Ecce Homo 2006 skončilo, raduje se Fausto Bormolini. Z našich nejlepší třetí Svoboda !! 5.6.2006 07:50 - tisková zpráva
Ecce Homo 2006 již úspěšně skončilo a zná svého absolutního vítěze. Po obrovských soubojích na mokré trati v první jízdě do odpoledne vše prakticky dokonale oschlo a opět se projevila převaha silných formulí 3000 oproti dvoulitrovému speciálu Milana Svobody, který kraloval na mokré trati.
Nejlepšího součtu obou časů dosáhl Fausto Bormolini, který už se před několika týdny netajil tím, že by ve Šternberku velice rád zvítězil. Druhému Giuliovi Regosovi nepomohl k lepšímu umístění ani absolutně nejrychlejší čas víkendu, který atakoval hranici tří minut, ovšem zajistil dostatečný, téměř čtyřvteřinový náskok před třetím Milanem Svobodou.
Bramborová medaile zbyla na posledního zástupce stáje Tschager Motosport Renza Napioneho a pátým místem završil úspěšný víkend také Otakar Krámský, jehož nová formule Reynard je závod od závodu rychlejší. Bohužel, kolizí se svodidly skončil závodní víkend těsně před cílem pro Vladimira Stankoviče a ani výkony čtyřnásobného vítěze Ecce Homo László Szásze nebyly optimální. Pravděpodobně přetrvávaly sobotní problémy s převodovkou a 17. místo absolutně je rozhodně zklamáním.
Nejrychlejším cestovním vozem byla podle očekávání Lancia Delta Felixe Pailera ze skupiny E1 a s opravdu výrazným náskokem porazil Novotného i Ďurovkina. V hodnocení skupiny A se radoval z prvenství David Komárek před Danem Michlem a třetí příčku vybojoval Jaromír Malý s Fordem Eskort maxikit.
Poměrně zajímavě se vyvíjel závod ve skupině N, kde nejdříve dostali opravnou jízdu Vladimír Doubek s Jörgem Weidingerem kvůli sílícímu dešti, ovšem na osychající trati projevili nespokojenost s nerovností časů také ostatní jezdci skupiny a stejně jako první dva jmenovaní dostali možnost opravy. Jenže se již mohli vydat vstříc 7800 metrů dlouhému kopci se suchými pneumatikami a Doubek s Weidingerem se znovu domáhali opravy.
Tentokrát však neuspěli, ale stejně dosáhli fantastických výsledků. Jörg Weidinger již počtvrté v této sezoně (ze čtyř závodů) nepoznal přemožitele a ani lepší podmínky nestačily Peterovi Juřenovi na lepší než druhé místo. Na třetí příčku se zařadil Vladimír Doubek.
Ve skupině SP si prožil horké chvilky Martin Jerman, kterému přestaly fungovat brzdy a výsledkem byla nepříjemná kolize se svodidly a hlavně náraz uvolněného kola do bočního skla automobilu. Více důvodů k radost má Piergiorgio Bedini, jehož Alfa Romeo nadělila druhému Tomášovi Kusému devět vteřin v součtu. Poslední medailová příčka zbyla na Lukáše Vojáčka, který nakonec uhájil svou pozici před otcem Petrem.
V kategorii historických vozů se opět radoval Petr Rokyta před Martinem Vondrákem a i když byl časový rozdíl mezi oběma jezdci propastný, předvedli divákům velmi krásný výkon.
Celkem tedy na Ecce Homo dokončilo 81 jezdců se současnými vozy (+ 15 nedojelo) a 25 historiků (nedokončilo 6 jezdců). I přes nepřízeň počasí sledovalo závod u trati 18 000 diváků, což je opravdu nadprůměrný počet i v porovnání s ostatními podniky Mistrovství Evropy a jménem všech organizátorů bych návštěvníkům Ecce Homo velice rád poděkoval za jejich přízeň.
Ondřej Koubek
V první závodní jízdě všechny pokořil Svoboda
V neděli dopoledne se vyplnily hrozby meteorologů a na Šternberk se snesl poměrně vytrvalý déšť. Na mokré trati měly evidentně problémy s přebytkem výkonu silné monoposty F3000 a této situace dokonale využil pelhřimovský Milan Svoboda, který je se svou dvoulitrovou F3 Dallara velmi rychlý i za sucha.
Čas 3:34,37 stačil na mokré trati k tomu, aby Svoboda nadělil druhému Faustovi Bormolinimu více než čtyři vteřiny a před druhou odpolední jízdou může být tento náskok rozhodující. Až třetí, o dalších pět vteřin zpět, dojel lídr šampionátu Giulio Regosa, který sice ovládl úvod sezony, ovšem již ve Španělsku a Portugalsku se mu konkurenti výrazně přibližovali.
