www.car.cz
 

Jan Kopecký po druhé etapě šotolinové Rallye Sardinia. S autem spokojenost
     20.5.2006 22:13 - tisková zpráva


Do druhé etapy Rally Sardinia vstoupila posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký se snahou o získání cenných poznatků z náročné šotolinové soutěže.
Jan Kopecký s Filipem Schovánkem museli v úvodu páteční etapy předčasně odstoupit kvůli smolné poruše snímače otáček motoru, ale během sobotní etapy opravený vůz Škoda Fabia WRC fungoval bezchybně a pilot Jan Kopecký byl s vozem velmi spokojený.

S průběhem dnešní etapy jsem spokojen. Absolvovali jsme velmi náročné rychlostní zkoušky a získali mnoho velmi cenných poznatků pro další soutěže na nezpevněném povrchu. Každý odjetý kilometr rychlostní zkoušky mi přináší mnoho nových věcí, které mě překvapí.

Snažil jsem se rychle přizpůsobit charakteru rychlostních testů Rally Sardinia. Přesto stále cítím, že především v rychlých zatáčkách bych mohl jet rychleji.
Vůz Škoda Fabia WRC po celou etapu fungoval skvěle a technické problémy šly na vrub extrémně drsným podmínkám panujícím na této soutěži. Spokojen jsem i s nastavením vozu, v servisní zóně jsme provedli pouze drobné úpravy na podvozku, aby se mi vůz pohodlněji ovládal.

V osmé rychlostní zkoušce jsem trefil stejný kámen jako Marcus Grönholm. Kámen prorazil chladič hydrauliky našeho vozu a kvůli tomu začal z hydraulického systému unikat olej. Musel jsem řadit manuálně řadící pákou, ale největší komplikaci mi způsobovala obtížná ovladatelnost vozu. Bez tlaku hydrauliky přestaly úplně fungovat aktivní diferenciály a vůz se ovládal velmi složitě.

V servisní zóně se vše podařilo odstranit v časovém limitu a desátou rychlostní zkoušku jsme absolvovali s plně funkčním vozem. V jedenáctém rychlostním testu ležel ve vyjeté koleji vystouplý velký kámen, který jsem trefil ve velké rychlosti. Vypadalo to velmi nebezpečně, ale nakonec nám kámen prorazil pouze obě pravá kola, která byla do konce rychlostního testu téměř roztrhána.

Bohužel jsme měli pouze jednu rezervu. Vyměnili jsme pravé přední kolo, ale dvanáctou rychlostní zkoušku jsme museli absolvovat celou s prázdným pravým zadním kolem. Pochopitelně se výrazně zhoršily jízdní vlastnosti vozu, v každé levotočivé zatáčce měl výrazné tendence k přetáčení.

Během etapy se znatelně měnily podmínky na rychlostních testech. V prvních průjezdech byla trať na prachu velmi kluzká. Druhé průjezdy jsme již absolvovali na trati, kde byly vyjeté koleje, ze kterých vylézaly nebezpečné kameny. Z těchto kamenů jsem měl velký respekt a byl jsem na vážkách, zda zrychlit nebo být ohleduplnější k vozu.

Stále si nemohu zvyknout na brutální zacházení s vozem během této soutěže,“ řekl po sobotní etapě spokojený Jan Kopecký.

www.CzechRallyTeam.com


PR

Leaderboard after Leg 2
1.  S Loeb/D Elena   F  Citroen Xsara  3hr 02min 26.0sec
2.  M Hirvonen/J Lehtinen  FIN  Ford Focus RS 3hr 04min 43.0sec
3.  D Sordo/M Marti   E  Citroen Xsara  3hr 05min 22.0sec
4.  X Pons/C Del Barrio  E  Citroen Xsara  3hr 06min 53.1sec
5.  C Atkinson/G MacNeall  AUS  Subaru Impreza 3hr 08min 22.7sec
6.  J Välimäki/J Kalliolepo  FIN  Mitsubishi Lancer 3hr 08min 27.6sec
7.  K Sohlberg/T Tuominen  FIN  Subaru Impreza 3hr 08min 55.1sec
8.  P Solberg/P Mills   N  Subaru Impreza 3hr 09min 23.8sec
9.  M Stohl/I Minor   A  Peugeot 307  3hr 09min 38.3sec
10 F Duval/ P Pivato   B  Skoda Fabia  3hr 10min 46.7sec

Stage Times

Stage 7: 1. Grönholm 15min 30.8sec; 2. Loeb + 1.1; 3. P Solberg + 9.0; 4. Hirvonen + 20.2; 5. Galli + 20.5; 6. H Solberg + 25.0.
Overall: 1. Grönholm 1hr 49min 10.7sec; 2. Loeb + 36.5; 3. Hirvonen + 1:24.4; 4. H Solberg + 2:09.5; 5. Galli + 2:27.3; 6. Sordo + 2:32.4.

Stage 8: 1. Loeb 20min 32.8sec; 2. P Solberg + 16.7; 3. Hirvonen + 26.8; 4. Sordo + 32.4; 5. Galli + 38.3; 6. Atkinson + 39.0.
Overall: 1. Loeb 2hr 10min 20.0sec; 2. Hirvonen + 1:14.7; 3. H Solberg + 2:24.8; 4. Sordo + 2:28.3; 5. Galli + 2:29.1; 6. Atkinson + 2:45.2.

Stage 9: 1. Loeb 8min 17.8sec; 2. Galli + 2.3; 3. P Solberg + 4.6; 4. Sordo + 9.4; 5. Pons + 12.0; 6. Atkinson + 13.5; 17. Hirvonen + 40.6.
Overall: 1. Loeb 2hr 18min 37.8sec; 2. Hirvonen + 1:55.3; 3. Galli + 2:31.4; 4. Sordo + 2:37.7; 5. Atkinson + 2:58.7; 6. Pons + 3:19.3.

Stage 10: 1. P Solberg 15min 22.3sec; 2. Galli + 6.6; 3. Sordo + 6.9; 4. Loeb + 7.1; 5. Hirvonen + 10.4; 6. Atkinson + 14.9.
Overall: 1. Loeb 2hr 34min 07.2sec; 2. Hirvonen + 1:58.6; 3. Galli + 2:30.9; 4. Sordo + 2:37.5; 5. Pons + 3:35.5; 6. Välimäki 4:51.4.

Stage 11: 1. Loeb 20min 12.7sec; 2. Sordo + 14.4; 3. Hirvonen + 14.9; 4. Galli + 20.1; 5. Atkinson + 20.4; 6. P Solberg + 24.7.
Overall: 1. Loeb 2hr 54min 19.9sec; 2. Hirvonen + 2:13.5; 3. Galli + 2:51.0; 4. Sordo + 2:51.9; 5. Pons + 4:12.4; 6. Välimäki 5:46.2.

Stage 12: 1. Loeb 8min 06.1sec; 2. Hirvonen + 3.5; 3. Sordo + 4.1; 4. P Solberg + 5.7; 5. Galli + 6.3; 6. Atkinson + 9.8.
Overall: 1. Loeb 3hr 02min 26.0sec; 2. Hirvonen + 2:17.0; 3. Sordo + 2:56.0; 4. Galli + 2:57.3; 5. Pons + 4:27.1; 6. Atkinson 5:56.7.


 
 
Fotogalerie:   Jan Kopecký, první den na Sardínii 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose