Dan Michl ve Španělském Al Fitu 2006: VÍTĚZSTVÍ DO ROKA A DO DNE- po saltu !! 14.5.2006 18:16 - tisková zpráva
DAN MICHL - VÍTĚZSTVÍ DO ROKA A DO DNE
Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ve Španělském Al Fitu
O druhém květnovém víkendu, 13. a 14. 5 2006 se cirkus zvaný Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu přesunul do daleké Cantabrie: druhý závod ME, 5320 m dlouhý, se jel na španělském vrchu Al Fito. V cestovních vozech skupiny A Českou republiku mezi záplavou domácích jezdců reprezentovali opět Dan Michl (Škoda Octavia Kit Car) a Jaromír Malý (Ford Escort Kit Car), mezi celkově nejrychlejšími vozy skupiny E se snažili prosadit Otakar Krámský s novým vozem, formulí Reynard, a Milan Svoboda s Dallarou.
Další české reprezentanty byste našli především ve skupině SP (např. jedna z mála žen startovního pole, Gábina Jermanová, jezdí v této skupině s Opelem Astra OPC) a mezi jezdci skupiny N startovali Peter Jureňa a Vladimír Doubek. Pro Dana Michla byl závod po jeho zdejším loňském saltu, které neplánovaně provedl i s autem, obzvláště velkou výzvou.
Přestože Španělsko leží v podnebí znatelně teplejším než je naše, koncem pracovního týdne před závodem se zdálo, že počasí napodobuje situaci v Rechbegu: pršelo a teploty se držely kolem deseti stupňů. V sobotu se teplota ustálila na dvaceti stupních, ale slunce se přiliš neukazovalo.
V obou tréninkových jízdách bylo pořadí ve skupině A stejné, za Španělem Heviou a Němcem Hilgerem následovali Jaromír Malý a Dan Michl. Otakar Krámský v první tréninkové jízdě dojel absolutně na 11. místě, Svoboda na třináctém. Druhou tréninkovou jízdou Milan Svoboda potvrdil svou pozici, Otakar Krámský bohužel trefil svodidla a do cíle nedojel, podobně jako Napione se stejným vozem v první jízdě. Oběma tréninkům vévodil Iñgo Martínez ze stáje Vilariño Motorsport na Reynardu 93D, druhým jezdcem celkem asi stodvacetičlenného startovního ple byl Giulio Regosa s Lolou a třetí časy zajel Gorka Apatalantza, také jezdec Vilariño Motorsport s vozem Speed-Car.
V neděli ráno celé startovní pole ještě před oběma závodními jízdami absolvovalo tzv. warm-up, zahřívací první jízdu. Do té nastoupili Oto Krámský i Renzo Napione s opravenými formulemi. První závodní jízdu, co se týká účasti českých jezdců, absolvovala nejprve skupina N, které vévodil opět s velkým odstupem Jörg Weidinger (BMW M3), s časem ještě o něco nižším než nejrychlejší jezdci skupiny A.
Druhým jezdcem této skupiny byl Peter Jureňa, na šestém místě dojel Vladimír Doubek a osmý byl Jiří Voves. Dan Michl se Škodou Octavií Kit Car po bravurním výkonu nechal své soupeře Alfreda Hilgera (BMW E36/M3) a Jaromíra Malého (Ford Escort Kit Car) za sebou, na čtvrté pozici do cíle dorazil sobotní suverén Marcelino Hevia (Fiat Punto S 1600).
Ve skupině SP byl nejrychlejší Claudio Giobbi (BMW 320), za ním dojel Piergiorgio Bedini (Alfa Romeo 147), který měl problémy s převodovkou, a třetí byl Martin Jerman (Alfa Romeo 147). Petr Vojáček kvůli technickým potížím vyjel nahoru s posledním časem ve skupině a nakonec nenastoupil ani do druhé jízdy. V divácky nejatraktivnější skupině E se na prvních třech místech seřadili Martinez, Regosa a Napione (s opravenou formulí), Milan Svoboda dojel na výborném absolutně pátém místě a Otakar Krámský dokončil první jízdu jako devatenáctý.
