Kronos Racing na Rallye Akropolis 2006: body vydřené z kamení 5.6.2006 20:33 - tisková zpráva
(2.-4.6.2006) Body z kamení
Řecko - oblíbená destinace milovníků antické kamenné krásy. Kámen však je i charakteristickým rysem pro Rallye Akropolis, byť kameny současné zaostávají co do starobylosti. O to více jsou agresivnější na rychlostních zkouškách, jejichž trať pokrývají. Na nich dojely do cíle tři vozy Citroën Xsara WRC týmu Kronos Total Citroën WRT na bodovaných postech.
Díky druhému místu posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a osmému místu dvojice Xavier Pons-Carlos Del Barrio prožije tým Kronos dvouměsíční letní přestávku, která v programu mistrovství světa následuje, na čele obou šampionátů, Poháru konstruktérů i pilotů.
Už v páteční etapě ztratil Sébastien Loeb 35 sekund, když vyrážel na trať v roli vymetače trati. Se změněným nastavením a lepším výkonem stáhnul ztrátu na vedoucího Marcuse Grönholma na 25 sekund. Nevyhnul se defektu a souboj o první místo se nekonal. Úřadující mistr světa se tak soustředil na udržení druhého místa a zisk osmi bodů do klasifikace jezdců.
Vzrušující souboj na úvod Sébastien Loeb: „Nejsem úplně nespokojený. Poprvé v této sezoně nás čeká pořádný boj mezi třemi vozy. Je to vzrušující. Na druhou stranu ale nejsme tam, kde jsme chtěli být. Už první průjezdy ukázaly, kolik času ztratím čištěním trati.. Od druhých průjezdů jsem ale čekal víc.
Není to tím, že bych to nezkusil. Nepoužil jsem sice nové pneumatiky BFGoodrich H2, ale výběr pneumatik byl stejně dobrý. Dal jsem tomu vše, ale ostatní také. Zítra budu mít protivníka v Petterovi. Tím, že se ho pokusím předstihnout, bych se mohl přiblížit i Marcusovi. V každém případě pojedu i nadále naplno.“
Xevi Pons: „Měli jsme dva defekty, ale technika zapracovala dobře a nemuseli jsme zpomalit. Na RZ7 mi i zhasl motor, což mi stálo také pár vteřin. Stále máme šanci na dobrý výsledek.“
Dani Sordo: „Konečně jsem v cíli! Úplně trpím tím,“ nechal se slyšet Xevi na téma velké horko. „Vzhledem k mým malým zkušenostem byla třetí startovní pozice opravdovou zkouškou. Během druhých průjezdů se osvědčilo jiné nastavení. Pro porovnání jsem se řídil Sébovými mezičasy. Občas jsem zajel slušný čas.Musím jezdit stabilnější časy.“
Sobota: Loeb dojížděl „po třech“ „Začátek byl velmi obtížný, pro vůz i pro pneumatiky. Po jedné zkoušce jsem si říkal, jak je možné, že jsem projel bez defektu, ale hned na další jsem karambol měl. Přišel jsem o pneumatiku, kolo se ulomilo a do cíle zkoušky jsem dojel jen po třech kolech.
