www.car.cz
 

Dan Michl ve Španělském Al Fitu 2006: VÍTĚZSTVÍ DO ROKA A DO DNE- po saltu !!
     14.5.2006 18:16 - tisková zpráva


DAN MICHL - VÍTĚZSTVÍ DO ROKA A DO DNE

 

Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu  ve Španělském Al Fitu

 

O druhém květnovém víkendu, 13. a 14. 5 2006 se cirkus zvaný Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu přesunul do daleké Cantabrie: druhý závod ME, 5320 m dlouhý, se jel na španělském vrchu Al Fito. V cestovních vozech skupiny A Českou republiku mezi záplavou domácích jezdců reprezentovali opět Dan Michl (Škoda Octavia Kit Car) a Jaromír Malý (Ford Escort Kit Car), mezi celkově nejrychlejšími vozy skupiny E se snažili prosadit Otakar Krámský s novým vozem, formulí Reynard, a Milan Svoboda s Dallarou.

 

Další české reprezentanty byste našli především ve skupině SP (např. jedna z mála žen startovního pole, Gábina Jermanová, jezdí v této skupině s Opelem Astra OPC) a mezi jezdci skupiny N startovali Peter Jureňa a Vladimír Doubek. Pro Dana Michla byl závod po jeho zdejším loňském saltu, které neplánovaně provedl i s autem, obzvláště velkou výzvou.

 

Přestože Španělsko leží v podnebí znatelně teplejším než je naše, koncem pracovního týdne před závodem se zdálo, že počasí napodobuje situaci v Rechbegu: pršelo a teploty se držely kolem deseti stupňů. V sobotu se teplota ustálila na dvaceti stupních, ale slunce se přiliš neukazovalo.

 

V obou tréninkových jízdách bylo pořadí ve skupině A stejné, za Španělem Heviou a Němcem Hilgerem následovali Jaromír Malý a Dan Michl. Otakar Krámský v první tréninkové jízdě dojel absolutně na 11. místě, Svoboda na třináctém. Druhou tréninkovou jízdou Milan Svoboda potvrdil svou pozici, Otakar Krámský bohužel trefil svodidla a do cíle nedojel, podobně jako Napione se stejným vozem v první jízdě. Oběma tréninkům vévodil Iñgo Martínez ze stáje Vilariño Motorsport na Reynardu 93D, druhým jezdcem celkem asi stodvacetičlenného startovního ple byl Giulio Regosa s Lolou a třetí časy zajel Gorka Apatalantza, také jezdec Vilariño Motorsport s vozem Speed-Car.

 

V neděli ráno celé startovní pole ještě před oběma závodními jízdami absolvovalo tzv. warm-up, zahřívací první jízdu. Do té nastoupili Oto Krámský i Renzo Napione s opravenými formulemi. První závodní jízdu, co se týká účasti českých jezdců, absolvovala nejprve skupina N, které vévodil opět s velkým odstupem Jörg Weidinger (BMW M3), s časem ještě o něco nižším než nejrychlejší jezdci skupiny A.

 

Druhým jezdcem této skupiny byl Peter Jureňa, na šestém místě dojel Vladimír Doubek a osmý byl Jiří Voves. Dan Michl se Škodou Octavií Kit Car po bravurním výkonu nechal své soupeře Alfreda Hilgera (BMW E36/M3) a Jaromíra Malého (Ford Escort Kit Car) za sebou, na čtvrté pozici do cíle dorazil sobotní suverén Marcelino Hevia (Fiat Punto S 1600).

 

Ve skupině SP byl nejrychlejší Claudio Giobbi (BMW 320), za ním dojel Piergiorgio Bedini (Alfa Romeo 147), který měl problémy s převodovkou, a třetí byl Martin Jerman (Alfa Romeo 147). Petr Vojáček kvůli technickým potížím vyjel nahoru s posledním časem ve skupině a nakonec nenastoupil ani do druhé jízdy. V divácky nejatraktivnější skupině E se na prvních třech místech seřadili Martinez, Regosa a Napione (s opravenou formulí), Milan Svoboda dojel na výborném absolutně pátém místě a Otakar Krámský dokončil první jízdu jako devatenáctý.