Nepopulární čtvrté místo zatím patří dalšímu Italovi, kterým je Renzo Napione a jen v těsném závěsu za ním zůstal Otakar Krámský. Ten se bude jistě prát o pozici nejrychlejšího Čecha s F3000 na Ecce Homo se šestým Dušanem Nevěřilem. Zklamáním pak může být až osmé místo pro László Szásze, ovšem je třeba brát v potaz fakt, že díky včerejším problémům s převodovkou vůbec netrénoval.
Určitě jej však mrzí, že před něj na sedmou příčku pronikl nejrychlejší zástupce z kategorie cesovních vozů. Byl jim Felix Pailer s Lancíí Delta Integrale. V těsném sledu pak násůedují nejlepší jezdci skupiny A, kde po celý víkend zatím vede David Komárek s rallyovým Mitsubishi, ale Dan Michl jeho náskok již stáhl na absolutní minimum a v celkové klasifikaci oba o čtyři vteřiny poodkočili třetímu Jaromíru Malému.
Výsledky skupiny N ovlivnil právě začínající déšť, proto Vladimír Doubek s Jörgem Weidingerem požádali vzhledem k okolnostem o opravnou jízdu, tentokrát již na mokrých pneumatikách a výsledkem jsou velmi dbré časy, i když stále výrazně ovlivněné deštěm. Weidinger se zařadil na druhou příčku s prakticky shodným časem, jaký měl první Richard Vodička a Doubek je prozatím třetí.
Skupina SP vyzněja naprosto suverénně ve prospěch lídra ME Piergiorgia Bediniho, když se mu nedokázali přiblížit ani druhý Milan Zahradníček či třetí Lukáš Vojáček.
Ondřej Koubek
Odpoledne nejrychlejší Bormolini, Beneš havaroval (sobota)
Odpolední trénink na Ecce Homo 2006 proběhl na kompletně suché trati a dosahované časy byly opravdu kvalitní. Nejrychleji absolvoval celou trať Fausto Bormolini, který se už před závodem netajil s přáním ve Šternberku vyhrát.
Hned za ním skončili Regosa a Napione a všechny tři dělily v cíli pouhé dvě desetiny sekundy. Hned ve druhém sektoru havaroval vítěz dopoledního tréninku Miloš Beneš a hodně vážně poškodil zadní nápravu svého Lucchini. Je tedy více než pravděpodobné, že do zítřejšího závodu nenastoupí. České barvy však úspěšně hájili pátý Dušan Nevěřil, šesý Miroslav Fajkus a sedmý Otakar Krámský.
Také Milan Svoboda dokázal ještě zrychlit a se slabším vozem se udržel v elitní desítce. Lásló Szász po problémech v prvním tréninku nenastoupil na start ani ve druhé jízdě a je téměř jisté, že ředitelství závodu vyhoví jeho žádosti, aby mohl startovat v zítřejším závodě i bez tréninku.
Mezi cestovními vozy se s malými problémy potýkal Martin Novotný, zatímco jeho největší konkurent Felix Pailer výrazně zrychlil a přiblížil se času tři a půl minuty na jednu jízdu. Hned za něj se zařadil vítěz skupiny A David Komárek. Až na druhém místě se ztrátou šesti vteřin za ním dojel Jaromír Malý a třetí příčku ve skupině obsadil Vladimír Liška.
Ve skupině N ukázal své pravé kvality úřadující mistr Evropy Jörg Weidinger s BMW M3 a zařadil se na první místo. Jako druhý nejlepší absolvoval Ecce Homo Vladimír Doubek a jen s minimální ztrátou třetí dojel Peter Jureňa na Mitsubishi.
Ve druhém tréninku skupiny SP nastoupil její lídr Piergiorgio Bedini a oproti minulým závodům neobsadil první příčku. Skončil až třetí, těsně před Petrem Vojáčkem, ovšem musel se sklonit před uměním druhého Martina Jermana a hlavně vítězného Milana Zahradníčka.
Kategorii historických vozidel opět dominoval Petr Rokyta, i když Petr Vondrák snížil svou ztrátu z hrozivých patnácti vteřin na přijatelnějších dvanáct.
