www.car.cz
 

Milan Svoboda ve svém oblíbeném Ústí dvakrát zlatý.
     1.6.2006 18:21 - Pavel Jelínek


Po dvojici závodů Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ve Španělsku a Portugalsku se Milan Svoboda se svoji Dallarou 302 vydal na svůj oblíbený závod v Ústí nad Orlicí. A dopadlo to, jak nejlépe mohlo. I přes účast několika silnějších vozů Svoboda po oba dny na trati kraloval a odvezl si obě zlaté medaile za absolutní prvenství. Nyní o víkendu jej čeká start na dalším závodě ME, který se koná u nás ve Šternberku.

 

 

Populární Ústeckou 21, která nabízí, jak již název naznačuje, porci jednadvaceti zatáček, provázela letos značná nepřízeň počasí. Po oba dny pršelo a počasí se zlepšilo až v závěru víkendu, kdy silnice na kopec Andrlův Chlum částečně oschla. V sobotním měření sil byl v absolutním pořadí nejrychlejší Milan Svoboda na voze Dallara. Druhý skončil Miloš Beneš s vozem Lucchini a třetí Otakar Krámský, který se představil v české premiéře s vozem Reynard, tedy s F 3000.

 

Nedělní absolutní pořadí opět vyhrál Milan Svoboda. Až za ním skončily silné vozy F 3000, které ale nemohly na mokré trati přenést celý výkon. Druhý se umístil Otakar Krámský s vozem Reynard a třetí Dušan Nevěřil s vozem Lola - Zytec.

 

Konečně jsme se dočkali, že i na krásném českém kopci, kterou Ústecká 21 bezesporu je, jedeme mokrý závod. Počasí je velmi nestálé, každou chvilku prší, což je sice pro pořadatele i diváky nepříjemné, ale našemu týmu takovéto podmínky vyhovují. Již z tréninkových jízd je patrné, že to s námi naši soupeři nebudou mít jednoduché,“ radoval se Milan Svoboda po tréninkových jízdách.

 

A skvěle pro něj dopadla i úvodní ostrá závodní jízda. Dosáhl ještě o tři sekundy lepšího času, než předpokládal. „V první závodní jízdě jsem se hodně snažil. Auto fungovalo náramně, pneumatiky Marangoni byly naprosto skvělé a výsledný čas předčil i moje očekávání. Podle času z tréninku jsem se cítil na 2:10, a tak mne čas 2:07 velice mile překvapil !“ dodává spokojeně jezdec.

 

Z jeho největších soupeřů byl nejrychlejší Miloš Beneš s plackou Lucchini, který zaostal o zhruba 2 sec. Druhou jízdu Milan vzhledem ke slušnému náskoku trochu zvolnil, ale přehnal to, vypadl z rytmu a mohl jen z povzdálí sledovat, jak se s tímto faktem vyrovná Miloš Beneš. Ten měl výhodu, že startoval až několik aut za Svobodou a věděl tedy, že se mu druhá jízda nepovedla a že má velkou možnost vyhrát. Ale Beneš šance nevyužil a Svoboda se mohl radovat. „Byla to pro Miloše hozená rukavice, kterou k mojí velké radosti nedokázal využít. Časem 2:12 si s přehledem zajistil druhé místo a nám krásné vítězství v absolutním pořadí....,“ usmíval se Milan Svoboda.

 

Nedělní probuzení do pokračování závodů bylo opět deštivé. Nicméně již okolo 8 hodiny ráno přestalo pršet a první trénink se jel bez deště. Jelo se ale opět na hodně mokré trati, takže na hladké slicky to nebylo. „Vyzkoušel jsem na autě pár drobných změn, které se ukázaly jako velmi dobré, a výsledný čas 2:10 min. mě uspokojil natolik, že druhý nepovinný trénink jsme již vynechali. Sledoval jsem počínání soupeřů a soustředil se na závod. V této rozjížďce havarovala Edita Prášková, což mi bylo velmi líto, protože poškodila svůj vůz natolik, že nemohla startovat v odpoledním závodě,“ popsal nedělní dopoledne Svoboda.

 

První závodní jízda se jela na polosuché trati, ale na slicky to opět nebylo. „Jelikož jsem měl informace, že místy se drží neustále voda, zvolil jsem mokré pneumatiky, jako ostatně většina soupeřů. Výsledný čas byl velmi pěkný - 2:07 a byl jsem s ním spokojen. Netrpělivě jsem čekal, jak pojedou Ota Krámský, Dušan Nevěřil, Miloš Beneš a Míra Fajkus,“ vzpomíná Milan Svoboda.

 

Mirek Fajkus, zvaný Faja, který letos přesedlal do placky Lucchini, zvolil pneumatiky média, což se ukázalo, jako špatná volba. Udělal hodiny a závod pro něho skončil. Za ním vyrážel na trať Miloš Beneš, který dostal signalizaci dvěmi žlutými vlajkami o překážce na trati, takže měl nárok na zopakování jízdy. To byla pro Miloše další velká výhoda, jelikož si prohlédl stále osychající trať a měl možnost zajet v klidu nejlepší čas. Ale ale. Tuto možnost bohužel pro něj nevyužil. Jel skvěle a mohl vyhrát s několikasekundovým náskokem, ale poslední zatáčka před cílem byla pro něho moc úzká. Sjel mimo asfalt a závod pro něj pouhých 15 metrů před cílem skončil !! Naopak tak ale přišla další velká šance pro pelhřimovského jezdce.

 

„Na druhou jízdu jsem zvolil suché pneumatiky, abych si mokré pošetřil pro další závody, a s vědomím značného náskoku z první jízdy jsem se snažil dokončit i druhý závod tím nejlepším výsledkem. V této jízdě byl sice nejrychlejší Ota Krámský, ale součet časů hovořil jednoznačně v náš prospěch. Dvě absolutně první místa z Ústecké jednadvacítky, to nikdo z nás nečekal a je patrné, že v závodech do vrchu hraje obrovskou roli nejen připravenost auta, jezdce, mechaniků, ale i štěstí,“ hodnotí celý velmi úspěšný víkend Milan Svoboda, po šesti závodních jízdách vedoucí muž českého šampionátu v závodech do vrchu. Ze šesti závodů tak čtyři vyhrál absolutně a v Ústí navázal na své dvojnásobné prvenství na úvodním závodě v Brně.

 

Hned následující víkend bude následovat další náročný závod - ECCE HOMO ve Šternberku, další díl Mistrovství Evropy. Tréninkům je vyhrazena sobota a vlastnímu závodu pak neděle 4. června 2006. Začíná se v sobotu po osmé hodině ráno, v neděli první jízda startuje v 8,30 hodin a druhá ve 13,10 hod.

 

„Do závodu je přihlášeno neuvěřitelných 149 jezdců a kvalita startovního pole zatím jednoznačně převyšuje všechny tři podniky evropského šampionátu, které již máme v roce 2006 za sebou. Hlavně ve skupině E2 formulových vozů se očekává historicky největší počet jezdců – jen nejsilnějších monopostů F3000 je do závodu přihlášeno DESET !!,“ láká diváky k účasti na 101 ročníku závodu tiskový mluvčí akce Ondřej Koubek.

 

Ze zkušených formulových jezdců se ve Šternberku objeví László Szász, Hermann Waldy, či Dušan Nevěřil. Ze skupiny CN sportovních prototypů do silných formulí přestoupili například Giulia Regosa, Fausto Bormolini a také náš nejúspěšnější vrchař v historii Otakar Krámský. Pelhřimovský Milan Svoboda se svoji Dallarou by ale opět chtěl  skončit co nejlépe a věří, že se mu opět podaří překonat a potrápit i některé majitele mnohem výkonnějších speciálů.

 

 

Pavel Jelínek,

www.car.cz, www.motormix.cz

Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov

V Brně 31. května 2006

 

Tým :               JSC racing Pelhřimov

Jezdec :            Milan Svoboda

Mechanik :       Milan Šustr, Luboš Klubal,

Propagace :      JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek

Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš

Partneři :          Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,

 

Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/

Oficiální stránky Ecce Homo : www.eccehomo.cz

 

 

Ústí nad Orlicí - Výsledky sobotního závodu

 

 1.    2   Svoboda Milan              CZ  DALLARA 302              K2  E2  2000-  2:07,44   2:11,49   4:18,93

 2.    6   Beneš Miloš                CZ  LUCCHINI P3/B2             K2  C          2:09,88   2:12,41   4:22,29

 3.    1   Ing. Krámský Otakar        CZ  REYNARD 99L                K2  E2  2000+  2:13,95   2:18,30   4:32,25

 4.   114  Plasa  Georg               D   BMW 320 V8 JUDD            K1  E1  3000+  2:16,96   2:18,98   4:35,94

 5.    3   Fajkus Miroslav            CZ  LUCCHINI P3-96M            K2  C          2:19,39   2:18,52   4:37,91

 6.   122  Novotný Martin             CZ  OPEL SPEEDSTER             K1  M   2000-  2:18,29   2:20,10   4:38,39

 7.    5   MVDr.Komárek Josef         CZ  MITSUBISHI  EVO 550        K1  M   2000+  2:19,75   2:19,59   4:39,34

 8.   242  Rokyta Petr                CZ  MTX SPIDER 2-03            K2  HA   H14   2:22,97   2:18,65   4:41,62

 9.    67  Jureňa Peter               SK  MITSUBISHI  EVO VII.       K1  N   2000+  2:23,16   2:22,91   4:46,07

 10.   97  Ďurovkin Marek            SK  AUDI A4 ST                 K1  E1  2000-  2:24,03   2:22,40   4:46,43

 11.  241  Vondrák  Petr                CZ  MTX 2-01 BMW ALPINE        K2  HA   H14   2:24,95   2:22,52   4:47,47

 12.  115  Koiš Martin                SK  FORD FOCUS                 K1  E1  2000+  2:23,48   2:24,16   4:47,64

 13.   22  Jakeš Miroslav             CZ  MITSUBISHI LANCER EVO      K1  N   2000+  2:24,34   2:24,76   4:49,10

 14.  116  Pregartner Herbert         A   PORSCHE 911 GT2            K1  E1  3000+  2:24,95   2:24,25   4:49,20

 

Ústí nad Orlicí - Výsledky nedělního závodu

 

 1.   2  Svoboda Milan           CZ  DALLARA 302                K2    E2    2000-  2:07,400  2:04,000  4:11,400

 2.   1  Ing. Krámský Otakar     CZ  REYNARD 99L                K2    E2    2000+  2:12,200  2:02,300  4:14,500

 3.   4  Nevěřil Dušan           CZ  LOLA F 3000                K2    E2    2000+  2:12,200  2:04,300  4:16,500

 4.  114 Plasa  Georg            D   BMW 320 V8 JUDD            K1    E1    3000+  2:17,000  2:04,800  4:21,800

 5.   9  Sládečka Juraj          SK  LOLA F 3000                K2    E2    3000-  2:17,000  2:11,700  4:28,700

 6.  122 Novotný Martin          CZ  OPEL SPEEDSTER             K1    M     2000-  2:19,700  2:10,900  4:30,600

 7.   7  Komárek David           CZ  MITSUBISHI EVO VI          K1    A     2000+  2:18,900  2:12,300  4:31,200

 8.  116 Pregartner Herbert      A   PORSCHE 911 GT2            K1    E1    3000+  2:20,300  2:12,500  4:32,800

 9.  242 Rokyta Petr             CZ  MTX SPIDER 2-03            K2    HA      H14  2:20,200  2:12,860  4:33,060

10.  82  Kostruh David           CZ  DALLARA F393               K2    E2    2000-  2:21,300  2:13,100  4:34,400

11.  97  Ďurovkin Marek          SK  AUDI A4 ST                 K1    E1    2000-  2:18,700  2:15,700  4:34,400 ……..

DNS

      3  Fajkus Miroslav         CZ  LUCCHINI P3-96M            K2    C              DNF       DNS

      6  Beneš Miloš             CZ  LUCCHINI P3/B2             K2    C              DNF       DNS

     11  Krajčí Andrej           SK  OPEL LOTUS                 K2    E2    2000-    DNS       DNS

     37  Prášková Edita          CZ  DALLARA F3 F301            K2    E2    2000-    DNS       

audemars piguet replica watches

Rolex Replica Watches


 
 
Fotogalerie:   MMČR D3 Most květen 2006, foto Miloš Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose