www.car.cz
 

Přijďte si na AUTOTEC 2006 prohlédnout - nákladní automobily a autobusy
     2.6.2006 18:19 - tisková zpráva


ASTRA

Novinkou na českém automobilovém trhu jsou stavební vozidla Astra patřící do portfolia koncernu Iveco. Vyrábějí se ve více než 210 různých modelových verzích. Hnací ústrojí je prakticky totožné s vozy Iveco, ostatní konstrukce je zcela originální. Vozy Astra jsou především konstruovány jako speciály a konstrukce podvozku je přímo předurčuje pro práci v těžkém terénu.

 

BEULAS

Luxusní zájezdové autobusy Beulas si mezi českými dopravci získaly již své pevné místo. Respektují potřeby zákazníků ve všech směrech, a ti si mohou vybírat nejen značku podvozku, konkrétně Scania, Mercedes, Man, Volvo či VDL Bus, ale také počet i typ sedaček a vnitřní vybavení vozu. Do Brna na AUTOTEC přiveze společnost SolBus, která výhradně zastupuje prodej autobusů Beulas v České republice, tříosý model Beulas Aura na podvozku Scania a v české premiéře se představí model Stela na podvozku Mercedes.

 

BOVA

Společnost VDL Bova již v loňském roce představila nový autobus Lexio. Je určený pro příměstskou a meziměstskou dopravu. Variabilnost jednotlivých modifikací umožňuje i další bohaté možnosti využití pro dálkovou mezinárodní dopravu.

 

DAF

Rok 2005 byl pro DAF skvělým rokem s řadou rekordů - v objemu výroby, prodaných vozidel i podílu na trhu. Letos do Brna přichází DAF s novou vlajkovou lodí - vozem DAF XF105 s novým motorem PACCAR MX.

Ke splnění nových emisních limitů DAF zvolil technologii SCR, technologii katalytické redukce. Použití zcela nové technologie SMART injection technology v motorech PACCAR MX pak umožňuje maximálně čisté a efektivní spalování bez použití přídavných filtrů a dále tak snižuje zatížení životního prostředí a provozní náklady vozidla. DAF dále přichází pro vozy LF a CF nejen s novým kabátem, ale taktéž se zbrusu novou řadou motorů PACCAR, které vynikají skvělou kombinací výkonu, životnosti, spolehlivosti a snížené spotřeby paliva.

 

EKOBUS

Akciová společnost EKOBUS se zabývá především výrobou stejnojmenných ekologických a ekonomických autobusů. Jsou vyráběny pro městskou i meziměstskou dopravu a patří do kategorie ekologických autobusů využívajících alternativní palivo – stlačený přírodní zemní plyn CNG. Ekobusy pohání americko-kanadský motor Cummins Westport B 5,9.

 

ISUZU

Firma Turancar vznikla v roce 2004 a o rok později již vyvíjí aktivity v prodeji malokapacitního autobusu Isuzu. Současná nabídka sestává ze tří provedení autobusu Isuzu Turquoise.

 

IVECO

IVECO se vždy řídilo snahou připravit neotřelou expozici, která by se odlišila od konkurentů. A protože se společnost poprvé v historii rozhodla prezentovat na veletrhu produkty celé skupiny IVECO, budou nákladní automobily Iveco a autobusy Karosa vystaveny pod jednou střechou, ve společném stánku. Jedním z magnetů expozice bude nové Daily, které se na AUTOTECU představí v evropské premiéře. Nejúspěšnějším segmentem produkce IVECO a zároveň nejprodávanějšími modely na evropském trhu jsou vozidla řady Eurocargo, které se rovněž předvedou v nejnovějších provedeních. Nejtěžší řadu IVECO pak prezentují tahače Stralis.

 

KAROSA

Karosa se chystá představit úplně nové výrobky v sortimentu městských, linkových, turistických autobusů a minibusů. Jasný je také nástup nové normy EURO 4 u použitých pohonných jednotek. Domácí premiéru bude mít nový minibus Iveco Daily v provedení EURO 4, poprvé se prezentuje také 12 m městský autobus Citelis CNG s pohonem na zemní plyn. Světovou premiéru bude mít nový linkový autobus, nahrazující dosavadní autobusy C 954E, Récréo a Axer. Karosa nabídne tradiční segment linkových autobusů s novinkou nesoucí název Arway. Arway je nabízen v provedení 12 m, 12,80 m a 15 m, s jednoduchými předními dveřmi a se středovými dveřmi v provedení s jedním nebo dvěma křídly. Autobus je poháněn motorem Iveco Cursor 8 s výkonem 243 kW nebo 280 kW, který uspokojí jak požadavek vysokého výkonu, tak nízké spotřeby. Poprvé bude v tuzemsku k vidění také nový luxusní autokar Domino. Na venkovní ploše se představí 7,5 m dlouhý turistický autokar Proxys, vyráběný Irisbusem v Turecku na podvozku Iveco.

 

MAN

MAN kompletně přepracoval lehkou a střední řadu nákladních a užitkových vozidel. Novinkami jsou pak řady TGL a TGM, v obou je uplatněna architektura Trucknology. TGL prošel důsledným procesem optimalizace hmotnosti. Důkazem je vyšší užitečná hmotnost až o 250 kg, než je v daném segmentu obvyklé. TGM pokrývá segment celkové hmotnosti 12 až 18 t. K pohonu vozidel jsou určeny evoluční verze původních motorů MAN D0836 Common-Rail. U silničních tahačů TGA pak došlo také k řadě vylepšení. Pro tahače a stavební vozidla byl vyvinut hydraulický pohon kol přední nápravy známý pod označením HydroDrive. Jde o absolutní novinku pracující s vysokotlakým čerpadlem umístěným na převodovce a dodávající tlakový olej do hydrostatických motorů umístěných přímo v nábojích kol.

Tradičně se představí také autobusy, kde najdeme novinku – meziměstský autobus Lion´s Regio. Luxusem a designem, který nabízí, se může pochlubit málokterý linkový autobus. Novinku doplní ještě zájezdový autobus Lion´s Coach.

 

Mercedes-Benz

Značka Mercedes-Benz se v kategorii nákladních automobilů drží v České republice na špičce. Na letošním AUTOTECU návštěvníci uvidí zástupce každé z modelových řad Atego, Axor i Actros. Nejvýznamnější novinkou je nabídka automobilů splňujících emisní normy Euro 4 a dokonce i Euro 5. Mercedes-Benz začal jako první dodávat již v prvním čtvrtletí roku 2005 motory Euro 4 a 5 v tahačích Actros svým zákazníkům a má tedy jako jediný s těmito modely více než roční zkušenosti.

Na stánku Mercedes-Benz bude ale také jedna z hlavních novinek mezi dodávkovými automobily, a to nový Sprinter. Návštěvníci budou mít možnost si tuto novinku osobně prohlédnout právě na AUTOTECU. Nový Sprinter je všestrannější, bezpečnější, komfortnější. Tři varianty rozvoru náprav, čtyři celkové délky od 5 243 do 7 343 mm, tři výšky střechy a mnoho variant nástaveb zaručují, že nový Sprinter je ještě flexibilnější než jeho předchůdce. Jeho koncepce s celkovou hmotností 3,0 až 5,0 t, (tj. kategorie N1 a N2, podle provedení) umožňuje pokrýt, například u automobilů se skříňovou karoserií s objemem ložného prostoru od 7 do 17 m3, skoro všechny myslitelné požadavky.

 

MITSUBISHI

Není tomu ani rok, co byla na náš trh uvedena nová značka užitkových automobilů – Mitsubishi Fuso. Funkčnost a mnohostrannost, životnost a spolehlivost, komfort a bezpečnost - to jsou hesla, která provázela vývoj již sedmé generace vozů Mitsubishi Fuso řady Canter.

Jedná se o neobyčejně robustní, ale přesto lehký nákladní automobil pokrývající hmotnostní kategorie od 3,5 t do 7,5 t. V červnu letošního roku se Canter poprvé představí i na AUTOTECU 2006 v Brně v sousedství sesterské značky Mercedes-Benz.

