Milan Svoboda na slavném ECCE HOMO opět zazářil. Absolutní BRONZ v ME !! 5.6.2006 23:22 - Pavel Jelínek
O prvním červnovém víkendu po evropských závodech v Rakousku, Španělsku a Portugalsku přišel čas pro tradiční tuzemský závod na sto lety prověřené trati v moravském Šternberku. Těšil se na něj i pelhřimovský Milan Svoboda, který se zde se svoji Dallarou 302 blýskl absolutním prvenstvím v první mokré závodní jízdě. Na suché trati ale jeho náskok dva soupeři s mnohem silnějšími vozy smazali. Nicméně i absolutně třetí příčka je v dané obrovské konkurenci zcela skvělým výsledkem a zároveň i nejlepším umístěním českého jezdce na Ecce Homo 2006.
V sobotních tréninkových jízdách se jelo na téměř suché trati. Někteří závodníci volili suché pneumatiky, další tzv. média. To byl i případ týmu z Vysočiny, který využil sadu starších pneumatik, do kterých mechanici naříznuli (spíše prý vypižlali) pár drážek…V porovnání s telemetrií z loňského podzimu byl Milan na krátké verzi trati (před odbočku na Lipinu) o 4,5 sec pomalejší, než vloni a doufal, že se mu v dalších a těch nejdůležitějších jízdách podaří zrychlit. „Do závodu jsme nepatrně změnili nastavení podvozku, které jsme těsně před startem upravili pro mokrý závod. Baví mě jezdit na mokru - to mám už z mládí z motokár,“ připomíná Milan.
Na první jízdu přišla pořádná sprška, tedy „voda na mlýn“ pelhřimovského závodníka, jak se říká. V neděli dopoledne totiž vytrvale pršelo, což ovšem Milanovi vůbec nevadilo. Na mokré trati měly evidentně problémy s přebytkem výkonu, který nebylo možné přenést koly na vozovku, silné monoposty F3000 a Milan této situace dokonale využil ! S dvoulitrovou Dallarou 302 zajel čas 3:34,37 a jasně vedl, druhému Faustovi Bormolinimu nadělil dokonce více než čtyři sekundy !! Dalších pět vteřin pak ztrácel lídr evropského šampionátu Giulio Regosa. Otakar Krámský ztrácel dokonce 14 sekund.
„Tušil jsem, že bychom na mokré trati mohli udělat lepší výsledek, ale s prvním místem jsem opravdu nepočítal. Ecce Homo je trať s dlouhými rovinami, kde moje auto hodně ztrácí,“ doplnil Milan Svoboda.
Pro druhou, tedy odpolední jízdu, trať poměrně dokonale oschla a opět se musela projevit výkonová převaha silných monster třílitrových formulí 3000 oproti dvoulitrovému speciálu Milana Svobody. Nejlepšího součtu časů nakonec dosáhl Fausto Bormolini, zatímco druhému Giuliovi Regosovi nepomohl ke zlatu ani absolutně nejrychlejší čas víkendu. Pouze čtyři sekundy pak ztrácel absolutně třetí Milan Svoboda, který byl naprosto spokojen a který věděl, že na suchu nelze v dané konkurenci výše pomýšlet.
Vždyť za sebou nechal Renza Napioneho, Otakara Krámského, Hermana Waldyho, Dušana Nevěřila, Lazsla Szacse, Miroslava Fajkuse a mnoho dalších. Celkem se do Šternberka sjela rekordní účast desítky formulí 3000 a to tady ještě nikdy v historii nebylo!
„Jsem s výsledkem velmi spokojen, po první jízdě to vypadalo ještě nadějněji, ale trať rychle oschla a to už jsem jen čekal, kolik F3000 mě v součtu obou jízd přeskočí. Díky velkému náskoku z první jízdy se přede mne dostal pouze Bormolini a Regosa. Je to v mé vrchařské kariéře doposud největší úspěch, který ani nejsem schopen řádně oslavit, jelikož nás čeká ještě mnoho důležitých závodů nejen v ME, ale i v MČR , kde jsme si o dalších pár bodů upevnili prozatímní 1.místo,“ září spokojeností Milan Svoboda.
Letošní závod Ecce Homo dokončilo celkem 81 jezdců se současnými vozy, přičemž dalších 15 nedojelo. Cíl vidělo také 25 historiků, z nichž nedokončilo 6 jezdců. I přes nepřízeň počasí sledovalo závod u trati na 18 000 spokojených diváků.
V průběžném pořadí ME jsou na prvních třech místech Regosa, Napione, Bormolini, čtvrtý je krkonošský zkušený veterán ( byť nováček ve voze F 3000) Otakar Krámský a o pouhý bod za ním je nováček seriálu Milan Svoboda. Pokud jde o mistrovství republiky, zde tento jezdec dokonce vede, jak již bylo řečeno. Příštím závodem seriálu ME je hned o nadcházejícím víkendu německý Trier.
Pavel Jelínek,
www.car.cz, www.motormix.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 5. června 2006
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdec : Milan Svoboda
Mechanik : Milan Šustr, Luboš Klubal,
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
Oficiální stránky Ecce Homo : www.eccehomo.cz
Výsledky :
E2 3000 3.04,680 Tschager Motorsport 152,05
1 BORMOLINI Fausto 3.38,970 4 I LOLA F3000 6.43,650 128,24 up 3000
E2 3000 3.00,650 Tschager Motorsport 155,44
2 REGOSA Giulio 3.43,930 3 I LOLA F3000 6.44,580 125,40 up 3000
E2 1998 3.14,170 Czech National Team 144,62
3 SVOBODA Milan 3.34,370 12 CZ DALLARA 302 6.48,540 130,99 up 2000
E2 3000 3.03,790 Tschager Motorsport 152,78
4 NAPIONE Renzo 3.46,950 5 I REYNARD F3000 6.50,740 123,73 up 3000
E2 3000 3.07,920 Czech National Team 149,43
5 KRÁMSKÝ Otakar 3.48,360 10 CZ REYNARD 6.56,280 122,96 up 3000
E2 2998 3.06,710 Czech National Team 150,39
6 NEVERIL Dušan 3.50,860 7 CZ LOLA-JUDD T96-50 6.57,570 121,63 up 3000
E2 2994 3.05,420 MSC Rottenegg 151,44
7 WALDY Hermann 3.54,800 8 A REYNARD 94 F3000 7.00,220 119,59 up 3000
CN 2000 3.22,820 Ballatori Pietro Angelo 138,45
8 BALLATORI Pietro Angelo 3.56,230 27 I OSELLA PA 21/S 7.19,050 118,87 up 2000
CN 2000 3.16,930 Camarlinghi Michele 142,59
9 CAMARLINGHI Michele 4.03,830 26 I OSELLA PA 21/S 7.20,760 115,16 up 2000
E2 2998 3.18,130 Incar Motorsport Team 141,73
10 SLÁDECKA Juraj 4.03,800 9 SK LOLA F3000 7.21,930 115,18 up 3000
A 1998 3.33,840 Czech National Team 131,31
11 MICHL Dan 3.52,680 80 CZ ŠKODA OCTAVIA KIT-CAR 7.26,520 120,68 up 2000
E2 1998 3.26,580 Vilarino motorsport 135,93
12 VILARINO Angela 4.00,700 15 E COLONI F2000 7.27,280 116,66 up 2000
E2 3000 3.38,210 Szász Racing Team 128,68
13 SZÁSZ László 3.52,370 2 H REYNARD - ZYTEK F3000 7.30,580 120,84 up 3000
A 1998 3.35,500 Czech National Team 130,30
………
|