www.car.cz
 

Milan Svoboda na 25. Zámeckém vrchu opět proháněl placky. Dvakrát bronz a zlato
     11.5.2006 16:08 - Pavel Jelínek


Druhý díl MČR v závodech automobilů do vrchu se uskutečnil v Náměšti nad Oslavou, tedy na téměř domovské trati pelhřimovského Milana Svobody. Ten na takzvaný Zámecký vrch po dvou zlatých z Draka odjel v roli favorita, který by mohl opět porazit rychlé sportovní prototypy, ale ty byly tentokrát o něco rychlejší. Milan Svoboda si vyjel dvakrát pěkné celkově třetí místo.

 

Pořadatelům se nakonec v týdnu před startem podařilo zajistit částečnou obnovu asfaltového povrchu zhruba dvoukilometrové trati, takže se tradiční závod nakonec mohl uskutečnit v plánovaném termínu. Nový asfalt sice klouzal, ale jinak úvodní den závodů provázelo celkem pěkné počasí. Zámecký vrch se mimochodem letos jel  po pětadvacáté.

 

Svoboda sice vyhrál kategorii formulových vozů, ale celkově skončil „až“ třetí. Jedinými přemožiteli pelhřimovského jezdce se stali Miloš Beneš a Otakar Krámský. Jezdec to ale podle svých slov očekával: „Sobotní závod byl pro nás docela dobrý. S třetím místem jsme počítali. Myslel jsem si, že to bude záležitost souboje Miloše a Oty. Já jsem si po oba dva dny nemohl dovolit riskovat, jelikož vzápětí odjíždíme na  Evropu do Španělska a Portugalska, takže jakákoliv práce na autě by byla naprosto zbytečná.

 

Trať, která zaznamenala oproti loňsku spoustu změn, je přeci jen méně vhodná pro vozy mého typu, kterým vyhovují spíše rychlé dlouhé zatáčky na rovném povrchu. Nový asfalt silně klouzal, což je pro naše lehká auta také drobný handicap,“ prozradil po závodech Svoboda.

 

Nedělního závodu, kterému nepřálo příliš počasí, se již nezúčastnil jeden ze Svobodových sobotních přemožitelů Ota Krámský, ale na Milana nakonec zbyla opět bronzová medaile. Opět celkově vyhrál velmi rychlý Miloš Beneš, ale na druhé místo se probojovala silná čtyřkolka Mitsubishi Lancer EVO  550 Josefa Komárka.

 

V neděli si s námi zahrálo počasí. Přišel déšť právě v době, kdy odjela plechová auta a začínaly startovat formule. Na to doplatil David Kostruh, který udělal hodiny, a zejména Edita Prášková, která rovněž na suchých pneumatikách velmi silně poškodila svoji novou Dallaru. Já jsem již v té době stál na startu, ale závod byl zastaven. Takže jsme měli čas na přezutí, avšak mezitím pršet přestalo a trať velmi rychle osychala.

 

Těsně před startem byla situace taková, že nový asfalt byl mokrý a starý suchý. V rámci úsporných opatření jsem zvolil staré částečně řezané pneumatiky, jelikož mokré pneu mám pouze jedny jediné, které jsem používal v Rechbergu. A další nejsou a v dohledné době ani nebudou, přičemž moje priorita jsou evropské závody! Hned v první zatáčce jsem měl značný problém, kdy se auto celé klouzalo na bariéru pneumatik a tak jsem skutečně hodně zvolnil, abych auto dovezl celé do cíle. V dalších jízdách jsem se snažil tuto ztrátu dohonit, avšak na Josefa Komárka, který jel skvělé časy, to prostě už nestačilo,“ vysvětluje jezdec.

 

Z Náměšti si tedy Svoboda odvezl dvě bronzové medaile a další body do republikového šampionátu plus dvě prvenství ve třídě formulových vozů. Tato bilance jej stále drží na celkové první příčce v MČR, o kterou se ale nyní dělí společně s Milošem Benešem.

 

 

„O podmínkách nedělního závodu by se dalo spekulovat jako o neregulérních, ale já to tak prezentovat nechci! Je to sport, takové jsou závody do vrchu a pro sběratele senzací další kousek do sbírky - nakonec podobná situace byla i vloni ve Šternberku. Jednou to štěstí má jeden a podruhé zase třeba někdo jiný. Hlavně, že naše auto neutrpělo žádnou kosmetickou vadu a můžeme se v klidu věnovat přípravě na další závody,“ zakončuje povídání Milan Svoboda, jehož o nadcházejícím víkendu čeká další boj o body do ME. Ve zmoklém Rechbergu dokonce dokázal v jedné z jízd porazit celou konkurenci, včetně desítky silnějších vozů F 3000. Snad se mu podaří prosadit i tentokrát.

 

Doplňme, že krátký televizní záznam ze závodu bude k vidění také v příštím televizním motoristickém magazínu MotorTip, který je on line k vidění i na internetu ( na www.tvb1.cz on line vždy v lichou hodinu plus 25 minut…). Příznivci závodů do vrchu v něm kromě Zámeckého vrchu uvidí také ohlédnutí za úvodním závodem ME v rakouském Rechbergu.

 

Pavel Jelínek,

www.car.cz, www.motormix.cz

Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov

 

V Brně 10. května 2005

 

Výsledky   XXV. ZÁMECKÝ VRCH - MANN FILTER 2006 - sobota

 

1     6  BENES MILOS                        MCR       56.11      55.50      54.72    2:46.33          

2    1  KRAMSKY OTAKAR ING.     MCR       56.36      56.49      56.23    2:49.08       2.75

3     2  SVOBODA MILAN                 MCR       56.60      56.59      57.03    2:50.22       3.89

4     3  FAJKUS MIROSLAV               MCR       58.47      58.39      58.52    2:55.38       9.05

5     8  ZMESKAL MILOS                   MCR     1:00.98    1:01.25    1:01.17    3:03.40    17.07

6     5  KOMAREK JOSEF MVDr.     MCR     1:02.50    1:01.46    1:01.40    3:05.36      19.03

7    82  KOSTRUH DAVID                 MCR     1:03.12    1:01.14    1:02.01    3:06.27      19.94

 

XXV. ZÁMECKÝ VRCH - MANN FILTER 2006 - neděle        

 

1     6  BENES MILOS                       MCR     1:03.23      57.00      59.66    2:59.89          

2    5  KOMAREK JOSEF MVDr.      MCR     1:01.43    1:00.52    1:00.16    3:02.11       2.22

3     2  SVOBODA MILAN                 MCR     1:08.35      57.30      57.19    3:02.84       2.95

4   122  NOVOTNY MARTIN             MCR     1:02.10    1:01.57    1:02.90    3:06.57       6.68

5     7  KOMAREK DAVID                 MCR     1:03.02    1:03.77    1:02.82    3:09.61       9.72

6    13  KASPAREK MILAN              MCR     1:03.90    1:03.43    1:03.37    3:10.70      10.81

7   242  ROKYTA PETR                     HA      1:09.52    1:01.19    1:01.42    3:12.13      12.24

 

 

           

MČR 2006 – pořadí po dvou závodech:

 

1. M. Beneš   -  Lucchini - 64b.

1. M. Svoboda - Dallara - 64b.

3. O. Krámský - Osella - 45b.

4. M. Fajkus -   Lucchini - 30b.

5. J. Komárek - Mitsubishi - 28b.

6. M. Zmeškal – Dallara +Ralt - 25b.

 

 

 

Tým :               JSC racing Pelhřimov

Jezdec :            Milan Svoboda

Mechanik :       Milan Šustr, Luboš Klubal, Libor Linhart

Propagace :      JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek

Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš

Partneři :          Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,

 

Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/


 
 
Fotogalerie:   Zámecký vrch 2006, ti nejrychlejší od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose