Zvolil jsem proto mírnější tempo a tímto úsekem bez problému projel.
V další partii trati již signalizace nebyla, ale i tak jsem jel docela rozumně. Za vracákem v nájezdu do poslední dlouhé pravé zatáčky jsem patrně najel na olejovou skvrnu, na které se auto roztočilo. Měl jsem štěstí, že jsem zůstal na trati, aniž bych někde poškodil auto. Do cíle jsem sice dojel, ale s obrovskou ztrátou. Alespoň že formule zůstala celá.“
Takže bylo totálně po nadějích na úžasný výsledek. Nicméně Milan to nezabalil a vyrazil ještě na start druhé jízdy. Při ní šokoval všechny přítomné, když jízdu vyhrál absolutně o téměř 3 sekundy před Italem Regosou (Lola F3000), který se stal vítězem celého závodu! „Tato jízda jen nepatrně ovlivnila celkový výsledek závodu, jeli jsme ji jen pro vyzkoušení jízdních vlastností auta,“ dodával jinak velmi spokojený Svoboda.
Toho nyní čeká další domácí závod na téměř domácí trati – Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou. Pojede se v sobotu a neděli o nadcházejícím víkendu 6. a 7. května 2006.
Výsleky závodu ME- Rechberg 2006:
D/E2-3,0 1. Regosa Giulio I Lola - Sc. Ateneo 4:49.026
D/E2-3,0 2. Bormolini Fausto I Lola F 3000 4:55.653
D/E2-3,0 3. Szasz Laszlo H Reynard Zytek F3000 4:57.787
D/E2-2,0 4. Semlbauer Patrick CZ Opel Lotus 4:58.341
D/E2-3,0 7. Nevěřil Dušan CZ Lola T96/50 5:02.031
D/E2-2,0 13. Svoboda Milan CZ Dallara 302 5:34.316
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal, Libor Linhart
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
|