Rallye Akropolis : Výzva pro Kronos před poločasem 30.5.2006 22:13 - tisková zpráva
Rallye Akropolis – Řecko (1. – 4. června 2006) Výzva před poločasem
Osmá, poslední před dvouměsíční přestávkou, poločasová Rallye Akropolis – Řecko. Pro všechny týmy tentokráte velká výzva na takřka zcela nové trati. Vedoucí tým v Poháru konstruktérů, Kronos Total Citroën WRT staví do helénského terénu dvojnásobné mistry světa Sébastiena Loeba a Daniela Elenu. Aktuálně vedoucí francouzsko-monackou dvojici v pořadí pilotů doplňuje mladý Katalánec Xavier Pons (Carlos del Barrio). Třetí Xsaru WRC povede opět díky podpoře jeho španělských partnerů (Grupo Lábaro, Banco de Santandre, Gobierno de Cantabria, RACC a Würth) Dani Sordo (Marc Martí), který zajel v Sardinii své první stupně vítězů na šotolině.
Hned týž večer, po skončení Rallye Sardinie, se vozy Citroën Xsara vydaly po suchu i po moři směr Atény. Samozřejmě s tím, že podle reglementu zůstávají podvozky a pohonné jednotky identické v obou párových soutěžích. První díl středomořské trilogie letos píše už 53. ročník.MCM Outlet
Před třemi lety sice opustila řecká soutěž tradiční kulisu Akropole, ale už v roce 2005 se znovu vrátila do centra Atén, na hlavní Olympijský stadion. Většina rychlostních zkoušek je zcela nová, což potvrzuje také Daniel Gataloup, dlouholetý spolujezdec a koordinátor týmu Kronos. Přirovnává současný stav k roku 1990, kdy také piloti jeli do neznáma a s velkým očekáváním. „Dá se očekávat zvýšená aktivita všech týmů, tedy i našeho v nastavení vozů.
Pro úspěšné zvládnutí nových rychlostních zkoušek budou důležité pneumatiky a Kronos stejně jako řada dalších obouvá pneu BFGoodrich. Zcela nový model se testoval už na Sardinii. „g-Force Profiler H2“ je zcela nový model v mnoha směrech – v konstrukci, vzorku, materiálu v rozměru 225-60/15.“
Citroën v roce 2001 zahájil své tažení v Řecku, tehdy ještě na nejtěžším podniku na evropském kontinentu. Lidé z Versailles-Satory od té doby krotí drsný řecký terén, přinejmenším tak, že od roku 2003 dojíždějí Xsary sólo nebo dokonce ve dvojici na stupně vítězů (2003 a 2004, resp. v roce 2005). Navázat na tyto úspěchy hodlá tým Kronos dobrou prací tak, jak se to povedlo už v sedmi předcházejících soutěžích letošního roku.
Marc Van Dalen: Soutěž před soutěží
Marc Van Dalen, stájový šéf Kronosu: „Pro všechny týmy a také pro nás je teď na pořadu hodně práce, zejména logistické. Jedná se o jakýsi druh soutěže ještě před startem rallye. V šampionátu, v němž rozhoduje každý detail, je třeba se dobře připravit a hlavně vědět, co je možné udělat lépe než konkurence. Podle mého gusta je ale nová soutěž poslední léta poněkud obroušená, sterilní. Myslím, že je potřeba, aby si každý podnik v mistrovství světa ponechal něco specifického. Jestliže se Akropole vydala tímto směrem, pak – Bravo!“
Akropole v kostce Vznikla v roce 1952 pod jménem Elpa Rallye, od následujícího roku už s názvem ‘Acropolis Rally’. Do mistrovství světa zařazena v roce 1973 a přejmenovaná na ‘Acropolis Rally of Greece’ v roce 2004.
Letos se jede o tři týdny později než před rokem, celková délka rallye je 1279,29 km, z toho je 355,62 km měřených v 18 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách, které se jedou dvakrát obráceně. Seznámení s tratí je na programu v úterý 30. a ve středu 31. května mezi 7. a 19. hodinou. Po třech letech hostování v Lamii se rallye stěhuje do Atén, přesněji na Olympic Stadium, kde jsou soustředěny nejdůležitější složky podniku - HQ, Media Center, asistenční park, dvě superspeciálky uvnitř stadionu apod. Shakedown je na programu ve čtvrtek 1. června od 8 do 12.15 hod., s délkou 4,2 km je situován kousek od Mont Parnitha a 18 km severně od Olympijského stadionu. Start rallye je ve čtvrtek 1. června superspeciálkou, kterou také soutěž v neděli skončí.
1. etapa - 505,45 km (120,80 km měřených v 7 RZ). Čtvrtek, 1.6.: Start Olympic Stadium v 17.50 hod. Superspécialka ‘Oaka 1’ (2,8 km) – Cíl kolem 18.15 hod. – Pátek 2. června – start v 8 hod. Asistence A (8 hod. / 10 min.) – RZ 2 ‘Imittos 1’ (11,44 km) – RZ 3 ‘Skourta 1’ (23,80 km) – RZ 4 ‘Thiva 1’ (23,76 km) – seskupení Stade Olympique (13.04 hod. / 18 min.) – Asistence B (13.22 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Imittos 2’ – RZ 6 ‘Skourta 2’ – RZ 7 ‘Thiva 2’ – Asistence C (18.46 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 0.30 hod.
2. etapa, sobota 3. června: celkem 450,92 km, z toho 134,68 km měřených (2 x 3 RZ). Start na Olympic Stadium v 8 hod. Asistence D (8 hod. / 10 min.) – RZ 8 ‘Mandra 1’ (12,60 km) – RZ 9 ‘Kineta 1’ (37,33 km) – RZ 10 ‘Psatha 1’ (17,41 km) – Seskupení (12.33 hod. / 18 min.) – Asistence E (12.51 hod. / 30 min.) – RZ 11 ‘Mandra 2’ – RZ 12 ‘Kineta 2’ – RZ 13 ‘Psatha 2’ – Asistence F (17.44 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 24 hod.
3. etapa, neděle 4. června: celkem 322,92 km, z toho 100,14 km měřených v 5 RZ. Start Olympic Stadium v 6.40 hod. Asistence G (6.40 hod. / 10 min.) – RZ 14 ‘Avlonas 1’ (23,90 km) – RZ 15 ‘Agia Sotira 1’ (24,77 km) – Seskupení Olympic Stadium (9.55 hod. / 13 min.) – Asistence H (10.08 hod. / 30 min.) – RZ 16 ‘Avlonas 2’ –– RZ 17 ‘Agia Sotira 2’ – Asistence I (13.46 hod. / 20 min.) – RZ 18 Superspéciale ‘Oaka 2’ (2,8 km).
Bilance týmu Kronos Kronos Racing se poprvé v Řecku prezentoval v roce 2001 s posádkami Simon Jean-Joseph / Jack Boyère (Peugeot 206 WRC/8.) a Larry Cols / Yasmine Gérard (Peugeot 206 Super 1600/vypadl). V roce 2002 s posádkou Bruno Thiry/Stéphane Prévot (Peugeot 206 WRC/12.). V roce 2005 s dvěma vozy Citroën C2 Super 1600 pro posádky Dani Sordo / Oriol Julià (vypadl) a Kris Meeke / Chris Patterson (6. Junior) a dvěma vozy Citroën Xsara WRC pro posádky Manfred Stohl / Ilka Minor (20.) a Xevi Pons / Carlos Del Barrio (10.). Sébastien Loeb a Daniel Elena startovali pětkrát: 2005 (1.), 2004 (2.), 2003 (vypadl), 2002 (7.) a 2001 (1. v Super 1600). Xevi Pons startoval s Oriolem Julià v roce 2004 (Fiat Punto Super 1600/3. v A6) a s Carlosem Del Barrio v roce 2005 (Citroën Xsara WRC/10.). Carlos Del Barrio má na kontě jednu účast (2005, Xevi Pons, Citroën Xsara WRC (10.). Dani Sordo startoval v Řecku loni (Citroën C2 Super 1600 s Oriolem Julià/vypadl). Jeho spolujezdec Marc Martí má na kontě pět účastí – v roce 1997 (Oriol Gomez, Seat Ibiza 16V/15./1. v A7), 1998 (Oriol Gomez/Seat Ibiza 16V Evo 2/16./2. v A7), 2003 (Carlos Sainz/Citroën Xsara WRC/2.), 2004 (Carlos Sainz/ Citroën Xsara WRC/19.) a 2005 (Carlos Sainz/ Citroën Xsara WRC/3.)
PR
|