WRC 2006: Kronos myslí na pokračování série i před Sardínií 15.5.2006 19:58 - tisková zpráva
Rallye Itálie Sardinie (18. – 21. května)
Seriál mistrovství světa v rallye 2006 má za sebou prvních 6 podniků a Sébastien Loeb s Danielem Elenou a tým Kronos Total Citroën během nich nastřádali čtyři vítězství v řadě bez přerušení, vedou hodnocení pilotů i konstruktérů. K pokračování této úspěšné série a uhájení prvních míst nasazuje tým na další podnik, Rallye Itálie – Sardinie, dva vozy Citroën Xsara WRC specifikace 2006 pro posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Xevi Pons – Carlos Del Barrio.
Stejně jako od začátku letošního ročníku je třetí Xsara WRC určena pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti, která je podporována španělskými partnery. Úřadující světový šampión juniorů Sordo má k dispozici vůz specifikace WRC 2005, tedy s odlišnou povolenou elektronikou. Ve svém v pořadí třetím ročníku v kalendáři MS sice Sardinie zachovává typický charakter tratí, ale přináší i řadu novinek a změn v itinerářích. „Pro mě to znamená 52 procent úplně nových poznámek,“ tvrdí zkušený spolujezdec Elena, od vítězství v Argentině spoludržitel světového rekordu mezi spolujezdci. Během předcházejících ročníků měla většina účastníků možnost ověřit si, nakolik platí typické konstanty pro tento terén – slunce a písek bez ustání. Na tyto podmínky si vozy Citroën zvykaly v péči techniků z týmu Citroën Sport během testování, jehož se aktivně za volanty zúčastnili Loeb a Pons. A na paškál si vzali především pneumatiky BFGoodrich.
Loeb: Těším se na legendární zkoušky
Loňský vítěz a úřadující světový šampión Loeb bude v pátek otevírat trať. A během úvodních 65 kilometrů první zajímavé rychlostní zkoušky ho čeká vymetání tratě pro ostatní startovní pole. „Taktika je jednoduchá – ostatně jinou ani neznám. Uhánět tak rychle, jak jen to bude možné. Věřím, že po prvním dnu budeme v pozici, na které se uvažuje o celkovém vítězství,“ říká Loeb. Sébastien Loeb kráčí letošním ročníkem MS naprosto suverénně. Paradoxně tak prožil nejslabší chvilku už při zahajovací rallye v Monte Carlu, resp. v první, páteční den.
Po šňůře čtyř vítězství v řadě stojí Loeb před Sardinií. „Je to super země a velmi sympatická s nádhernou středomořskou atmosférou. V roce 2004 jsem tu sice prožil zklamání, ale loni už to bylo lepší, když nejhorší zkoušky byly eliminovány. Pro letošek mi spolujezdec Elena anoncoval, že trať je z poloviny nová. To je určitě vzrušují, zvláště když si budeme moci zajet fascinující legendární rychlostní zkoušky.“
Van Dalen: Udržet náskok!
Xavier Pons nebyl zatím příliš spokojen se svými výsledky na šotolinových površích v Mexiku a Argentině. Tam však po karambolu v prvním dni využil pravidla superally ve dvou následujících etapách a dojel si pro svůj nejlepší výsledek v MS.
„Pro Xeviho to byl dvojnásob důležitý krok,“ říká Marc Van Dalen, týmový šéf Kronosu. „Mohl si najet velký počet soutěžních kilometrů v obtížných podmínkách a navíc si pozvedl sebevědomí. Na Sardinii jel už dvakrát a také ve zkušebním ročníku. Shrnuto – všechno nasvědčuje tomu, že by mohl získat dobrý výsledek a pomoci týmu body pro Pohár konstruktérů.“
Stájový šéf se ještě vrací k předchozí šňůře úspěchů. „Je na ní vidět skvělá práce lidí z Citroën Sport na vývoji auta 2006, které je konkurenceschopné na všech druzích povrchů. V současnosti ovšem značně roste úloha práce i našeho týmu, už to není jen o tom, že dostaneme „zakonzervované“ tovární auto. Když jsme zahajovali sezonu s hostujícími Loebem a Elenou, chtěli jsme předně umožnit jim obhajobu titulu mistra světa.
Titul v Poháru konstruktérů nevypadal v té době jako priorita. Vítězství Séba, konkurenceschopnost Xsary a její spolehlivost v šesti rallye ovšem velí nevypustit ani tento titul ze zřetele. Proto budeme teď dělat všechno, abychom náš náskok na čele poháru udrželi. Séb je náš s nikým nesrovnatelný dodavatel bodů, i Xevi nám ještě může hodně přinést. O sám nebyl příliš spokojen s šotolinovými výsledky. Ale v Argentině dosáhl nejlepšího času před Marcusem Grönholmem v obtížných podmínkách na trati. To mělo velký dopad na jeho psychiku a znovu se mu vrátila sebedůvěra.“
Pons: Už žádné chyby!
Xevi Pons je na Sardinii potřetí, nicméně za znalce místních poměrů se nepovažuje. „V roce 2004 jsem startoval v juniorech. Sardinská trať není pro malá auta kategorie Super 1600 svými úzkými a kamenitými cestami z nejlehčích. Těžká byla i pro nás, když jsme měli ve dvou etapách velké problémy technické. V roce 2005 jsem už měl k dispozici velké auto WRC, ale přechod také nebyl snadný. Jen jsem konstatoval, že film se odvíjí a hodně zrychluje. Teď nás čeká další šotolina. Mám ji stejně rád jako asfalt.
Na šotolině v Mexiku nás zaskočil technický problém. V Argentině jsme udělali chybu hned v první etapě, když jsme do té doby jeli ve slušném rytmu. Nakonec jsme viděli, že můžeme i na takovém povrchu jezdit rychleji. Nesmíme dělat zbytečné chyby. Máme teď k dispozici vynikající auto, BFGoodrich nám dodává nejlepší pneumatiky a náš tým mě všemožně podporuje. Proto bych rád na Sardinii přispěl maximem bodů do hodnocení Poháru konstruktérů.“
Sardinie v kostce
Letošní ročník se jede o tři týdny později než před rokem. Celková délka je 1140,18 km, z toho je 344,94 km měřených v 18 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách, které se dvakrát opakují. Seznámení s tratí ve dvou pasážích je na programu v úterý 16. a ve středu 17. května od 9 do 20 hodin. Centrem rallye je Olbia, třicet kilometrů jižně od Porto Cervo. Asistenční park se nachází v prostoru, který byl pro něj vytvořen v roce 2004 – v obchodním přístavu Olbia. Trať shakedownu (čtvrtek 18. května od 8 do 12 hod.) je stejná jako loni. Měří 4,31 km, a je na okruhu ‘La Crucitta’, Sant’Antonio di Gallura.
Slavnostní zahájení a start se koná ve čtvrtek 18. května ve 20 hod. v Porto Cervo. Na stejném místě bude i slavnostní pódium v neděli 21. května ve 14.15 hod. Rallye Italia a Acropolis Rallye jsou zdvojené zejména co do možnosti použití motorů a podvozků.
1. etapa – pátek 19. května: 459,52 km, z toho 129,64 km měřených. Start v asistenčním parku v 8 hod. RZ 1 ‘Terranova’ (24,10 km) – RZ 2 ‘Onani’ (18,47 km) – RZ 3 ‘Siniscola’ (22,25 km) – Seskupení 13 hod. / 20 min. – Asistence A (13.20 hod. / 30 min.) – RZ 4 ‘Terranova’ – RZ 5 ‘Onani’ – RZ 6 ‘Siniscola’ – Asistence B (18.50 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 22.25 hod. 2. etapa – sobota 20. května: 400,98 km, z toho 137,36 km měřených. Start v Olbii v 8 hod. Asistence C (8 hod. / 10 min. ) – RZ 7 ‘Loelle’ (25,20 km) – RZ 8 ‘Monte Lerno’ (31,20 km) – RZ 9 ‘Su Filigosu’ (12,28 km) – Seskupení (12.30 hod. / 20 min.) – Asistence D (12.50 hod. / 30 min.) – RZ 10 ‘Loelle’ – RZ 11 ‘ Monte Lerno’ – RZ 12 ‘ Su Filigosu’ – Asistence E (17.40 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 21.15 hod. 3. etapa – neděle 21. května: 279,68 km, z toho 77,94 km měřených. Start v 7 hod. Asistence F (7 hod. / 10 min.) – RZ 13 ‘San Giacomo’ (13,46 km) – RZ 14 ‘La Prugnola’ (9,59 km) – RZ 15 ‘Campovaglio’ (15,92 km) – Seskupení Arzachena (10.18 hod. / 15 min.) – RZ 16 ‘ La Prugnola’ – RZ 17 Campovaglio’ – RZ 18 ‘San Giacomo’ – Asistence G (13.14 hod. / 20 min.) – Cíl Porto Cervo ve 14.15 hod.. Tři RZ jsou nové (‘Siniscola’, ‘La Prugnola’, ‘Campovaglio), z 90 procent změněné jsou RZ ‘Onani’, ‘Su Filigosu’ a ‘San Giacomo’, z 50 % ‘Terranova’ a ‘Monte Lerno’.
Bilance týmu Kronos Racing Kronos Racing se na Sardinii poprvé představil v roce 2004 s jedním vozem Citroën Xsara WRC, který pilotoval Juuso Pykälistö / Mika Ovaskainen (vypadli) a v roce 2005 s dvěma vozy Xsara obsazenými posádkami J. Pykälistö / M. Ovaskainen (8.) a Manfred Stohl / Ilka Minor (9.).
V J-WRC stály na startu dva vozy Citroën C2 Super 1600 a Dani Sordo / Marc Martí (1. ‘Junior’) a Kris Meeke / Chris Patterson (3.). Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili ve druhé etapě zahajovacího ročníku (2004). A prosadili se v roce 2005 (1.). Xevi Pons debutoval s Oriolem Juliàem v roce 2004 (Fiat Punto Super 1600 / vypadl), v roce 2005 (Peugeot 206 WRC / vypadl). Carlos Del Barrio absolvuje nyní premiéru. Dani Sordo debutoval na Sardinii loni (Citroën C2 Super 1600 / 1. ‘Junior’). Jeho spolujezdec Marc Martí má na kontě dvě účasti – v roce 2004 (Carlos Sainz / Citroën Xsara WRC / 3.) a 2005 (Dani Sordo / Citroën C2 Super 1600 / 1. ‘Junior’).
PR
|