Transiberico Rali 2006 v Portugalsku v cíli. Zapletala zastavila porucha 23.5.2006 08:44 - tisková zpráva
Závěrečný den byl od rána dramatický, poslední tři selektivní úseky rozhodovali nejen uprostřed startovního pole, ale i na úplné špičce závodu. Náš tým nakonec závod nedokončil, pro „inkriminovanou“ poruchu převodovky, ale popořadě!
Závěr třetího závodu Světového poháru – Transiberico Rali se odehrával opět v Portugalsku nedaleko města Castelo Branco. Ranní přejezd 150 km by nebyl ničím zajímavý, kdybychom na něm nezjistili, že náš „staro-nový zvuk“ opět doprovází naši jízdu. Naše diagnóza tedy nebyla zcela přesná a tak se nám pomalu vytrácí úsměv ze rtů.
Zvuky linoucí se zpod vozu jsou stále hrozivější a to jsme ještě ani neodstartovali do měřených úseků. Čas na výměnu převodovky samozřejmě nemáme a tak se vydáváme na start SS5, který je vzdálen 8 km od servisního místa. Před námi startují pomalejší vozy a tak již po osmi prvních kilometrech ze stodeseti celkově dojíždíme oblaka prachu španělského posádky na Bowleru.
Nicméně prachová stěna před námi nám nedovoluje se příliš přiblížit a musíme i v lesních úsecích zastavit a počkat až prach opadne, abychom nepoškodili vůz a mohli pokračovat. Po dvaceti kilometrech se situace s prachem nemění. Sentinel – zařízení které upozorňuje stisknutím klaksonu vozidlo před námi, že jej dojíždíme a měl by co nejdříve uhnout – zatím nedosáhne na takovou dálku (cca 400m) a tak jsme odkázáni k pomalejší jízdě.
Tu stále více zpomalují i hrůzostrašně znějící zvuky z našeho vozu. Na třicátém kilometru to vzdáváme a nechceme dál trápit auto. Na přejezdu přes asfaltku odstavujeme vůz bokem a informujeme ředitelství závodu o našem odstoupení. Pomalu se posunujeme po okreskách směrem k servisu a zbytek závodu sledujeme jako diváci…
Vpředu to začíná jiskřit. Giniel de Villiers se snaží přiblížit Romovi, ale před poslední RZ ztrácí již 36 sekund. Zdá se být rozhodnuto, neboť třetí Luc Alphand se již smířil s bronzem a snaží se udržovat tempo, ale neudělat zásadní chybu, která by jej připravila o další body do SP. Jozef Sýkora se také již nikam nežene a drží skvělou sedmou příčku.
Přichází poslední SS7 po devadesáti kilometrech na CP1 přiděluje Nani Roma na Mitsubishi dalších 8 sekund de Villiersovi. V tu chvíli jakoby v jeho VW Race Touaregu bouchly saze a de Villiers jede na hraně. Roma již asi takový útok nečekal a zvolnil, ale závodit se má až do cíle. Na polygon u Castelo Branco přijíždí Roma a všichni mačkají stopky.
De Villiers startoval dvě minuty po něm a po cíle přilítne přesně po minutě! Neuvěřitelné se stalo skutečností. Na posledních 20 km nadělil Nanimu minutu a osm sekund a celkově se před něj posunul o 24 vteřin!!! Tým VW neskrývá radost, zatímco u Mitsubishi je tak trochu „po náladě“. Přestože druhé a třetí místo je určitě také skvělé, historie zná jen vítěze…
Sýkora i přes problémy s převodovkou a elektornikou přijíždí do cíle a po sečtení všech časů má stále ještě dvacet minut k dobru před osmým Nissanem Pathfinder, který pilotoval francouz Christian Lavieille. Může být také spokojen neboť vyhrál třídu T2, tedy produkční vozy s minimem úprav. Poté co do posledního dne nenastoupila řada španělských posádek, kteří se účastnili pouze jejich národního mistráku (ten končil nedělní SS4), posunul se dobrou jízdou Zdeněk Pořízek na malé Suzuki Jimny na skvělé 30. místo aboslutního pořadí.
Z původních 95 vozů na startu je to pro vůz s objemem motoru 1300 cm³ (a 85 koní!) i jeho posádku opravdu úspěch. Poté co překonali všichni zbylí účastníci závodu 250 km dlouhý přejezd zpět do Estorilu, mohli si konečně oddechnout. Náročná Rali Transiberico je za nimi…
Více informací o tomto závodě najdete na www.clubeaventura.pt
Konečné pořadí:
1. 202 G. de Villiers – D. Von Zitzewitz SA/D VW Race Touareg 14:51:41
2. 203 J. Roma – H. Magne E/AND Mitsubishi Evo + 0:24
3. 201 L. Alphand – G. Picard F/F Mitsubishi Evo + 15:14
4. 204 M. Kahle – A. Schulz D/D VW Race Touareg + 47:33
7. 225 J. Sýkora – M. Sýkora SK/SK Mitsubishi Pajero +2:09:35
30. 274 Z. Pořízek – P. Korejz CZ/CZ Suzuki Jimny +6:08:04
opst.po SS5
273 M. Zapletal – M. Janáček CZ/CZ Mitsubishi Pajero Di-D
Estoril: Míla Janáček
PR
|