První SEAT nové generace ve sportovní verzi FR 15.5.2006 19:51 - tisková zpráva
Atraktivní sportovec Altea fr PŘichází na český trh
Dvacet měsíců po uvedení řady SEAT Altea přichází do sériové výroby jeho plnokrevná sportovní verze s označením FR (Fórmula Racing). Toto označení se vrylo do podvědomí motoristických znalců jako synonymum dynamiky a elegance už zásluhou předchozích generací sportovních verzí modelů Ibiza a León, u nichž bylo použito poprvé.
Vnější design sériové Altey FR se neodchyluje od originálního a působivého vzhledu prototypu představeného na podzimním autosalonu ve Frankfurtu: dynamická klínovitá silueta s masivními předními i zadními nárazníky, vyvážené proporce atraktivně tvarované karoserie, velký vstupní otvor vzduchu v předním nárazníku opatřený mřížkou ve struktuře včelí plástve. Výrazná pětipaprsková 17“ litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 225/45 R17 odhalují impozantní vnitřně chlazené brzdové kotouče s průměrem zvětšeným na 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Plnokrevníka prozrazuje červené logo FR na zadních výklopných dveřích a jeho skrytou sílu zdůrazňuje i dvojitá chromovaná koncovka výfuku, černé lakování spodní linie karoserie a tradiční znak verzí FR - stříbřité kryty zpětných zrcátek.
Logo TDI na předním blatníku prozrazuje, že se pod kapotou skrývá oblíbený turbodiesel. V tomto případě jde ovšem o jeho vysoce výkonnou sportovní verzi, která vznikla úpravou osvědčeného motoru 2.0 TDI/103 kW (140 k). Výrazného zvýšení výkonu až 125 kW (170 k) a točivého momentu z 320 na 350 Nm bylo dosaženo především díky použití sdružených vstřikovačů s nejmodernější piezoelektrickou technologií a optimalizací geometrie turbodmychadla i celého sacího systému motoru.
Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který umožňuje v případě nízkého zatížení motoru uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak větší efektivity spalování a zároveň rychlejší reakce na pedál plynu. Úpravami se dosáhlo vynikající kvality spalování, takže agregát bez problému splňuje emisní normu Euro IV; důraz na ekologii dále prohlubuje sériové použití bezúdržbového filtru pevných částic DPF.
Mimořádný výkon motoru přenášený prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na přední kola zajišťuje vozu výjimečnou dynamiku. Z nuly na 100 km/h dokáže Altea FR zrychlit za pouhé 8,6 s, kilometrovou trať zvládne z klidu za necelých 30 s a dosahuje maximální rychlosti 208 km/h. To vše při průměrné spotřebě paliva v kombinovaném cyklu 6,1 l/100 km a při ustálené jízdě mimo městské aglomerace dokonce pouhých 5 l/100 km (ve městě je to 8 l/100 km).
Výkonnému motoru odpovídá i podvozek naladěný podle sportovního naturelu nového modelu. Jeho koncepce „Agile Chassis“ je zárukou podobně suverénních jízdních vlastností jako u ostatních stejně koncipovaných vozů SEAT nové generace, vzhledem k mimořádné dynamice vozu však byly ještě dále optimalizovány. Ve srovnání se základním provedením modelu Altea byla zvýšena tuhost pérování (přední pružiny jsou o 15 % tužší) a zesílen přední stabilizátor, upravena charakteristika elektromechanického posilovače řízení a podvozek byl ve srovnání s Alteou se sportovním podvozkem snížen o dalších 7 mm.
Zároveň byly použity prakticky všechny v koncernu dostupné pokročilé elektronické brzdné a stabilizační systémy, jmenovitě ABS, brzdový asistent EBA, kontrola trakce TCS a také stabilizační systém ESP s unikátní funkcí Driver Steering Recommendation. Tento vyspělý systém pomáhá řidiči udržovat správnou techniku řízení v případě, kdy se vůz vlivem příliš rychlé jízdy nebo kluzkého povrchu stává přetáčivým. V takové situaci vyšlou senzory DSR signál do volantu a upozorní řidiče, do kterého směru má stočit volant, aby se vůz opět vyrovnal.
Dravý motor, skvělý podvozek a zejména exkluzivní exteriér vozu harmonicky doplňuje komfortní provedení interiéru s kůží potaženým tříramenným sportovním volantem, řadicí pákou s kovovou hlavicí, kruhovými sdruženými přístroji sportovního střihu s bílým pozadím a dokonale ergonomicky tvarovanými sedadly, poskytujícími pevnou oporu, a opatřenými komfortními potahy. Téměř všechny výrazné díly interiéru jsou opatřeny logy FR, zdůrazňujícími nekompromisně sportovní image modelu.
Nešetřilo se ani na prvcích zvyšujících pohodlí a bezpečnost řidiče i posádky. Sériové vybavení zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci Climatronic, senzor tlaku vzduchu v pneu, elektrické ovládání všech oken i zpětných zrcátek, rádio s CD , MP3 přehrávačem a vstupem pro externí přehrávače, airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční a dva hlavové airbagy, na přání i dva boční airbagy vzadu.
Základní cena Altey FR na českém trhu byla stanovena na 737 900 Kč.
PR
|