www.car.cz
 

Šenkýřův tým na mosteckém okruhu opět skvěle a s medailí
     15.5.2006 20:04 - tisková zpráva


Autodrom Most zažil druhé pokračování seriálu mistrovství ČR v závodech na okruzích

 

Druhou zastávkou seriálu MMČR 2006 v závodech automobilů na okruzích se stal mostecký Autodrom. Matador Motorsport Team zde startoval opět s oběma vozy BMW M3 GTR a BMW M3 a po třetím místě v prvním brněnském závodě zaznamenal další výrazný úspěch, když se vůz BMW M3 GTR s jezdci Dolákem a Šenkýřem umístil na druhé pozici v absolutním hodnocení vytrvalostního tříhodinového závodu divize 4. Druhý týmový vůz BMW M3 s posádkou Matzke, Fried  hlavní závod víkendu nedokončil pro technickou závadu na diferenciálu.

 

AUTODROM MOST (12.-14.5.2006)

 

S obhajobou skvělého třetího místa z úvodního brněnského závodu to však zpočátku nevypadalo nijak nadějně. BMW M3 GTR si během čtvrtečních volných tréninků a páteční kvalifikace prošlo několika závadami na ose spojka, převodovka, kardan, diferenciál a v důsledku těchto potíží nebyl vůz schopen vůbec nastoupit do kvalifikačního tréninku.

Díky vyjímce ředitele závodu tak posádka Matador Motorsport Teamu startovala do hlavního tříhodinového závodu až z poslední řady startovního roštu. Michal Dolák se však hned po startu začal propracovávat směrem k čelu startovního pole, které mezitím opanovala posádka AMG na voze Mercedes Benz DTM.

Po předjetí téměř čtyřiceti soupeřů a odstoupení vedoucího Mercedesu předával po hodině a půl Robertu Šenkýřovi na průběžném druhém místě. Robert dále zajížděl vyrovnané časy a díky týmové signalizaci udržoval až do konce závodu přibližně dvacetivteřinový náskok na třetí vůz v pořadí, BMW M3 GTR V8 týmu K+K. Po třech hodinách se z vítězství v hlavním závodě radoval švýcarsko-slovenská posádka Bezák, Studenič na Porsche 996.

 

Jezdci Matador Motorsportu znovu ukázali svoji sílu, když se z posledního místa startovního roštu dokázali propracovat až na stupně vítězů a po úspěchu v podobě stříbra poskočili po sobotním závodě dokonce na průběžné první místo celkového hodnocení MMČR Divize 4 cestovních vozů.

 

 Je to skoro neskutečné, po těch nekonečných potížích ve čtvrtečních trénincích a v páteční kvalifikaci by na nás asi nikdo nevsadil, ale vše jsme díky obrovskému nasazení našich mechaniků zvládli napravit a mohli tak do tříhodinového závodu nastoupit. Kluci si za svoji morálku během těch dvou dní bez spánku zaslouží velké uznání.

 

V samotném závodě skvěle zapracoval Michal Dolák, který se musel obezřetně prodírat desítkami pomalejších vozů a dovedl naše GTR ke střídání na druhé příčce. Na mě pak bylo, abych udržel náskok před třetím v pořadí, protože na první místo jsme díky startu z poslední řady nemohli vůbec pomýšlet.“ uvedl po tříhodinovém závodě šéf týmu Robert Šenkýř.

 

Na výborný výsledek měli zaděláno také naši mladíci s druhým týmovým vozem BMW M3. Šestnáctiletý Martin Matzke s o dva roky starším Markem Friedem odstartovali do závodu z výborné jedenácté pozice a své postavení na začátku druhé desítky si také od začátku vyrovnanými časy udržovali. Zhruba po sedmdesáti minutách závodu však Marek Fried přijel do boxu kvůli úniku oleje z diferenciálu. Po přibližně patnáctiminutové opravě dále pokračoval Martin Matzke, ale kvůli pokračujícím potížím po další půlhodině ze závodu odstoupil.

 

V neděli byl na programu sprint divize 4 cestovních vozů na třináct kol. Robert Šenkýř do něj díky zmiňovaným tréninkovým potížím odstartoval až z devátého místa. Hned v prvním kole však jeden z vozů jedoucích před Robertem zavadil o kužel vytyčující zpomalovací šikanu a tento kužel odmrštil přímo před naše GTR.

 

Robert již nestačil zareagovat a po přejetí tohoto předmětu přišel o spodní přítlačnou desku předního nárazníku, bez které se auto stalo zcela neovladatelné. Navíc došlo i k rozhození geometrie vozu a tak na lepší než deváté místo nebylo.

 

Ten kužel jsem vůbec neviděl, protože jsem měl před sebou několik aut, které bojovali o pořadí. Od jednoho z nich to pravděpodobně odlétlo. Následovala strašlivá rána, myslel jsem si, že se z podvozku něco utrhlo. Naštěstí to byla jen přítlačná deska, bez ní je však auto neřiditelné, protože chybí přítlak na přední kola,doplnit ještě Robert Šenkýř.

 

Marek Fried odstartoval do sprintového závodu ze 14.pozice a zajížděním vyrovnaných a velmi rychlých časů také na 14.příčce závod dokončil.

 

 

Další závod Mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích se uskuteční 10.-11.6.2006 znovu na Autodromu v Mostě. Ještě předtím se však zúčastníme dvou závodů Mistrovství ČR do vrchu v Ústí nad Orlicí (27.-28.5.2006)  a Ecce Homo (3.-4.6.2006). Náš tým zde bude zastupovat Petr Líbal, který bude s vozem BMW M3 bojovat o body ve skupině A.

 

 

Tisková zpráva Matador Motorsport Teamu

 

PR


 
 
Fotogalerie:   

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose