Průběh sobotní etapy Krumlova. Ohlasy jezdců 28.5.2006 07:29 - tisková zpráva
Druhá etapa odstartovala
Na začátku druhé etapy českokrumlovské soutěže panuje polojasné počasí s přibývající oblačností. Informace z cíle první rychlostní zkoušky hovoří o zatažené obloze. Povrch tratí zůstává i nadále mokrý. I tato etapa bude velice důležitá na správnou volbu pneumatik.
Celkem pět posádek využilo systému Super Rally a vrátilo se zpět s penalizací na tratě rychlostních zkoušek Rallye Český Krumlov.
Dnešní první rychlostní zkouškou jsou třicetikilometrové Malonty. Tuto „erzetu“ vyhrál Štěpán Vojtěch. Za ním se šestnácti vteřinami ztráty skončil Václav Pech, který je v průběžném vedení kategorie produkčních vozů. Dalších jedenadvacet vteřin na druhého Václava Pecha ztratil Achim Mörtl, který je průběžně na třetí pozici. Josef Peták se i po Malontech drží v čele „dvoukolek“.
Informace z RZ 5:
Na RZ Malonty je pod mrakem, občas vysvitne sluníčko, povrch tratě mokrý
Pavel Červenka odstupuje kvůli poruše mezinápravového diferenciálu
Jaromír Tomaštík měl defekt a měnil kolo
Ladislav Kopelent nevyjel z uzavřeného parkoviště kvůli problémům s elektrikou
Petr Zedník odstupuje před startem RZ 5 kvůli problémům se servořízením
Mr. Cimbu odstupuje v servisu před RZ 5 kvůli poruše elektroniky
Michal Fiala odstpuje kvůli poruše motoru
Sebastian Frycz dostal ránu na lyžinu a poklesl mu tlak oleje, jede dál
Štěpán Vojtěch dělal v Malontech hodiny
Martin Rada byl mimo trať
Oldřich Boček měl technické problémy
Oldřich Boček končí po RZ 5 kvůli problémům s převodovkou
Ohlasy jezdců z tankovací zóny v Kaplici
Štěpán Vojtěch – „Udělali jsme v Malontech hodiny, nebylo to schválně, ale ve druhém průjezdu bych mohl udělat dvoje, druhý průjezd, dvojité hodiny (smích).“ (pneu: intermédia)
Václav Pech – „Jedeme absolutně v pohodě a bez problémů.“ (pneu: mokré)
Achim Mörtl – „Hrozně těžká erzeta, nemám to tak najeté jako Pech a Mitsubishi je na asfaltu o něco ve výhodě, Subaru je ve výhodě na šotolině. Mitsubishi má větší maximální rychlost, která se dá na Malontech využít.“ (pneu: intermédia)
Václav Arazim – „Jedeme intermédia, chtěli jsme dát mokré, ale rozhodli jsme se správně. Musím pořád myslet na zraněnou ruku, při řazení to někdy hodně zabolí.“
Miroslav Jandík – „Pech je pro nás nedostižný, snažíme se závodit s Arazimem a Trojanem.“ (pneu: intermédia)
Emil Triner – „Na jednom z horizontů mě to rozhodilo, rovnal jsem to na čtyřikrát a nevěděl jsem, jestli mám v tu chvíli brzdit nebo přidat plyn. Posral jsem se z toho a pak už autu nevěřil a jel pomalu. Pak se i přehřály brzdy a prošlápl se brzdový pedál, musel jsem to pak šetřit.“
Sebastian Frycz – „Auto dostalo na vložce ránu na lyžinu, rozsvítila se kontrolka oleje. Zastavil jsem ve vložce. Jedeme dál, ale je asi chycená vana, takže budeme hlídat olej a snad to vydrží do servisu.“
První průjezd Přídolím na celkovém pořadí nic nezměnil
Jako šestá v pořadí se jela rychlostní zkouška Přídolí. I přes to, že povrch tratě začal osychat, se na absolutním pořadí nic nezměnilo. Absolutně třetí čas na této „erzetě“ zajel se svým Renaultem Clio S1600 Josef Peták. Obávaný „Trojanův“ skok před obcí Slupenec (rychlostní zkouška se letos jede obráceně než loni) si i letos vybral svou daň, když na něm havarovala posádka se startovním číslem 85 ve složení Tomáš Král a Daniela Králová. Jejich Nissan Sunny GTI šel po skoku přes střechu.
