Ecce Homo 2006 : Pořadí na předních místech ME nezměněno 5.6.2006 12:53 - tisková zpráva
Pořadí na předních místech ME po Ecce Homo nezměněno
- v čele kat. 1 stále trojice Bedini, Michl,Weidinger a kategorii 2 vede Regosa
Do moravského Šternberka se opět o víkendu 3. - 4. června 2006 sjela evropská vrchařská elita, aby na 7800 m dlouhé trati předvedla kvality jak své, tak svých vozů. Jak už je letos tradicí, víkendové počasí probíhalo v aprílovém duchu: déšť se střídal se sluncem a trať střídavě mokla a osychala, stejně jako osmnáct tisíc diváků rozmístěných okolo trati. Tentokrát mohli sledovat jak moderní vozy, tak historické automobily, protože Ecce Homo Šternberk je jeden z mála evropských závodů, kde se oba seriály jedou současně.
Sobotním tréninkům ve skupině E2 a současně absolutnímu pořadí vévodil Ital Fausto Bormolini s třílitrovou formulí Lola, jehož otec Luigi přijel s historickým Porsche 914 a sváděl souboje se slabšími stotřicítkami, mimo jiné s Josefem Michlem, s nímž se na evropských tratích potkávali už před lety. A co se úspěšných synů úspěšných otců týká, tak jako Fausto Bormolini vede pořadí ME sportovních vozů, Dan Michl je v čele pořadí ME cestovních vozů.
Diváci mohli sledovat i jízdy nečekaně vysokého počtu zástupkyň něžného pohlaví: kromě tradiční účastnice Kamily Staré s historickou formulí se letos českého seriálu účastní Michaela Indrová se Škodou 120 S a se stotřicítkou přijela ze Slovenska Gabriela Andrišeková. Mezi moderními vozy ve skupině SP se snaží prosadit Gabriela Jermanová a nejrychlejší ženou startovního pole je Angela Vilariño ve dvoulitrové formuli, sestra loňského pokořitele traťového rekordu Andera Vilariña (jejich otec Andres Vilariño byl mimochodem držitelem traťového rekordu v letech 1992-3).
Ve startovním poli tentokrát chyběla zřejmě nejrychlejší Češka Edita Prášková se svou dvoulitrovou Dallarou.
Do nedělního závodu po slavnostním zahájení najížděly na start do první jízdy nejprve historické vozy a po nich část moderních, potom byla tato pomalejší polovina startovního pole svezena zpět k parkovišti závodních strojů a na trať se vydaly jak cestovní, tak sportovní vozy. Protože chvílemi pršelo a trať byla mokrá, docházelo v důsledku kolizí a drobných havárií k mnoha přerušením a opakovaným jízdám, některé jízdy se opakovaly dokonce proto, že v důsledku přestávky nebyly podmínky na trati pro celou skupinu stejné..
Celkově se s tratí a počasím vyrovnal nejlépe Fausto Bormolini s třílitrovou Lolou, který si za první místo ve skupině D+E2 odvezl 20 bodů do Mistrovství Evropy, druhým jezdcem byl Giulio Regosa s týmž vozem a na třetím místě dojel Milan Svoboda s dvoulitrovou Dallarou.
V průběžném pořadí ME v kategorii 2 moderních vozů je na prvních třech místech Regosa, Napione, Bormolini, čtvrtý je Krámský a o bod za ním nováček seriálu Milan Svoboda.
Ve skupině A si nejlépe vedl Dan Michl, Davida Komárka s třiapůllitrovým Mitsubishi, který jede pouze MČR, nepočítaje. Na mokré trati Dan ve Škodě Octavii Kit Car udržel krok s Davidovým rallyovým vozem a ostatní jezdci dojeli již s odstupem. Body za druhé místo si odvezl Jaromír Malý, třetí dojel Vladimír Liška. Skupinu N opět vyhrál Jörg Weidinger, druhý dojel Peter Jureňa a pohár za třetí místo si odvázží Vladimír Doubek. Dalším tradičním vítězem je Piergiorgio Bedini, vůdčí postava skupiny SP, druhý tentokrát dojel Tomáš Kusý a třetí byl Lukáš Vojáček.
Ani po čtyřech závodech se v průběžném pořadí Mistrovství Evropy na čele kategorie 1 nic nezměnilo, o první pozici se stále dělí Michl, Bedini a Weidinger, za nimi jsou Malý a Doubek.
Konečné pořadí závodu historických automobilů v pondělí dopoledne ještě nebylo známo, řešily se po závodě podané protesty.
Dalším závodem seriálu je hned o příštím víkendu německý Trier, jediná trať, kde se vozy svážejí ke startu po vedlejší obslužné komunikaci a parkoviště závodních strojů je za cílem.
-mm-
|