 

Druhá závodní jízda začala před druhou hodinou odpolední jen s mírným zpožděním, do čela skupiny N se opět postavil Jörg Weidinger, ale v této jízdě byl o něco pomalejší než Dan Michl, nejrychlejší jezdec ve skupině A. Špička skupiny D/E2 se trošku promíchala, nejrychlejší byl Regosa před Napionem a Martinezem, Svoboda dojel v hodnocení skupiny šestý a Krámský devátý.

 

Vítězných dvacet bodů si tedy ze Španělska povezou Dan Michl (sk. A, Škoda Octavia Kit Car), Jörg Weidinger (sk. N, BMW M3), Piergiorgio Bedini (sk. SP, Alfa Romeo 147) - v průběžném pořadí seriálu Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, kde titul mistra Evropy kategorie 1 patří nejúspěšnějšímu jezdci z těchto tří skupin, se tedy na vedoucí pozici nic nezměnilo: dělí se o ni tito tři jezdci. Dvacet bodů si ze španělska odveze také Iñgo Martínez (sk. D/E2, Reynard 93D), který se zařadil do tabulky jezdců v kategorii 2.

 

Absolutní pořadí v ME (součet časů z obou jízd):

 

1              Iñgo Martínez                                Vilariño Motorsport                Reynard 93D                                        05:22.288

2              Giulio Regosa                  Tschager Motor Sport                Lola SC Ateneo F3000                       05:22.627               

3              Renzo Napione                 Tschager Motor Sport                Reynard F3000                                    05:24.398               

4              Laszlo Szasz                      Szazs Motorspot Kpt                Reynard Zytec F3000                          05:37.119               

5              Milan Svoboda                               Czech National Team                Dallara F302                                       05:40.099               

6              José Ramón Fernández                Auto Mercado Astur                Martini MK39                                     05:42.749               

7              Angel Candás                  Gaitero Competición                Fórmula Nissan                                   05:43.131               

8              Angela Vilariño                  Vilariño Motorsport                Coloni F2000                                     05:43.536               

9              Krámský Otakar                    Czech National Team                Reynard F3000                                     05:55.421               

10            Joerg Weindinger                          Adac Tam                        BMW M3                                          06:08.863               

11            Dan Michl                     Czech National Team                Skoda Octavia Kit Car                    06:08.901               

12            Jaromír Malý                      Czech National Team                Ford Escort Maxi Kit Car                          06:11.557

13            Peter Jurena    Matador Pneusport Racing                Mitsubishi Lancer Evo                       06:11.884

14            Lino Vardanega                            Lino Vardanega                            BMW M3 E36                                  06:16.000               

15            Rainer Krug                       Rainer Krug                       BMW M3                                          06:16.491

 

Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině A:

1 Dan Michl                          Czech National Team                Skoda Octavia Kit Car                    06:08.901               

2 Jaromír Malý                      Czech National Team                Ford Escort Maxi Kit Car                          06:11.557               

3 Marcelino Hevia     A.C.P.A.                                                Fiat Punto S1600                                         06:16.770

 

Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině N:

1 Jörg Weindinger                Adac Tam                        BMW M3                                         06:08.863               

2 Peter Jureňa                Matador Pneusport Racing                Mitsubishi Lancer Evo                       06:11.884               

3 Lino Vardanega                                Lino Vardanega                            BMW M3 E36                                 06:16.000

 

Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině SP:

1 Piergiorgio Bedini                Piergiorgio Bedini                                Alfa Romeo 147                                            06:21.297

2 Claudio Giobbi                  Claudio Giobbi                    BMW 320                                         06:24.421               

3 Lukáš Vojáček                   Czech National Team                Opel Astra OPC                                            06:37.262

 

Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině D/E2:

1 Iñgo Martínez                   Vilariño Motorsport                Reynard 93D                                        05:22.288               

2 Giulio Regosa                    Tschager Motor Sport                Lola SC Ateneo F3000                       05:22.627

3 Renzo Napione                 Tschager Motor Sport                Reynard F3000                                    05:24.398

 

PR / MM


 
 
Fotogalerie:   Zámecký vrch 2006 od Milana Spurného

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose