„Konečně jsme se dočkali, že i na krásném českém kopci, kterou Ústecká 21 bezesporu je, jedeme mokrý závod. Počasí je velmi nestálé, každou chvilku prší, což je sice pro pořadatele i diváky nepříjemné, ale našemu týmu takovéto podmínky vyhovují. Již z tréninkových jízd je patrné, že to s námi naši soupeři nebudou mít jednoduché,“ radoval se Milan Svoboda po tréninkových jízdách.
A skvěle pro něj dopadla i úvodní ostrá závodní jízda. Dosáhl ještě o tři sekundy lepšího času, než předpokládal. „V první závodní jízdě jsem se hodně snažil. Auto fungovalo náramně, pneumatiky Marangoni byly naprosto skvělé a výsledný čas předčil i moje očekávání. Podle času z tréninku jsem se cítil na 2:10, a tak mne čas 2:07 velice mile překvapil !“ dodává spokojeně jezdec.
Z jeho největších soupeřů byl nejrychlejší Miloš Beneš s plackou Lucchini, který zaostal o zhruba 2 sec. Druhou jízdu Milan vzhledem ke slušnému náskoku trochu zvolnil, ale přehnal to, vypadl z rytmu a mohl jen z povzdálí sledovat, jak se s tímto faktem vyrovná Miloš Beneš. Ten měl výhodu, že startoval až několik aut za Svobodou a věděl tedy, že se mu druhá jízda nepovedla a že má velkou možnost vyhrát. Ale Beneš šance nevyužil a Svoboda se mohl radovat. „Byla to pro Miloše hozená rukavice, kterou k mojí velké radosti nedokázal využít. Časem 2:12 si s přehledem zajistil druhé místo a nám krásné vítězství v absolutním pořadí....,“ usmíval se Milan Svoboda.
Nedělní probuzení do pokračování závodů bylo opět deštivé. Nicméně již okolo 8 hodiny ráno přestalo pršet a první trénink se jel bez deště. Jelo se ale opět na hodně mokré trati, takže na hladké slicky to nebylo. „Vyzkoušel jsem na autě pár drobných změn, které se ukázaly jako velmi dobré, a výsledný čas 2:10 min. mě uspokojil natolik, že druhý nepovinný trénink jsme již vynechali. Sledoval jsem počínání soupeřů a soustředil se na závod. V této rozjížďce havarovala Edita Prášková, což mi bylo velmi líto, protože poškodila svůj vůz natolik, že nemohla startovat v odpoledním závodě,“ popsal nedělní dopoledne Svoboda.
První závodní jízda se jela na polosuché trati, ale na slicky to opět nebylo. „Jelikož jsem měl informace, že místy se drží neustále voda, zvolil jsem mokré pneumatiky, jako ostatně většina soupeřů. Výsledný čas byl velmi pěkný - 2:07 a byl jsem s ním spokojen. Netrpělivě jsem čekal, jak pojedou Ota Krámský, Dušan Nevěřil, Miloš Beneš a Míra Fajkus,“ vzpomíná Milan Svoboda.
Mirek Fajkus, zvaný Faja, který letos přesedlal do placky Lucchini, zvolil pneumatiky média, což se ukázalo, jako špatná volba. Udělal hodiny a závod pro něho skončil. Za ním vyrážel na trať Miloš Beneš, který dostal signalizaci dvěmi žlutými vlajkami o překážce na trati, takže měl nárok na zopakování jízdy. To byla pro Miloše další velká výhoda, jelikož si prohlédl stále osychající trať a měl možnost zajet v klidu nejlepší čas. Ale ale. Tuto možnost bohužel pro něj nevyužil. Jel skvěle a mohl vyhrát s několikasekundovým náskokem, ale poslední zatáčka před cílem byla pro něho moc úzká. Sjel mimo asfalt a závod pro něj pouhých 15 metrů před cílem skončil !! Naopak tak ale přišla další velká šance pro pelhřimovského jezdce.
„Na druhou jízdu jsem zvolil suché pneumatiky, abych si mokré pošetřil pro další závody, a s vědomím značného náskoku z první jízdy jsem se snažil dokončit i druhý závod tím nejlepším výsledkem. V této jízdě byl sice nejrychlejší Ota Krámský, ale součet časů hovořil jednoznačně v náš prospěch. Dvě absolutně první místa z Ústecké jednadvacítky, to nikdo z nás nečekal a je patrné, že v závodech do vrchu hraje obrovskou roli nejen připravenost auta, jezdce, mechaniků, ale i štěstí,“ hodnotí celý velmi úspěšný víkend Milan Svoboda, po šesti závodních jízdách vedoucí muž českého šampionátu v závodech do vrchu. Ze šesti závodů tak čtyři vyhrál absolutně a v Ústí navázal na své dvojnásobné prvenství na úvodním závodě v Brně.
Hned následující víkend bude následovat další náročný závod - ECCE HOMO ve Šternberku, další díl Mistrovství Evropy. Tréninkům je vyhrazena sobota a vlastnímu závodu pak neděle 4. června 2006. Začíná se v sobotu po osmé hodině ráno, v neděli první jízda startuje v 8,30 hodin a druhá ve 13,10 hod.
„Do závodu je přihlášeno neuvěřitelných 149 jezdců a kvalita startovního pole zatím jednoznačně převyšuje všechny tři podniky evropského šampionátu, které již máme v roce 2006 za sebou. Hlavně ve skupině E2 formulových vozů se očekává historicky největší počet jezdců – jen nejsilnějších monopostů F3000 je do závodu přihlášeno DESET !!,“ láká diváky k účasti na 101 ročníku závodu tiskový mluvčí akce Ondřej Koubek.
Ze zkušených formulových jezdců se ve Šternberku objeví László Szász, Hermann Waldy, či Dušan Nevěřil. Ze skupiny CN sportovních prototypů do silných formulí přestoupili například Giulia Regosa, Fausto Bormolini a také náš nejúspěšnější vrchař v historii Otakar Krámský. Pelhřimovský Milan Svoboda se svoji Dallarou by ale opět chtěl skončit co nejlépe a věří, že se mu opět podaří překonat a potrápit i některé majitele mnohem výkonnějších speciálů.
Pavel Jelínek,
www.car.cz, www.motormix.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 31. května 2006
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal,
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
Oficiální stránky Ecce Homo : www.eccehomo.cz
Ústí nad Orlicí - Výsledky sobotního závodu
1. 2 Svoboda Milan CZ DALLARA 302 K2 E2 2000- 2:07,44 2:11,49 4:18,93
2. 6 Beneš Miloš CZ LUCCHINI P3/B2 K2 C 2:09,88 2:12,41 4:22,29
3. 1 Ing. Krámský Otakar CZ REYNARD 99L K2 E2 2000+ 2:13,95 2:18,30 4:32,25
4. 114 Plasa Georg D BMW 320 V8 JUDD K1 E1 3000+ 2:16,96 2:18,98 4:35,94
5. 3 Fajkus Miroslav CZ LUCCHINI P3-96M K2 C 2:19,39 2:18,52 4:37,91
6. 122 Novotný Martin CZ OPEL SPEEDSTER K1 M 2000- 2:18,29 2:20,10 4:38,39
7. 5 MVDr.Komárek Josef CZ MITSUBISHI EVO 550 K1 M 2000+ 2:19,75 2:19,59 4:39,34
8. 242 Rokyta Petr CZ MTX SPIDER 2-03 K2 HA H14 2:22,97 2:18,65 4:41,62
9. 67 Jureňa Peter SK MITSUBISHI EVO VII. K1 N 2000+ 2:23,16 2:22,91 4:46,07
10. 97 Ďurovkin Marek SK AUDI A4 ST K1 E1 2000- 2:24,03 2:22,40 4:46,43
11. 241 Vondrák Petr CZ MTX 2-01 BMW ALPINE K2 HA H14 2:24,95 2:22,52 4:47,47
12. 115 Koiš Martin SK FORD FOCUS K1 E1 2000+ 2:23,48 2:24,16 4:47,64
13. 22 Jakeš Miroslav CZ MITSUBISHI LANCER EVO K1 N 2000+ 2:24,34 2:24,76 4:49,10
14. 116 Pregartner Herbert A PORSCHE 911 GT2 K1 E1 3000+ 2:24,95 2:24,25 4:49,20
Ústí nad Orlicí - Výsledky nedělního závodu
1. 2 Svoboda Milan CZ DALLARA 302 K2 E2 2000- 2:07,400 2:04,000 4:11,400
2. 1 Ing. Krámský Otakar CZ REYNARD 99L K2 E2 2000+ 2:12,200 2:02,300 4:14,500
3. 4 Nevěřil Dušan CZ LOLA F 3000 K2 E2 2000+ 2:12,200 2:04,300 4:16,500
4. 114 Plasa Georg D BMW 320 V8 JUDD K1 E1 3000+ 2:17,000 2:04,800 4:21,800
5. 9 Sládečka Juraj SK LOLA F 3000 K2 E2 3000- 2:17,000 2:11,700 4:28,700
6. 122 Novotný Martin CZ OPEL SPEEDSTER K1 M 2000- 2:19,700 2:10,900 4:30,600
7. 7 Komárek David CZ MITSUBISHI EVO VI K1 A 2000+ 2:18,900 2:12,300 4:31,200
8. 116 Pregartner Herbert A PORSCHE 911 GT2 K1 E1 3000+ 2:20,300 2:12,500 4:32,800
9. 242 Rokyta Petr CZ MTX SPIDER 2-03 K2 HA H14 2:20,200 2:12,860 4:33,060
10. 82 Kostruh David CZ DALLARA F393 K2 E2 2000- 2:21,300 2:13,100 4:34,400
11. 97 Ďurovkin Marek SK AUDI A4 ST K1 E1 2000- 2:18,700 2:15,700 4:34,400 ……..
DNS
3 Fajkus Miroslav CZ LUCCHINI P3-96M K2 C DNF DNS
6 Beneš Miloš CZ LUCCHINI P3/B2 K2 C DNF DNS
11 Krajčí Andrej SK OPEL LOTUS K2 E2 2000- DNS DNS
37 Prášková Edita CZ DALLARA F3 F301 K2 E2 2000- DNS