Tuniská rallye stále podle Peterhanselových not Pavel Jelínek
Tuniská rallye se pomalu blíží svému závěru. Účastníci mají za sebou královskou etapu kolem El Bormy, kterou sice Stephane Peterhansel nevyhrál, ale jeho náskok v čele je víc než bezpečný. Mezi motockylisty vede Cyril Despres a mezi kamióny podle předpokladů Ilgizar Mardějev.
Peterhansel se může podle týmové strategie spoléhat na pomoc svého kolegy Masuoky, který po zdtrátě z úvodu soutěže už na vavříny pomýšlet nemůže, a tak jej maximálně jistí a dává si pozor, aby byl Peter stále před ním. Za Stephanem je na druhém místě Kenži Šinozuka s Nissanem Pickup, ale v těsném závěsu už má trojici pronásledovatelů v podobě buggy Magnaldiho (Honda) a Henrarda (VW Tarek) a BMW Al Mutaweie z UAE. Ten se stal také vítězem etapy kolem El Bormy. Propadl se Polák Komornicki, kterému těsně před koncem etapy došel benzín. V kategorii T1 se Isabelle Patissier dostala na 1. místo a může se spolehnout na pomoc týmového kolegy Paula Belmonda. Ztrátu dohání Jean Paul Strugo a s isabelle o čelo bojuje fracouzský TV moderátor Alexandre Debanne na Mercedesu třídy M.
V kategorii motocyklistů sice stále vede Cyril despres, ale v královské etapě zabodoval Nor Ullevaseter. Za Despresem je v celkovém pořadí Marc Coma a Richard Sainct, který se ale po celou soutěž potýká s technickými problémy. Třídu do 450 ccm vede Carlo de Gavardo z Chile, jehož KTM je identická s klasickou 660 LC4, má ale menší vrtání válce, a tak jí na svou hmotnost trochu chybí výkon.
Z původních deseti kamiónů jich zůstala jen polovina. Nejede už výborný unimog Itala Paccaniho, a tak má Mardějev na Panseriho více než hodinový náskok. Třetí je Portugalka Elisabete Jacinto na Renaultu Kerax, která v poslední etapě nadělila půlhodinku své rivalce Aline Rambeau na Mercedesu. Do té doby byly obě pilotky srovnány zhruba v minutě a po trati se pravděpodobně pohybovaly spolu. Připomeňme, že Aline Rambeau má ženy i jako spolujezdkyně, jednou z nich je dcera Reného Metge Elodie. Pátý kamión je Renault Kerax Francouze Moliny, ten má však už citelnou ztrátu.
Sluší se připomenout, že tuniskou rallye má už řadu let "na svědomí" dakarská legenda Cyril Neveu, který také vytyčuje trať. Etapy nejsou příliš dlouhé, ale nabízejí velmitechnickou směsici různých druhů terénu a samozřejmě nejsou vynechány ani pořádné duny.
Jiří Vintr , www.car.cz
|