Mostecký traťový rekord v ohrožení – Interserie 2006 již o víkendu      10.5.2006 06:48 - Vladimír Rožánek
 
 
			
			 
			
 O útok na nový traťový rekord se v Mostě již 14. května pokusí účastníci prvního letošního klání Interserie Sprint Challenge. 36. závodní sezóna odstartuje na mosteckém autodromu a nebudou chybět zajímavé vozy i závodníci z šesti evropských států.  
  
Interserie je letos opět rozdělena do 4 divizí. Do první a druhé divize nastoupí jezdci prototypů ve  vozech skupin C, CN, nebo i dalších strojů dle reglementu I.S.O. Can-Am, tedy i starší formule jedna, nebo IndyCars. Do třetí a čtvrté divize pak patří volné formule E, mezi kterými uvidíme, jak starší náčiní F3000, tak , i dalších strojů dle reglementu I.S.O. Can-Am, tedy i starší formule jedna, nebo IndyCars. ve čtvrté divizi pak hlavně dvoulitrové formule Renault, či VW. 
  
Hlavní hvězdou pro první závod bude Karl Heinz Becker z Německa, který již dlouhá léta patří k pravidelným účastníkům Interserie a z osmdesátých let ho mnozí ještě pamatují s vozem Lola T600 BMW. Tento pilot do Mostu přiveze plnokrevný vůz Minardi M195 F1 Cosworth a znovu se pokusí posunou hranici rekordu mosteckého automotodromu. Mezi vítězi mostecké Interserie najdeme  jméno K.H.Beckera v roce 1998 a se svým nynějším náčiním rozhodně patří mezi favority na vítězství, i přes svůj poměrně pokročilý věk. 
  
Do souboje o nový traťový rekord se ale také plně zapojí loňský šampión Interserie Sprint Challenge divize tři - Rakušan Peter Milavec s vozem Lola T92/50 Cosworth F3000. Ten si totiž z loňského Mostu jeden rekord odvezl. Ten květnový měl hodnotu 1:30,621 a průměr na kolo činil 167,604Km/h. V Září ho pak ještě při víkendu kamionů sám vylepšil a nyní má mostecký traťový rekord hodnotu 1:29,846s. I proto patří Interserie mezi nejrychlejší závodní série, které můžeme letos v Mostě vidět. 
  
Smutnou vzpomínkou na starý tvar dráhy zůstala tragická havárie Frederica Careci, bývalého pilota Interserie, díky jehož jezdecké chybě při souboji s Milavcem, dostal mostecký okruh novou šikanu a ta nese jeho jméno. 
  
Mezi další velmi rychlé vozy ve startovním poli můžeme řadit Reynard Ford Cosworth F3000 v rukou Arnolda Wagnera, jehož nelítostné souboje s Milavcem dokáží zvednou i nejednoho diváka ze sedadel. Další dva stroje F3000 pojedou v kokpitu se  Švýcarem Monbaronem  a Němcem Henry Büttnerem. 
  
Divize 2 představí prototypy a sportovní vozy do 2000ccm. Obhájcem titulu je z loňska Hans P. Voight s PRC Opel, jemuž zdatně sekunduje jeho dcera Anja Voight. Zajímavé vozy přivezou Dánové. Michael Sode již v loni jezdil na zvláštním a trochu více placatém  prototypu Phantom Zetec a druhý jezdec z Dánska Henrik Prytz přijede s prototypem Mallock Ford, který pochází z dílen v Anglii. Nováčky v této divizi budou Němci Dr. Welcker a Laurens Deneke s Lolou T492 Ford. 
  
V divizi 4, určené dvoulitrovým monopostům, bude díky účasti Lubomíra Glogara mít zastoupení i ČR. Ostravák Glogar opět pojede s Eufrou Opel F3. Po roční pauze se do formulových závodů navrátil Heinz Baltensperger z Německa, který odstartuje na voze Dallara Opel F3 po Van Ammersfoortovi. Marek Schramm z Německa pojede novější formuli Renault, stejně jako loňský vítěz divize Marcel Baierle. Vidět bychom však měli i polské závodníky s postaršími stroji Reynard formule 3 a remotorizované Estonie, známé u nás především ze závodů míru a přátelství, s netradičními motory Lancia. Do 4 divize se zatím přihlásilo plných 17 závodních strojů. 
  
V Mostě uvidíme, kdo z pilotů v Interserii odstartuje svou kariéru, jako tomu bylo u Stefana Mückeho, Sabriny Hungebühler nebo Hannese Neuhausera, kteří dnes bojují v DTM, nebo třeba v Euroserii vozů F3. Interserie si i v 36. sezóně chce uchovat mezinárodní punc, skoro nejstarší závodní série na starém kontinentu. Interserii o víkendu doplní ještě MMČR na okruzích, a tak se jistě bude na co koukat. 
  
  
Vláďa Rožánek    
				 |