Druhá závodní jízda začala před druhou hodinou odpolední jen s mírným zpožděním, do čela skupiny N se opět postavil Jörg Weidinger, ale v této jízdě byl o něco pomalejší než Dan Michl, nejrychlejší jezdec ve skupině A. Špička skupiny D/E2 se trošku promíchala, nejrychlejší byl Regosa před Napionem a Martinezem, Svoboda dojel v hodnocení skupiny šestý a Krámský devátý.
Vítězných dvacet bodů si tedy ze Španělska povezou Dan Michl (sk. A, Škoda Octavia Kit Car), Jörg Weidinger (sk. N, BMW M3), Piergiorgio Bedini (sk. SP, Alfa Romeo 147) - v průběžném pořadí seriálu Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, kde titul mistra Evropy kategorie 1 patří nejúspěšnějšímu jezdci z těchto tří skupin, se tedy na vedoucí pozici nic nezměnilo: dělí se o ni tito tři jezdci. Dvacet bodů si ze španělska odveze také Iñgo Martínez (sk. D/E2, Reynard 93D), který se zařadil do tabulky jezdců v kategorii 2.
Absolutní pořadí v ME (součet časů z obou jízd):
1 Iñgo Martínez Vilariño Motorsport Reynard 93D 05:22.288
2 Giulio Regosa Tschager Motor Sport Lola SC Ateneo F3000 05:22.627
3 Renzo Napione Tschager Motor Sport Reynard F3000 05:24.398
4 Laszlo Szasz Szazs Motorspot Kpt Reynard Zytec F3000 05:37.119
5 Milan Svoboda Czech National Team Dallara F302 05:40.099
6 José Ramón Fernández Auto Mercado Astur Martini MK39 05:42.749
7 Angel Candás Gaitero Competición Fórmula Nissan 05:43.131
8 Angela Vilariño Vilariño Motorsport Coloni F2000 05:43.536
9 Krámský Otakar Czech National Team Reynard F3000 05:55.421
10 Joerg Weindinger Adac Tam BMW M3 06:08.863
11 Dan Michl Czech National Team Skoda Octavia Kit Car 06:08.901
12 Jaromír Malý Czech National Team Ford Escort Maxi Kit Car 06:11.557
13 Peter Jurena Matador Pneusport Racing Mitsubishi Lancer Evo 06:11.884
14 Lino Vardanega Lino Vardanega BMW M3 E36 06:16.000
15 Rainer Krug Rainer Krug BMW M3 06:16.491
Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině A:
1 Dan Michl Czech National Team Skoda Octavia Kit Car 06:08.901
2 Jaromír Malý Czech National Team Ford Escort Maxi Kit Car 06:11.557
3 Marcelino Hevia A.C.P.A. Fiat Punto S1600 06:16.770
Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině N:
1 Jörg Weindinger Adac Tam BMW M3 06:08.863
2 Peter Jureňa Matador Pneusport Racing Mitsubishi Lancer Evo 06:11.884
3 Lino Vardanega Lino Vardanega BMW M3 E36 06:16.000
Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině SP:
1 Piergiorgio Bedini Piergiorgio Bedini Alfa Romeo 147 06:21.297
2 Claudio Giobbi Claudio Giobbi BMW 320 06:24.421
3 Lukáš Vojáček Czech National Team Opel Astra OPC 06:37.262
Pořadí závodu ME na prvních třech místech ve skupině D/E2:
1 Iñgo Martínez Vilariño Motorsport Reynard 93D 05:22.288
2 Giulio Regosa Tschager Motor Sport Lola SC Ateneo F3000 05:22.627
3 Renzo Napione Tschager Motor Sport Reynard F3000 05:24.398
PR / MM
|