 

EvoBus

Zastoupení autobusů se značkou Mercedes-Benz překoná měřítka minulých ročníků. Na výstavišti najdete celkem čtyři autobusy Mercedes-Benz. Z toho dva v expozici EvoBus Bohemia v pavilonu G2 a ve dvou se můžete svézt v rámci kyvadlové dopravy v areálu výstaviště. Prohlédnout si tak můžete komfortní dálkový vůz Travego nové generace a autobus patřící do nejúspěšnější řady městských autobusů Citaro – rovněž s četnými inovačními prvky – v provedení s dieselovým pohonem splňujícím limity emisní normy Euro 5. Kyvadlovou dopravu pak zajišťují dva městské autobusy Citaro. Mercedes-Benz se rozhodl aktivně vstoupit také do doprovodného programu letošního ročníku veletrhu AUTOTEC – do mezinárodní konference s názvem

Silniční doprava a životní prostředí. Nejvhodnějším příspěvkem do debaty s tématem alternativních energetických zdrojů je městský autobus Mercedes-Benz Citaro s pohonem na palivové články.

 

RENAULT TRUCKS

Pro značku Renault Trucks je rok 2006 zlomový. Letos končí proces modernizace všech modelových řad, který započal před třemi lety. Jedná se nejen o modernizaci všech vozidel, ale též o modernizaci nabídky služeb. Letošní ročník výstavy AUTOTEC tak bude zlomový i pro české zastoupení výrobce - společnost Renault Trucks ČR.

Na největším stánku v historii účasti na brněnském veletrhu se představí výrazně obměněná modelová řada pro rok 2006. Vše se samozřejmě bude soustředit kolem nových emisních norem Euro 4 a Euro 5. Jako česká premiéra se na brněnském výstavišti představí čtyři zcela nové modely! S příchodem modelů nový Midlum a Premium Distribution je obměněna celá distribuční řada Renault Trucks. Na trh stavebních vozidel, který v České republice i na Slovensku prochází obdobím výrazné expanze, směřuje nová generace modelů Premium Lander a Kerax. Významných změn se dočkala také královská třída tahačů, zastoupená tradičně modely Premium Route a Magnum.

 

Scania

Společnost Scania CZ přichystala jako obvykle prezentaci napříč celým portfoliem svých produktů. Největší pozornost však bude letos zcela jistě věnována novým motorům Euro 4 a Euro 5. Pro snižování emisí využívají vozy Scania dvě různé technologie: EGR (recirkulace výfukových plynů) a SCR (selektivní katalytická redukce). Scania je v současnosti jediným výrobcem, který nabízí obě technologie a rozhodnutí tak záleží čistě na zákazníkovi. V Brně se pak neomezí pouze na představení tahačů, ale chystá se prezentovat také novinky z řady vozidel pro stavebnictví.

Na veletrhu AUTOTEC se ale představí také zástupce řady autobusů a autokarů Scania Irizar – model Century. Tento oblíbený turistický autokar je postavený na třínápravovém podvozku o celkové délce 12 metrů a je vybavený jedenáctilitrovým motorem o výkonu 380 k (279kW).

Společnost Scania bude v Brně samozřejmě prezentovat i širokou nabídku servisních a doplňkových služeb, jako je například problematika pronájmu vozidel, poradenství se servisními smlouvami, či informace o výhodných leasingových smlouvách od sesterské společnosti Scania Finance CZ.

 

SETRA

Již před pěti lety uvedla Setra na trh novou řadu 400, která spojuje svým vzhledem konzervativní prvky s moderními a působí tak stále jako ta strará dobrá klasická Setra. Vyrábí se ve velkém počtu variant od krátkých verzí až po délku 13,8 metrů a výšku 3,8 metru.

 

SOLARIS

Solaris Bus & Coach S.A. je firmou, která se za necelých deset let stala lídrem polského trhu výrobců nízkopodlažních městských autobusů. Autobusy Solaris Urbino díky svým čtyřem délkovým verzím – 10, 12, 15 a 18 metrů – všestranně splňují potřeby městských dopravců.

