www.car.cz
 

Naděje Mirka Jandíka na stříbro vTišnově spláchla průtrž mračen
     16.5.2006 23:21 - tisková zpráva


Třetí start Miroslava Jandíka pod hlavičkou týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport na Rally Eurostroj Tišnov ovlivnily rozmary počasí. Po dvou třetinách soutěže se zlínský jezdec probojoval na druhou příčku průběžného pořadí, dešťová přeháňka na sedmé vložce ho však stála minutovou ztrátu a znamenala konec nadějí na medaili.

 

První třetinu devítidílného rallysprintového seriálu uzavřela další jihomoravská soutěž Rally Eurostroj Tišnov. Také zde pořadatelé pokračovali v letošním trendu a připravili rekordně početnému startovnímu poli náročnou technickou trať. Posádka Jandík – Chrastecký měla konečně možnost pořádně vyzkoušet nové pneumatiky Matador SM 20, které kvůli dlouhé zimě a deštivému počasí nemohla při předcházejících startech použít.

 

První sekce tří měřených úseků proto absolvovala opatrněji a testovala možnosti nového obutí. V konkurenci tří speciálů kategorie WRC jim patřila sedmá příčka absolutního pořadí.

 

Po servisní přestávce si jednatřicetiletý Jandík pevněji utáhl bezpečností pásy a zrychlil. Po dvou čtvrtýchčasech nejenže předstihl svého týmového kolegu Jiřího Volfa, ale po problémech jezdců Super Série poskočil na druhou příčku za nedostižného Semeráda s nejnovější evolucí lanceru. Při pohledu na zamračenou oblohu bylo jasné, že dosavadní průběh závodu může silně poznamenat hrozící déšť.

 

Zlínská posádka si stejně jako mnozí další vzala s sebou do kufru univerzální intermédia, aby je mohla v případě nutnosti namontovat na přední nápravu. Nízké startovní číslo však Jandíkovi tentokrát přineslo smůlu. „Ještě pět minut startem RZ7 to vypadalo, že déšť ještě nespadne a tak jsme nechali obuté sliky. Bohužel, než jsme vyrazili na trať, začalo silně pršet a celou dobu jsme měli zapnuté stěrače na nejvyšší rychlost. Auto klouzalo i na rovných úsecích, museli jsme jet velmi pomalu, abychom ho udrželi na trati a ztratili jsme celou minutu,“ líčil klíčový okamžik dramatické soutěže Jandík.

 

Před dalším měřeným úsekem posádka vůz přezula, ale to už bylo pozdě. Třetí čas na závěrečné vložce vynesl dvojici Jandík – Chrastecký s Mitsubishi lancer Evo 7 sk.N alespoň na čtvrté místo v kategorii produkčních vozů, stejná pozice jim patří i v tabulce rallysprintového šampionátu. O ni se dělí s Jelínkem, kterému firma APID připravuje vůz.

 

Tratě byly velmi pěkné, členité s množstvím horizontů. Byla to dobrá příprava na nadcházející Rallye Český Krumlov. Tamější abrazivní asfalty svědčí pneumatikám Matador a tak se těšíme. Plánovaná technická inovace vozu se však zatím odkládá, protože nově homologované velké brzdy Brembo s plovoucími kotouči jsou momentálně nedostupné. Pár vyrobených sad zůstalo v italských týmech,“ dodal Jandík, který má slibně rozjeté i mezinárodní mistrovství České republiky.

 

Rally Eurostroj Tišnov 2006

 

1. Szabó – Köhler (H, Ford Focus WRC) 52:49.3

2. Kožmín – Talaváňa (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 6) + 56.1

3. Pantálek – Staněk (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 8) + 1:11.3

4. Volf – Novák (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 8) + 1:18.6

5. Jandík – Chrastecký (CZ, Mitsubishi Lancer Evo 7) + 1:23.4

 

MČR Sprintrally po 3. soutěži:

1. Semerád 42 b.

2. Kožmín 32

3. Volf 27

4. Jandík a Jelínek 22

 

 

 

 PR


 
 
Fotogalerie:   Rali Transiberico 2006 podruhé, foto Filip Holec

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose