Úspěšná vodní premiéra okruhového nováčka – týmu Ferrari Bohemia 7.5.2006 12:12 - Pavel Jelínek
Po nedělním startu na Jarní ceně Brna 2006 by se dalo říci : přišel, viděl , zvítězil… Ale Petr Vacík se za volantem rychlého ferrari objevil již o den dříve, kdy ve trojici se svými závodnickými kolegy nezvítězil, ale ve velmi náročné tříhodinovce, která se prakticky celá odjela za deště a na velmi klouzavém povrchu, dojel celkově dvanáctý. I to je za daných podmínek slušné umístění. Takže uvedené úsloví by se dalo považovat za pravdivé ….
A kdo se vlastně skrývá za týmem Ferrari Bohemia ? Petr Vacík, Boleslav Waszek a Miroslav Hanel, kterým je 41 a zbývajícím pilotům pak 53 let. Spojuje je především to, že jsou to, co by rádi byli mnozí z nás – takzvaní Ferraristé, vyznavači a majitelé vozu věhlasné značky, úspěšní podnikatelé. A proto mají zkušenosti s takto rychlými sériovými auty. Petr má Ferrari 360, Míra 430 a Bolek má dokonce oba tyto modely zároveň. „Závodnické zkušenosti nemáme, jen Míra jezdil před deseti lety Fiesta cup, jinak nikdo nic. Jsme kamárádi Ferraristi,“ představuje posádku Petr Vacík.Už proto je ovšem obdivuhodné, že bez větších problémů dokázali proklouzat celým tříhodinovým závodem, řítit se vodní tříští, ve které mnohdy nebylo téměř nic vidět. A hlavně tlačenicí dalších desítek závodních vozů. Vždyť takto rychlý stroj musí v každém kole předjet několik pomalejších soupeřů.
„Všichni jsme Ferraristi, tak co jiného bychom měli jezdit. Navíc je to skoro sériové auto a my jezdíme pro zábavu a ne se v tom furt šťourat a repasovat,“ dodává dále odpověď na otázku, proč si k závodění vybrali právě vůz Ferrari 360 Modena, který je jediným ve startovním poli.
omega seamaster replica watches
Fake Franck Muller Watches
„Když závod jedeme ve třech a tedy minimálně na dvě střídání, je vlastně předem ztraceno nějaké super umístění. Ale my jedeme pro zábavu a ne se stresovat, jestli dojedeme nebo nedojedeme. Navíc naše auto je poměrně těžký oproti jiným vozům ve startovním poli a ani úpravy nejsou nějak rozsáhlé. Jedem podle předpisu Ferrari Challenge. Možná ale přes zimu bychom s tím něco udělali, abychom byli konkurence schopnými,“ pokračuje.
V sobotu i v neděli se jelo za deště a všem to pěkně klouzalo. Však také snad v každém kole některá z posádek navštívila záchytné zóny. Vyjímkou nakonec nebyla ani posádka červeného ferrari s číslem 41, která tak přišla o možnost lepšího umístění. „Myslel jsem, že to bude horší. I Maděryč mi pak říkal, že mi to sedělo líp, jak ta jeho čtyřkolka, že vyloženě nestíhal. Tomu bych nikdy nevěřil. I proto se pro nás tříhodinovka vyvíjela celkem dobře. Já závod rozjížděl a předával jsem jako šestý, Míra potom jako sedmý a Bolek bohužel hned v prvním kole po střídání vypochodoval z trati a hrabal se čtyři minuty z kačeru. Navíc prodřel gumu a bylo po nadějích. Nebýt toho, tak byl výsledek ještě lepší, než konečné dvanácté místo. Myslím, že tak sedmí jsme mohli být, Bolek se potom už bál. Jel svůj první závod a hned mokro, to ti nepřidá,“ pokračuje Petr Vacík.
Tým, přestože byl složený ze začátečníků, zvolil jistě rozumnou taktiku: „Měl jsem pár krizovek. Na stadionu jsem udělal dvojitý hodiny, ale ustál jsem to na asfaltu a neskončil až zapíchnutý ve štěrku. Hajdůšek měl pěkný divadlo. Taktika byla hlavně se nikam moc necpat, času dost…..“ prozradil dále Vacík a pokračoval : „Problém byl s pomalými auty, které se tam motaly. Pomalý auta, to je hrůza. Kdyby alespoň koukali dozadu, i když v tom dešti je úplně prd vidět.“
Nakonec ale byla v týmu velká spokojenost i s dvanáctým místem v cíli. Za daných podmínek to byl malý zázrak, že vůbec vše zvládli a dojeli do cíle. Neděle pak zakončila úvodní letošní okruhový víkend a pro tým Ferrari Bohemia přinesla i pověstnou třešničku na dortu. Sprint na deset kol jel Petr Vacík, který startoval až ze 17 -tého místa a podle svých slov pomýšlel na zhruba šesté místo.
Brzy ale vypadly oba favorizované vozy Mercedes Benz DTM a vůbec se nedařilo ani Audi DTM, jehož pilotovi mokrá trať vůbec nesvědčila. Naopak závodnický nováček Petr Vacík situaci zvládl naprosto skvěle a dostal se až na samé čelo závodu. Podařilo se mu předjet i Maděryče se čtyřkolkou audi a pak „zbývalo“ dokroužit bez chyb až do cíle závodu. Nedělní sprint nakonec Petr vyhrál! Navíc dokázal zajet druhý nejlepší čas na jedno kolo, rychlejší byl jen veterán Antonín Charouz s vozem DTM.
„Kluci mi ukazovali z boxů, že vedu a když jsem předjel Maděryče, tak jsem už jel na jistotu. V té slotě nebylo nic vidět, hlavně když jedeš za někým. Jedeš padesát procent závodu poslepu a modlíš se, aby se někdo před tebou neroztočil. V neděli bylo víc vody, jak v sobotu, navíc jsem jel na gumách z tříhodinovky, protože jsme mokrý gumy nějak podcenili a jiné jsme už neměli,“ popisuje Petr Vacík. „Sebemenší problém nebyl, akorát jak v sobotu, tak i v neděli se strašně potila přední i boční okna. Furt jsem si je otíral hadrem. To se musí vychytat. Strašně to zdržuje a rozptyluje,“ doplňuje jezdec.
Doplnit ještě můžeme, že tým vůz odkoupil od Roberta Pergla a má v plánu starty v celém
šampionátu MČR. „Ano, rádi bychom jeli celý šampionát. Rád bych také tímto Robertovi Perglovi, tak i Ivo Hornovi a Davidovi Pachmanovi poděkoval za jejich pomoc a rady při závodě. A taktéž Zdeňkovi Holubovskému z HP Exclusiv,“ poděkoval Vacík.
Příští závod se pojede již zhruba za týden (12. až 14. května 2006) na okruhu v severočeském Mostě. Právě zde mimochodem bude již v úterý 9. května sraz majitelů supersportovních vozů, kde uvedená trojice bude také k vidění. V Mostě tedy bude v úterý zvýšená koncentrace aut značek Ferrari, Masserati, Ultima, ale i dalších sportovních strojů různých výrobců.
Pavel Jelínek
Media servis
www.motormix.cz, www.car.cz
Tisková informace Ferrari Bohemia R.T.
V Brně 5. května 2006
Výsledky- tříhodinovka - Jarní Brno 2006:
1. 1 AMD M 3000 Mercedes/CZ
CHAROUZ/NIMC/ENGE CZ /CZ /CZ Mercedes Benz CLK 71 3:01:15.465 126.984 2:17.105 28 141.868
2.106 Pabel - Gringut/A
GRUENHUT/PABEL A /A Porsche 911 GT3 Cup 68 3:02:45.459 120.621 - 3 LAPS 2:34.163 47 126.170
3. 23 Matador Motorsport/SK
SENKYR/DOLAK CZ /CZ BMW M3 GTR 68 3:03:03.178 120.426 - 3 LAPS 2:32.316 21 127.700
4. 7 Autoracing Club Bratislava/SK
KONOPKA/HORNAK SK /SK Porsche GT3 RS 68 3:03:28.602 120.148 - 3 LAPS 2:36.447 38 124.328
5. 8 Stadler Motorsport/CH
BEZAK/STUDENIC CH /SK Porsche 911 GT3 CUP 67 3:03:48.237 118.170 - 4 LAPS 2:28.050 31 131.380
6. 30 Hajdusek Stanislav/CZ
HAJDUSEK/HAJDUSEK CZ /CZ Tatra Ecora 66 3:03:10.503 116.806 - 5 LAPS 2:37.539 29 123.467
7. 3 Bohemia Racing Team a.s./CZ
MADERYC/PARAL CZ /CZ Audi A4 ST 65 3:01:50.673 115.878 - 6 LAPS 2:38.093 15 123.034
8. 80 /PL
LUKAS/SZWAGIERCZAK PL /PL Porsche 65 3:03:04.173 115.103 - 6 LAPS 2:37.970 54 123.130
9. 4 Internet Expres Prima Team/CZ
FORMAN/SEDIVY/MATEJOVSKY CZ /SK /CZ Audi A4 65 3:03:58.855 114.532 - 6 LAPS 2:41.164 20 120.689
10. 24 Senkyr Motorsport/CZ
MATZKE/FRIED CZ /CZ BMW M3 64 3:01:49.577 114.107 - 7 LAPS 2:43.064 35 119.283
11. 43 Internet Expres Prima Team/CZ
URBAN/MATEJOVSKY/FORMAN/SEDICZ /CZ / Alfa Romeo 147GTACup 64 3:02:26.466 113.722 - 7 LAPS 2:39.729 45 121.774
12. 41 Ferrari Bohemia R.T./CZ
VACIK/WASZEK/HANEL CZ /CZ /CZ Ferrari 360 64 3:04:18.378 112.571 - 7 LAPS 2:37.384 17 123.588 …
Výsledky - sprint - Jarní Brno 2006
1. 41 Ferrari Bohemia R.T Petr VACIK /CZ Ferrari 360 10 27:34.973 117.530 2:39.779 4 121.736
2. 3 Bohemia Racing Team a.s. Milan MADERYC /CZ Audi A4 ST 10 27:42.715 116.983 7.742 2:42.522 5 119.681
3. 7 ARC Bratislava Miro KONOPKA /SK Porsche GTR 10 27:45.973 116.754 11.000 2:43.266 5 119.136
4. 12 Valek Racing Autosport Petr VALEK /CZ BMW M3
10 27:47.538 116.644 12.565 2:42.080 4 120.007
5. 13 D+M Racing Dan SUCHY /CZ BMW GTR 10 27:50.633 116.428 15.660 2:42.029 8 120.045
6. 71 Machanek Racing Rudolf MACHANEK /SK Porsche 911 GT3 10 27:55.689 116.077 20.716 2:42.310 4 119.837 ………
|