Startuje Rallye ORPI Maroc, opepřená soubojem tatrovek 25.5.2006 08:13 - Pavel Jelínek
Marocká Rallye ORPI (dříve Rallye Atlas) je součástí Světového poháru FIA v cross country, a tak se jí účastní buď ti, kterým jde o světové body (tedy reprezentace továrních týmů), nebo ti, kdož chtějí testovat a trénovat před Dakarem, anebo ti, kdo si nemohou z finančních důvodů Účast na Dakaru dovolit.
Od 31. května do 5. června letos budou na trati zápolit i dvě Tatry, obě samozřejmě s cílem vyhrát kategorii kamionů (ta čítá pouhé tři stroje, ale souboj tatrovek stojí za pozornost!) a hlavně získat co nejvíce poznatků před Dakarem 2007.
Loňský vítěz mezi kamiony Tomáš Tomeček, který musel spolknout po havárii na Dakaru hodně hořkou pilulku, nesložil ruce do klína a přestavěl svůj vůz identickým způsobem, jako již dříve auto Andrého Azeveda. Vůz byl zkrácen, kabina a motor se mírně posunuly vzad, eliminací předního převisu se zlepšilo rozložení vah a zklidnily jízdní vlastnosti. Tolik ve stručnosti – více napoví až Tomečkova testovací účast. V ní se příborský jezdec představí ve dvojčlenné posádce se svým dvorním navigátorem Vojtěchem Morávkem. Auto jede v už tradičních barvách Livescore a bude to jeho čtvrtá účast v modrobílém.
Tatra Karla Lopraise na startu bez Karla Lopraise a se dvěma Lopraisi uvnitř...nedává to smysl? Po událostech letošního Dakaru jistě ano. Žlutý speciál doznal dalších drobných změn a byla plánována už jeho účast v Tunisku. Tam však nebylo nikoho, s kým by tatrováci mhli soutěžit, navíc stále čekali na dodávky inovované řady nových tlumičů. Maroko v pozdějším termínu a souboj s Tomečkem však už byla jiná káva, a tak Lopraisové na startu nechybí.
Pikantní příchuť má i účast v posádce: vždyť právě zde nastala ideální chvíle pro mladší členy týmu, aby ukázali svůj potenciál. Za volantem se budou střídat Karlův 28letý syn Leo Loprais a zkušený tatrovácký technik a Lopraisův letitý parťák Petr Gilar, každý odjede polovinu etap a bude sbírat testovací data. Oba pojedou za navigace Aleše Lopraise, Karlova synovce, Leošova bratrance a syna šéfa týmu Milana Lopraise.
Konkurenci (nebo spíše křoví?) bude našim dělat jeden Mercedes Unimog. Loňská účastnice rallye Elisabete Jacinto z Portugalska, ještě nedovezla svůj havarovaný Renault z Afriky a nový závodní kamion MAN je teprve ve stavbě. Z cvičných důvodů si tedy „střihne“ rallye v kategorii osobních vozů za volantem Bowleru.
Účast továrních týmů zajišťují dvojice, u Mitsubishi je to Peterhansel a Masuoka, u VW De Villiers a Sainz. Oba doplňuje Mr. Buggy Schlesser a tato pětice by si to měla rozdat o marocké vavříny. Mezi motorkáři startuje dakarský vítěz Coma i Esteve pujol, stejně jako taková esa jako Depres, Casteau, Ullevasseter, Gau a další...
Jutta Kleinschmidt bude tentokrát chybět, s týmem VW se nedohodla na nové smlouvě a nakonec našla útočiště u BMW, ale o tom zase jindy...
Jiří Vintr
|