Ondřej Koubek
výsledky:
E2 3000 3.04,680 Tschager Motorsport 152,05 1 BORMOLINI Fausto 3.38,970 4 I LOLA F3000 6.43,650 128,24 up 3000 E2 3000 3.00,650 Tschager Motorsport 155,44 2 REGOSA Giulio 3.43,930 3 I LOLA F3000 6.44,580 125,40 up 3000 E2 1998 3.14,170 Czech National Team 144,62 3 SVOBODA Milan 3.34,370 12 CZ DALLARA 302 6.48,540 130,99 up 2000 E2 3000 3.03,790 Tschager Motorsport 152,78 4 NAPIONE Renzo 3.46,950 5 I REYNARD F3000 6.50,740 123,73 up 3000 E2 3000 3.07,920 Czech National Team 149,43 5 KRÁMSKÝ Otakar 3.48,360 10 CZ REYNARD 6.56,280 122,96 up 3000 E2 2998 3.06,710 Czech National Team 150,39 6 NEVERIL Dušan 3.50,860 7 CZ LOLA-JUDD T96-50 6.57,570 121,63 up 3000 E2 2994 3.05,420 MSC Rottenegg 151,44 7 WALDY Hermann 3.54,800 8 A REYNARD 94 F3000 7.00,220 119,59 up 3000 CN 2000 3.22,820 Ballatori Pietro Angelo 138,45 8 BALLATORI Pietro Angelo 3.56,230 27 I OSELLA PA 21/S 7.19,050 118,87 up 2000 CN 2000 3.16,930 Camarlinghi Michele 142,59 9 CAMARLINGHI Michele 4.03,830 26 I OSELLA PA 21/S 7.20,760 115,16 up 2000 E2 2998 3.18,130 Incar Motorsport Team 141,73 10 SLÁDECKA Juraj 4.03,800 9 SK LOLA F3000 7.21,930 115,18 up 3000 A 1998 3.33,840 Czech National Team 131,31 11 MICHL Dan 3.52,680 80 CZ ŠKODA OCTAVIA KIT-CAR 7.26,520 120,68 up 2000 E2 1998 3.26,580 Vilarino motorsport 135,93 12 VILARINO Angela 4.00,700 15 E COLONI F2000 7.27,280 116,66 up 2000 E2 3000 3.38,210 Szász Racing Team 128,68 13 SZÁSZ László 3.52,370 2 H REYNARD - ZYTEK F3000 7.30,580 120,84 up 3000 A 1998 3.35,500 Czech National Team 130,30 14 MALÝ Jaromír 3.56,900 76 CZ FORD ESCORT KIT CAR 7.32,400 118,53 up 2000 N 3201 3.42,340 ADAC Team NordBayern 126,29 15 WEIDINGER Jörg 3.56,220 121 D BMW M3 7.38,560 118,87 over 3000 N 3396 3.45,890 Matador Pneusport 124,31 16 JURENA Peter 3.54,400 127 SK MITSUBISHI LANCER EVO VII 7.40,290 119,80 over 3000 A 3201 3.41,450 Klub Fox Racing 126,80 17 LIŠKA Vladimír 3.59,710 73 CZ BMW M3 7.41,160 117,14 over 3000 N 3201 3.43,620 Czech National Team 125,57 18 DOUBEK Vladimír 3.57,560 122 CZ BMW M3 7.41,180 118,20 over 3000 A 3201 3.43,140 Czech National Team 125,84 19 JANÍK Václav 4.00,200 70 CZ BMW M3 7.43,340 116,90 over 3000 N 3201 3.49,990 AMK Ecce Homo 122,09 20 VODICKA Richard 3.53,370 123 CZ BMW M3 7.43,360 120,32 over 3000 N 3390 3.52,270 Czech National Team 120,89 21 VOVES Jirí 3.55,920 129 CZ SUBARU IMPREZA WRX STI 7.48,190 119,02 over 3000 N 3400 3.51,890 ÚAMK Racing 121,09 22 JAKEŠ Miroslav 3.57,370 128 CZ MITSUBISHI LANCER EVO IX 7.49,260 118,30 over 3000 SP 1969 3.50,540 Bedini Piergiorgio 121,80 23 BEDINI Piergiorgio 3.59,710 104 MC ALFA ROMEO 147 7.50,250 117,14 up 2000 E2 1998 3.31,320 Zmeškal Miloš 132,88 24 ZMEŠKAL Miloš 4.20,210 18 CZ DALLARA 399 7.51,530 107,91 up 2000 A 3201 3.36,530 Hilger Alfred 129,68 25 HILGER Alfred 4.16,370 71 D BMW M3 7.52,900 109,53 over 3000 A 1600 3.46,400 Team Citroen Slovakia 124,03 26 HOMOLA Jaro 4.09,230 90 SK CITROEN C2 7.55,630 112,67 up 2000 A 1998 3.49,630 MSC Rottenegg 122,28 27 MARTINEK Rene 4.06,480 81 A HONDA CIVIC TYPE R 7.56,110 113,92 up 2000 A 3201 3.44,660 Šenkýr Motorsport 124,99 28 LÍBAL Petr 4.11,750 72 CZ BMW M3 7.56,410 111,54 over 3000 A 2990 3.45,230 AK Vsetín 124,67 29 KRAMPOTA Ivo 4.12,180 79 CZ BMW M3 7.57,410 111,35 up 3000 SP 1999 3.53,220 Kart Arena Brno 120,40 30 KUSÝ Tomáš 4.06,510 106 CZ PEUGEOT 306 7.59,730 113,91 up 2000 A 1999 3.47,850 Schweiger Christian 123,24 31 SCHWEIGER Christian 4.12,580 86 A VW GOLF IV KIT CAR 8.00,430 111,17 up 2000
|