Most : Rakouský pilot dvakrát pokořil vlastní traťový rekord 15.5.2006 11:35 - tisková zpráva
Skutečně napínavou podívanou si užili všichni, kdo sledovali závody Race Car Weekendu na Autodromu Most. Během pátku, soboty a neděle zde bojovaly silné formulové stroje tradiční Interserie, přičemž rakouský jezdec Peter Milavec nejdříve v měřeném tréninku a pak v prvním závodu vytvořil nový traťový rekord.
Napínavé byly ovšem i závody nového poháru BMW 1 Challenge a také Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích. Ve dvou ostrých závodech Interserie Sprint Challenge startovalo sedmnáct formulových speciálů, mezi kterými patřily k nejzajímavějším monoposty F 3000 Lola s motory Ford Cosworth Petera Milavece a Arnolda Wagnera.
Milavec, mimochodem vítěz obou nedělních závodů, už v prvním sobotním tréninku snížil svůj dosavadní traťový rekord z loňského září. Vyjel jen na tři kola a zajel čas 1:27,521, což představuje úctyhodných 173,541 km/h. V nedělním dopoledním závodě pak svůj výkon ještě vylepšil, když ve čtvrtém z patnácti kol zajel 1:27,232. Průměrná rychlost tak činila 174,115 km/h!
Ještě data z telemetrie: Maximální rychlost na konci cílové rovinky činila přes 286 km/h a v případě, že by pilot zajel zcela optimální kolo podle nejlepších časů v jednotlivých sektorech zdejší trati, čas by činil dokonce ještě o celou sekundu méně!
"Pocity jsou to samozřejmě příjemné. To vědomí, že na zdejší trati nikdo nezajel rychleji, mě hřeje. Mám nový a lepší motor, než loni a ty dvě a půl sekundy oproti loňsku tomu odpovídají. Pokořil jsem sám sebe a možná ještě větší radost by mi dělalo, kdybych překonal nejlepší čas někoho jiného," usmíval se pod stupni vítězů Milavec.
Rakušan ještě hodnotil mosteckou trať po loňské změně, kdy zde na konci cílové roviny vyrostla nová šikana, která jezdce prudce zpomaluje. "Starý tvar s retardérem byl skutečně na srdce, ale teď má zase okruh jiný a jistě zajímavější rytmus, i když to brutální brždění před šikanou je mnohem náročnější na techniku," dodal pilot.
Pohár vozů BMW začal dostávat příchuť skutečně plnohodnotného podniku. Po rozpačitém brněnském úvodu při Jarní ceně už v Mostě startovalo celkem sedmnáct třílitrových šestiválců a vyrovnané bitvy jejich pilotů byly ozdobou víkendu. První závod na mokré trati vyhrál Jaroslav Honzík a v neděli už na suchu exceloval slovenský jezdec Štefan Rosina.
Jako obvykle byla velice poutavá i sobotní vytrvalostní bitva v mistrovské Divizi 4 cestovních vozů. Jejím vítězem se oproti očekávání nestal Antonín Charouz s elegantním mercedesem v úpravě pro DTM, protože posádku stříbřitého stroje potkaly technické potíže a v polovině maratónu musela odstoupit. Po třech hodinách tak do cíle dojelo jako první slovenské duo Milan Bezák a Andy Studenič na Porsche 911 GT3 cup. Druzí skončili Robert Šenkýř s mosteckým Michalem Dolákem na BMW M3 GTR a třetí byla dvojice Kačírek Kusín na stroji stejné značky.
Třídu dvoulitrů vyhrál Milan Maděryč s Jaroslavem Páralem z Bohemia Racing Teamu na AUDI A4 Supertourismo.
Nedělní sprint silnějších vozů s motory o obsahu nad 1600 ccm sledoval i premiér Paroubek, který nad celým závodním víkendem držel záštitu a předával ceny nejrychlejším jezdcům na stupních vítězů. Chuť si po smolné sobotě spravil vítězný Charouz před stájovým kolegou Václavem Nimčem, který jel na stejném voze v úpravě pro DTM. Třetí příčku obsadil Adam Lacko na Porsche 997 cup.
Nezajímavý nebyl ani závěrečný závod víkendu ve slabší kubatuře cestovních vozů, kde se hned po startu na konci cílové rovinky v Carecově šikaně nepohodla Laura Hájková na Fabii a Adam Kout s Renaultem Clio. Oba však v závodě pokračovali a dívka předvedla velice bojovné srdce, když z původní ztráty půl kola na zbytek startovního pole dokázala nakonec dojet jako třetí ve třídě do 1400 ccm a celkově osmá.
PR
|