Až čtvrtý závod BMW 1 Challenge 2006 se jel na suchých pneumatikách 15.5.2006 10:11 - tisková zpráva
Další vteřinka Most 14. května 2006 Tak snad konečně na suchu... S takovým přáním se v neděli po ránu rozhlížela po obloze nad mosteckým autodromem většina pilotů z BMW 1 Challenge 2006. Ve druhém měřeném tréninku šlo o postavení na startovní čáře 4.podniku seriálu. Oba "střelci" z popředí průběžného hodnocení neponechali nic náhodě a znovu si rezervovali 1.řadu. Jaroslav Honzík jr. posunul "hranice možností" těchto aut přes další vteřinku a jako první zajel čas pod 1:54 min. "Myslím, že se to postupně bude sunout ještě o hodně níže. Jak si na auta zvykáme a vylepšujeme nastavení, tak ubývá i drobných chybiček a to se musí projevit."
Honzík jel pouhá čtyři ostrá kola, jinými slovy - šetřil pneumatiky na odpolední závod. Jen o 0,79 sec. pozadu zůstal Martin Matzke. "Žádné neštěstí, druhá pozice je tady skoro lepší, protože znamená vnitřní stopu do startovní zatáčky," utrousil v týmovém stanu jeho otec.
Už na třetí místo se posunul host závodu Štefan Rosina a naznačil, že sobotní zelený věnec za třetí místo je mu málo. Ve druhé řadě je i Michal Dolák, který musí zabodovat, aby napravil sobotní chybu. Do tabulky se započítávají všechny získané body a každý výpadek je tedy cítit... Bez zajímavosti není třetí startovní řada, ze které si otec a syn Kusých udělali rodinnou firmu. Tréninku se nezúčastnil M.John, kterého trápí zdravotní problémy. Odpolední závod odstartuje ve 13.30 hod.
Most - neděle 14. května 2006 ZÁVOD !!
Až čtvrtý závod BMW 1 Challenge 2006 se jel na suchých pneumatikách. A hned to bylo znát... Ostré souboje ozdobily všech 15 kol závodu. Start se nejlépe vydařil Honzíkovi. Naopak Matzke odjel trochu pomaleji a tak se za Honzíkem vyvezl na druhé místo Rosina.
Ve startovní šikaně se na třetí místo naopak na pár okamžiku probojoval Dolák, ale Matzke rychle zareagoval a jeho útok tvrdě odrazil. Předznamenal tak celý svůj výkon. Ztrátu na Honzíka a Rosinu dokázal elimonovat a ve třetím kole na ně důrazně zaútočil. Na konci startovní rovinky však byl příliš dlouhý a vyjel mimo trať. "Nemyslím si, že to byla chyba. V kritickém okamžiku mně však zradila spojka, takže chyběl brzdný účinek motoru," komentoval to později.
Na třetím místě se však udržel. Až dvě kola před cílem (kde jinde než v retardéru) opět opustil trať v době, kdy byl pod silným tlakem Matějovského. Třetí pozice na cílové čáře však pro něj stejně znamenala větší bodový příděl, než získal jeho největší soupeř v průběžné klasifikaci Jaroslav Honzík.
Toho postihla smůla ve chvíli, kdy chtěl Matzkeho předjet a vrátit se na druhé místo. Stalo se to těsně po polovině závodu. "Martin (Matzke) zabrzdil více než jsem čekal, takže jsem musel zareagovat, abych do něj nevrazil. A už se to točilo..." posteskl si po závodě. Honzík přitom měl nakročeno ke třetímu vítězství.
Jenže to by nesměl mít v zádech profesorsky jezdícího Rosinu. Ten si během čtyř kol dokonale "přečetl" Honzíkovu stopu a pak našel správný okamžik pro předjetí. Do konce závodu pak své prvenství už s přehledem uhájil. Stejně kvalitní výkon ukázal i Michal Matějovský, který bezchybnou jízdu dotáhl až na stříbrný stupeň vítězů. Dolák se čtvrtým místem vrátil do popředí průběžné tabulky, kde se drží i spolehlivý Švýcar Koelliker.
Pátý Milan Kusý jr. prokázal, že jeho sobotní razantní vstup do světa automobilových okruhů nebyla žádná náhoda.Tvrdě se bojovalo i na dalších místech. Například časový odstup mezi 15.Johnem a 16.Kusínem, pouhých sedm setin vteřiny, určitě patří ke kuriozitám. Bojovný výkon většiny účastníků prvního "suchého" závodu se divákům moc líbil, ale na druhé straně poznamenal většinu bílých "bavoráků".
Technický servis tedy bude mít napilno, protože BMW 1 Challenge se představí i v rámci závodu FIA GT na brněnském Masarykově okruhu, tedy už za 14 dnů.
-pek- PR
|