ALMS : Enge nadšený Mid-Ohiem si vyjel pole position 22.5.2006 08:04 - tisková zpráva
Enge nadšený Mid-Ohiem - (20.05.06)
Trať Mid-Ohio uchvátila Tomáše Engeho hned v prvních jízdách a rázem se dostala mezi jeho nejoblíbenější. Enge s Darrenem Turnerem zajeli v prvním tréninku druhý nejlepší čas třídy GT1.
Trénink začal na vlhké trati, což byl následek deště, který skončil až v pátek ráno. Okruh měří 2,25 míle, jsou na něm změny sklonu a jezdce čeká 13 zatáček v jediném kole. Pro všechny čtyři jezdce Aston Martin Racing to byla zcela nová trať. Ve třídě GT byl nejrychlejší vůz Corvette C6R posádky Oliver Gavin, Olivier Beretta s časem 1:19,181. Enge s Turnerem skončili těsně za nimi s výkonem 1:19,294.
Tomáš Enge: „Je to nádherné místo, miluji tuto trať. Řekl bych, že je ještě hezčí než Laguna Seca a Laguna je přitom v mém žebříčku hodně vysoko. Líbí se mi esíčka, zatáčky naslepo, kde nevidíte vůbec nic. Jen tam v nájezdu strhnete vůz a doufáte, že na výjezdu nebudete mimo trať. Hodně se mi to líbí. Myslím, že tady máme šanci dosáhnout lepšího výsledku než v posledním závodě. Klíčem bude provoz na trati.“
Enge vyjel pole position - (21.05.06) Tomáš Enge s vozem Aston Martin DBR9 vyhrál kvalifikaci třídy GT1 pro třetí závod American Le Mans Series, který se jede na okruhu Mid-Ohio.
V sobotu byly na programu dva volné tréninky a hlavně kvalifikace pro nedělní závod. Enge se v ní předvedl v dobré formě a dostal Aston Martin DBR9 se startovním číslem 007 na pole position třídy GT1, když těsně porazil Corvette C6R číslo 4. Sesterský vůz DBR9 s číslem 009 skončil v kvalifikaci na třetím místě.
Enge odjel své nejlepší kvalifikační kolo na 2,25 míle dlouhé trati za 1:18,857. Příprava na kvalifikaci přitom neproběhla ideálně, Enge totiž v posledním tréninku skončil mimo trať.
Tomáš Enge: „V tréninku to byla má chyba. O kolo dříve jsem zajel s plnou nádrží a na starých pneumatikách dobrý čas, takže v dalším kole jsem chtěl být ještě rychlejší. Ale přehnal jsem to a dostal smyk. V kvalifikaci to už bylo o něčem jiném a vše šlo hladce. Trvalo tři kola, než se pneumatiky pořádně zahřály.
Rychlost nebyla úplně stoprocentní, ale stačilo to na pole position. V dalším kole byl na trati hustý provoz a byl tam i nějaký olej, takže jsem se rozhodl zastavit a šetřit pneumatiky na závod. Tato trať nám vyhovuje více než Houston nebo Sebring.“
Výsledky třídy GT1
1. Enge / Turner Aston Martin DBR9 1:18,857
2. Gavin / Beretta Corvette C6R 1:18,880
3. Lamy / Sarrazin Aston Martin DBR9 1:19,041
4. Fellows / O'Connel Coervette C6R 1:19,044
BPA
|