 

SOR

Autobusy SOR jsou vyráběny v délkách 9,5 m, 10,5 m, a 12 m. Dvanáctimetrové autobusy SOR mají variantu městskou, mezimětskou a dálkovou.

 

ŠKODA ELECTRIC

V samostatné expozici tohoto výrobce se představí velkokapacitní nízkopodlažní trolejbus Škoda 25 Tr s dieselagregátem v karosérii Citelis. Expozice je umístěna v sousedství Karosy Irisbus.

 

TATRA

Jediná česká značka těžkých nákladních vozidel se svojí historií řadí mezi nejstarší výrobce automobilů vybavených spalovacím motorem. Vynikající jízdní vlastnosti těžkých nákladních vozidel Tatra, zvláště v těžkém terénu, jsou dány osobitou koncepcí podvozkové části. Sériová výroba současných nákladních i speciálních vozidel Tatra výrazně těží ze zkušeností nabytých, mimo jiné, také v rámci závodů a soutěží. Dnešní nabídka nákladních a speciálních vozidel Tatra zahrnuje civilní a speciální část. Modelovou řadu TERRN01 reprezentují trambusové podvozky, valníky a sklápěče určené pro civilní sektor s aplikacemi pohonu 4x4, 6x4, 6x6 a 8x8. Druhá modelová řada určená pro civilní sektor je řada T163 (dříve Jamal). Jde o třínápravové sklápěče a dumpery s kapotovou kabinou určené pro práci v nejtěžším terénu. Kromě motorů specifikací EURO 2 a EURO 3 nabízí Tatra jako úplnou novinku originální vzduchem chlazené motory s technologií SCR, které zajišťují splnění emisních norem EURO 4.

 

TEDOM

Městský nízkopodlažní třídveřový autobus ve dvanáctimetrové třídě je vybaven motorem Tedom 123 G poháněným zemním plynem.

 

VOLVO

Expozice společnosti Volvo Truck Czech nabídne návštěvníkům nejen jednu z nejvýkonnějších a nejširších řad nákladních vozidel na trhu, ale k vidění zde bude i autobus Volvo a také řada systémů a poprodejních či finančních služeb. Připravena tak bude například jednička ve své třídě - nové Volvo FH16, které charakterizuje neuvěřitelný točivý moment 3 100 N.m. Nová vlajková loď flotily Volvo je velmi inteligentní. Důkazem toho je dokonalá automatizovaná převodovka I-shift, fenomenální motorová brzda Volvo VEB+ s maximálním brzdným výkonem, který dosahuje 425 kW, perfektní ergonomická kabina pro řidiče, jejíž maximální komfort a bezpečí zajišťují ty nejlepší podmínky pro práci.

 

AVIA

Společnost Avia, a. s., tradiční český výrobce nákladních automobilů s dlouholetou tradicí, je od jara loňského roku ve vlastnictví americké společnosti Odien capital partners. V uplynulém roce podstoupil zásadní restrukturalizaci a revitalizaci.

Tyto nezbytné kroky připravují Avii na prodej strategickému investorovi, který bude pokračovat ve výrobě a prodeji nákladních automobilů. Avia se opírá o kvalitní a spolehlivý produkt, jež se s celkovou hmotností 6 až 9 tun řadí do segmentu lehkých nákladních vozidel kategorie N2. Pro AUTOTEC 2006 připravuje Avia zásadní novinku – podvozek pro vozidla s celkovou hmotností do 12 t. Reaguje tak na posun poptávky směrem ke středním nákladním automobilům, tj. do segmentu trhu, který v poslední době zaznamenává ze všech kategorií nejdynamičtější rozvoj.
 


 Provozní doba 
 
3. - 7. 6. 2006
2. 6. 2006 - odborný a novinářský den

denně 9.00 - 19.00 hod.
poslední den 9.00 - 18.00

 BVV


 
 
Fotogalerie:   Rallye Český Krumlov 2006, foto Robert Jeníček

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose