V Mostě již se pilně trénuje. Trucky, motocykly i formule. tisková zpráva
TRUCKY, MOTOCYKLOVÝ SKVOST I FORMULE
TESTOVACÍ PROGRAM OKRUHU BĚŽÍ NAPLNO
Množství jezdců, kteří od začátku letošního roku brázdili zatáčky i rychlé rovinky mosteckého okruhu, už se dá počítat na stovky. Jen v posledních dnech Velikonočního víkendu, kdy zde probíhaly další volné testovací jízdy, jich bylo několik desítek. Poté, co se zde projel s novým MANem Adam Lacko, který letos v Evropském poháru tahačů hájí barvy Český Telecom Prima Teamu, testoval zde i Buggyra Truck Racing Team, za nějž jezdí David Vršecký a Ludovic Fauré. Roudnické Buggyry, které bojují v chudě obsazené třídě Super Race Trucks, jsou rozhodně sofistikovaným sportovním nářadím a pohled na tato rychlá monstra rozhodně potěší oči motoristických fanoušků. Zdejší trať posloužila v posledních dnech k testování také Jiřímu Jupovi a Jaroslavu Páralovi, kteří letos pojedou za Bohemia Racing Team prestižní Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup. Páral, který je okruhovým šampionem z roku 1998, se na okruhy vrátil po několikaleté pauze, ale ze své dravosti neztratil vůbec nic. Vypočítávat motocyklové nadšence, většinou členy německých sportovních klubů, kteří do Mostu jezdí testovat pravidelně, snad nemá cenu. Za zmínku však stojí přítomnost finského majitele ojedinělého motocyklového skvostu. Timo Pohjola na okruh přivezl motocykl honda se čtyřválcovým šestnáctiventilovým motorem o obsahu 500 ccm, který je věrnou replikou stroje, s nímž před desítkami let sbíral na světových tratích vavříny legendární britský šampion Mike Hailwood. Dlužno dodat, že na světě takové motocykly existují pouze dva a Timo, který v boxech poskytl vyčerpávající výklad, si svého vlastnictví také patřičně váží.
Mostecká dráha se tento týden stala také místem, kde se s novou technikou začal seznamovat mladý a nadějný český pilot Filip Salaquarda. Ve svých 18 letech už toho vyzkoušel poměrně dost, od motokár přes okruhovou octavii, formuli BMW a letos bude v německém šampionátu F3 startovat za stáj I.S.R. na monopostu Dallara F302 s motorem Opel. „Především zde dnes ladíme podvozek před prvním společným testováním, které bude na německém okruhu Oschersleben. Ten mám mimochodem docela rád, jsou tam pěkné a rychlé zatáčky,“ přiznal se Filip v boxech. Formule s agregátem o výkonu 158 kW a šestistupňovou sekvenční převodovkou pak pravidelně kroužila po mostecké trati. Každý ujetý metr se Filipovi bude koneckonců jistě hodit. Euroserie je v Německu velmi populární a hojně navštěvovaná. Teprve loni měla svou premiéru a původně nahrazovala mistrovství Německa a Francie, ale startovali v ní jezdci z celkem sedmnácti zemí. Letos je navíc sedm závodů šampionátu zařazeno do programu závodů DTM, které je nejpopulárnějším okruhovým kláním u našich německých sousedů. (13.4. 2004)
Dušan Matouš
|