Ztratil jsem nějaký čas a auto bylo hodně poškozené. Velký problém to znamenalo na přejezdu, kde jsem měl další defekt. Auto celou dobu nejelo rovně. V sobotu budu chtít dojet do cíle na druhém místě, ale bude to velmi těžké.“ Daniel Sordo absolvoval druhou etapu bez větších potíží. „Jen na zkoušce Mandra jsem ztratil čas v prachu za Jussi Valimakim, který se vrátil na trať chvíli přede mnou. Musím pochválit pneumatiky, jsou vynikající a také nastavení vozu je čím dál lepší.“ Xavier Pons přiznal, že se nevyhnul chybám. „Na RZ Kineta jsem měl problémy s rozpisem, ztratil jsem koncentraci a tím pádem i rychlost. Na poslední zkoušce mi v jedné zatáčce zhasnul motor a stálo mě to několik sekund.“
Loeb smekl před týmem „Byla to náročná soutěž,“ zhodnotil celkově Řecko Loeb, lídr šampionátu. „Když si vzpomenu se na čistění trati, defekt a složitý návrat do servisu, tak jsem opravdu velmi rád, že odjíždíme s osmi body za druhé místo. A ještě jednou musím smeknout před všemi členy týmu Kronos, kteří dokázali dát moji Xsaru do pořádku. Marcus byl velmi rychlý, nicméně jsme v sobotu dokázali ukrojit kus z jeho náskoku. V Německu to bude velmi těsný souboj, ostatně jako pokaždé v této sezoně. Souboje s Marcusem jsou tím nejlepším kořením šampionátu.“
Xevi Pons by mohl být označován za držitele titulu mistra světa v defektech. Díky systému mousse však neztratil příliš mnoho času a nakonec vybojoval jeden bod do hodnocení jezdců. „Nemohu skrývat to, že jsem nespokojený,“ říkal Xevi. „Čekal jsem, že budu na tomto povrchu o něco rychlejší, protože to pro nás všechny byla úplně nová soutěž. Není příjemné poslouchat, jak auto pořád chytá nárazy, jede se na hraně a člověk si nemůže ani na chvilku odpočinout. Jsem rád, že jsem přispěl alespoň týmu do Poháru konstruktérů.“
Třetí z mušketýrů na Xsaře, Dani Sordo, znovu předčil všechna očekávání. Jeho výsledky z první poloviny premiérové účasti s vozem WRC v mistrovství světa jsou vynikající: osm soutěží, osmkrát v cíli, sedmkrát na bodovaném místě a třikrát na stupních vítězů!
Španělský talent ze Santanderu se v průběhu řecké soutěže vyšplhal až na čtvrtou příčku před Manfreda Stohla, Henninga Solberga a Toniho Gardemeistera. Díky problémům se zapalovacími svíčkami, které jej potkaly na čtrnácté zkoušce, se propadl na šesté místo.
Dani pak prohlásil: „Jsem rád, že jsem na Henninga Solberga dokázal během dvou erzet stáhnout více než třicet sekund a v cíli na něj ztrácet pouze 0,8 sekundy. Kdybych navíc neztratil další čas v prachu za vozem Katajamakiho, všechno mohlo být ještě lepší.“
Van Dalen: Akropole dostála své pověsti „Rallye Akropolis je za námi a plně dostála své pověsti,“ dodal šéf týmu Kronos Racing Marc Van Dalen. „Rozbité cesty si v našem případě vybraly svou daň, ale navzdory tomu dojely všechny tři naše Xsary až do cíle. Celková umístění jsou důkazem kvality naší práce. Do druhé poloviny sezony vstoupíme z prvního místa jak v individuálním, tak i v týmovém šampionátu. Budeme se ze všech sil snažit, abychom si zasloužili důvěru, kterou do nás vložil tým Citroën Sport a naši partneři.“
Rallye Akropolis 2006 1. Grönholm – Rautiainen (Ford Focus WRC) 3:56:26,8 hod 2. Loeb – Elena (Citroën Xsara WRC) + 2:26,8 min 3. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus WRC) + 3:43,8 min 4. Gardemeister – Honkanen (Citroën Xsara WRC) + 4:20,8 min 5. H. Solberg – Menkerud (Peugeot 307 WRC) + 4:55,6 min 6. Sordo – Martí (Citroën Xsara WRC) + 4:56,4 min 7. P. Solberg – Mills (Subaru Impreza WRC) + 5:34,4 min 8. Pons – Del Barrio (Citroën Xsara WRC) + 8:19,0 min 9. Välimäki – Kalliolepo (Mits. Lancer WRC) + 11:28,7 min 10. Wilson – Orr (Ford Focus WRC) + 13:30,8 min 11. Atkinson – MacNeall (Subaru Impreza WRC) + 14:01,8 min 12. Rovanperä – Pietiläinen (Škoda Fabia WRC) + 14:35,6 min
Průběžné pořadí MS (po osmi z 16 soutěží): 1. Loeb 74, 2. Grönholm 45, 3. Sordo 33, 4. Hirvonen 21, 5. P. Solberg 20, 6. Stohl 20…9. Pons 11.
Pohár konstruktérů: 1. Kronos Citroën WRT 96, 2. Ford 81, 3. Subaru 63, 4. OMV Peugeot 41, 5. Stobart Ford 17, 6. Red Bull Škoda 11.
PR
|