|
Supersprint Challenge míří do Brna Pavel Jelínek
Vrcholem závodů konaných na Brněnském automotodromu při Jarní ceně Brna (1.-2.5.04) bude Supersprint challenge, která se představí hned ve 2 závodech. Je to vlastně stará známá Sportcars Challenge promotéra Waltra Pedrazzy z rakouska, která se sloučila pro letošní rok s Interserií I.S.O. Sprint Challenge, která má přinést větší pole závodníků.
Závodit se bude ve čtyřech divizích.
První divize zahrnuje mimo jiné stroje CN, WSC, LMP, SR o obsahu nad 3000ccm. Představí se např.: Argo s motorem Alfa Romeo Urse Mullera, Lucchini BMW A. Zajelsnika, jenž patří mezi pravidelné účastníky. Vítězem této divize se vloni stal A. Seibold s konstrukcí PRC BMW. Letos ho čeká souboj také s loňským vítězem divize 2 Lights W. Payrem z rakouska. Mezi závodníky startujících v této divizi se letos objeví také čech Michal Pavlík s PRC BMW 3,0. S dalšími „ plackami“ v této divizi vyrazí Osella, či Martini.
Divize 2 Lights, tedy stroje CN, WSC, LMP, SR do 3000ccm bude letos nabízet souboje především rakouské konstrukce PRC, ať již s motorem Alfa Romeo nebo Opel. Našimi zástupci budou po loňském nešťastném zrušení prototypů v D4 M ČR na okruzích Martin Vondrák s PRC Alfa Romeo a zřejmě i brněnská závodnice Kamila Stará v teamu Pfeiffer Racing s PRC Opel CN. Ti budou bojovat také do Českého poháru pro sportovní prototypy.
Divize 3 představí formule o objemu do 3000ccm. Je to obdoba loňské druhé divize Interserie, převážně v ní startovaly vozy F3000. Mezi favority na prvenství patří vítěz z loňska A. Wagner s Reynardem Ford F3000.
Poslední divize 4 je určena pro široké spektrum závodníků na formulích, a´t již formule 3, různě upravené formule Renault, Konig, VW, Lotus nebo volné formule E2000. Loňský vítěz Manfred Kuhn s Reynardem BMW již trénoval v Mostě a těší se na obhajobu.
Supersprint challenge nabízí svezení za relativně slušné náklady, organizátoři počítají se startovním polem kolem 30 závodníků na závod. V minulosti tuto sérii jezdili jezdci z Rakouska, Německa, Švýcarska i Itálie. Uvidíme, jestli zaujme i české jezdce.
Vláďa Rožánek
pro www.car.cz
|
|