Informace z RZ 6:
Jakub Brázda měl defekt
Tomáš Král šel přes střechu
Zkouška byla zastavena na tři minuty po havárii Tomáše Krále
Jaroslav Orsák havaroval
Jan Jelínek odstupuje po RZ 6 kvůli prasklé spojovací tyči řízení
Jan Vaňáč poškodil kousek před cílem zadní nápravu
Ohlasy jezdců ze servisní zóny v Českých Budějovicích
Štěpán Vojtěch – „Jede se nám fajn, krásně jsme si skočili na obávaném skoku na Přídolí.“
Václav Pech – „Je to těžké, ale jedeme v pohodě. Jediný problém mám s prasklým zipem na kombinéze.“
Achim Mörtl – „Ztratil jsem na Přídolí. Máme nízký tlak turba. Tento problém jsme měli již včera. Teď to budeme řešit v servisu.“
Karel Trojan – „Na Malontech a v Přídolí jsme dost ztratili kvůli špatnému obutí. Měli jsme ty nejmokřejší gumy, ale trať hodně oschla.“
Josef Peták – „Přídolí nám sedlo. Jel jsem úplně v pohodě, ani jsem nešel moc do vnitřků zatáček, takže mě výsledek příjemně překvapil. Ostatní asi jeli pomalu.“
Sebastien Frycz – „Máme načatou vanu, jsme rádi, že jsme dojeli do servisu.“
Egon Smékal – „Byl bych radši, kdyby pršelo. Teď budeme těžké rozhodování co obout. V lesích může být ještě hodně mokro.“
Jiří Trojan – „První vložka mi nikdy moc nejde, proto jsme na úvodních Malontech ztratili. Ještě k tomu nám to na Malontech chvílemi jelo jen na tři válce. Přídolí bylo už v pohodě, vůbec nevíme, čím to bylo.“
Jan Vaňáč – „Na Přídolí v poslední zatáčce před cílem jsme šli ven do kamenného tarasu. Máme ohnutou zadní nápravu, takže uvidíme, co s tím budeme dělat. Asi jí budeme muset vyměnit.“
Miroslav Cais havaroval na druhém průjezdu RZ Přídolí
V okolí Českého Krumlova panuje polojasné počasí bez srážek. Tratě rychlostních zkoušek osychají. Opakované průjezdy rychlostních zkoušek Malonty a Přídolí vyhrál Štěpán Vojtěch, který je v průběžném vedení 34. Rallye Český Krumlov. Na těchto dvou erzetách zajel Miroslav Jandík třetí časy a v celkovém pořadí se posunul na čtvrtou pozici. Nejlepší z kategorie produkčních vozů je stále Václav Pech jedoucí na deváte evoluci Mitsubishi Lancer. Skupinu A opanoval Josef Peták s Renaultem Clio S1600. Skupinu N vede stále Egon Smékal s rychlou Hondou Civic Type-R.
Zkrácená Římovská rychlostní zkouška
Šotolinovou část římovské rychlostní zkoušky poznamenalo včerejší deštivé počasí. Po dodatečné úpravě trati, kdy se na okruh navezly další tuny šotoliny bylo rozhodnuto, že posádky absolvují v každém průjezdu jen jedno ostré kolo. Tímto zásahem byla délka rychlostní zkoušky zkrácena o 0.70 km. Při prvním průjezdu zvítězil podle očekávání opět Štěpán Vojtěch a zvýšil svůj celkový náskok na tři minuty a devětadvacet vteřin. I přes páté místo na RZ Římov je ve vedení skupiny N a na celkovém druhém místě Václav Pech. Třetí je stále Achim Mörtl s produkčním Subaru, ten již ztrácí skoro pět minut. Nelítostný souboj je o čtvrté místo v absolutní klasifikaci a o třetí místo v produkčních vozech, kdy Miroslav Jandík má výhodu 0.5 vteřiny před Karlem Trojanem. Skupinu A vede stále Josef Peták s Renaultem. Skupinu N vede Egon Smékal, ale zle na něj dotahuje druhý Jaromír Tarabus. Nyní je ztráta Tarabuse na Smékala jen 15 vteřin.
Po polookruhovém Římově následovala rychlostní zkouška s názvem Kohout. Po více než patnáctikilometrovém měřeném úseku zvítězil Štěpán Vojtěch. Druhý skončil Miroslav Jandík a odskočil svému pronásledovateli, kterým je Karel Trojan na rozdíl devíti vteřin. Ve vedení skupiny A se nic nezměnilo, ale do vedení skupiny N se již dostal Jaromír Tarabus s Hondou Civic VTi.
Informace z RZ 9:
Marcel Tuček dělal při výjezdu z římovského okruhu hodiny
Marian Šín dělal při výjezdu z římovského okruhu hodiny
Informace z RZ 10:
Radek Mifka má problémy s turbem a za cílem zkoušky odstupuje
Patrik Hlach má problémy s převodovkou
Ohlasy jezdců ze servisu v Českých Budějovicích po RZ 8:
Václav Arazim – „Nejsme spokojeni s nastavením podvozku. Jedeme nové tlumiče Öhlins. V každém servisu laborujeme s nastavením.“
Jan Vaňáč – „Zadní nápravu jsme vyměnili, ale není to úplně ono. Ještě tam něco není v pořádku, v autě je cítit benzín, nemůžeme se tudíž plně soustředit na jízdu.“
Ohlasy jezdců po RZ 10:
Štěpán Vojtěch – Vleče po asfaltu lyžinu, která chrání spodní část vozu a motoru. „Načal jsem jí na skoku na Přídolí, dodělali jsme jí na Římově, ale neměl by to být problém.“
Miroslav Jandík – „Začalo nám pískat turbo, takže máme strach, aby to vydrželo až do cíle.“
Marian Šín – „Auto mi přestává dobíjet, máme obavy z dojetí do cíle.“
Vladimír Berger – „Mechanici mi zapomněli v tankovačce zavíčkovat nádrž, museli jsme to přelepit alespoň izolačkou.“
PR
Tiskové středisko 34. Rallye Český Krumlov © 2006 www.rallyekrumlov.cz, www.ckmotorsport.cz
|